Project RPB - nytt från Gothic-utvecklaren

Robot
Medlem
Project RPB - nytt från Gothic-utvecklaren

Tror inte att Piranha har det förtroende som krävs för att kunna sälja ett nytt spel. Antagligen blir detta också en ospelbar buggfest som dom försöker skylla utgivaren för.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Tycker deras spel har varit klart bland dom bättre som finns, om man kan bortse från buggarna.

De har väl ändå en hyfsad fanbase i Tyskland så de lyckas förhoppningsvis pitcha det till någon. Särskilt om de verkligen lyckas fixa problem som G3 hade.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Tror inte att Piranha har det förtroende som krävs för att kunna sälja ett nytt spel. Antagligen blir detta också en ospelbar buggfest som dom försöker skylla utgivaren för.

Fast man får inte glömma att GI och GII var riktigt bra spel. Har aldrig upplevt dem som extra buggiga.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av mullet:
Skrivet av Ravenknight:

Tror inte att Piranha har det förtroende som krävs för att kunna sälja ett nytt spel. Antagligen blir detta också en ospelbar buggfest som dom försöker skylla utgivaren för.

Fast man får inte glömma att GI och GII var riktigt bra spel. Har aldrig upplevt dem som extra buggiga.

Nja, G II i sin ursprungliga form hade väldigt stora problem med buggar och krasher av alla de slag. Men den internationella versionen som Vi fick ta del av i Sverige var uppdaterad till 1.20 och var väl stabil vad Jag minns. Piranha har en lång historia av att patcha sina spel i efterhand.

Däremot kan Jag hålla med om att både Gothic I och II var utmärkta spel när de väl fått skavankerna utbankade. Möjligt att 3 skulle kunna bli det också. Men där har Jag slutat hoppas.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Spel som gothic I & II görs inte längre. det var bättre förr!

Medlem

Jag hoppas de licensierar UT3 motorn eller typ Crysis... Deras grafikmotorer har alltid legat lite efter.

Medlem

När jag läste intervjun blev jag inte jättesugen på det... vet inte varför riktigt... Kanske var det "there will be very few quests or characters that do not have anything to do with the bigger picture" -biten; jag tycker om rpg:s där allt *inte* måste ha med "the bigger picture" att göra.

Men förhoppningsvis oroar jag mig bara i onödan det kommer säkert bli ett bra spel och om jag får ut lika mycket av det som jag fick av G1 eller G2 så är jag nöjd:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Blir det en buggsoppa ala Gothic 3 så blir det väl ingen höjdare.. paah.. Men kanske kan bli något nytt och najs när det är några andra som utvecklar del 4.

1
Skriv svar