Speltoppen vecka 33

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 33

Warcraft, CS och Sims. O.O

Medlem

Lika spännande lista som att rota efter frukost i skafferiet på morgonen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka :):)\

Medlem
Skrivet av Katana:

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka\

Är nog beredd att delvis hålla med på den punkten...

En fråga bara, varför presenteras inte denna listan med lite siffror? Liksom jänkarnas motsvarighet.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Fjornsvavne:
Skrivet av Katana:

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka\

Är nog beredd att delvis hålla med på den punkten...

En fråga bara, varför presenteras inte denna listan med lite siffror? Liksom jänkarnas motsvarighet.

mm skulle vara intressantare, idd

Medlem

Sjukt att WoW toppar spellistorna fortfarande. ^^

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Sjukt att WoW toppar spellistorna fortfarande. ^^

Ja det är faktiskt helt otroligt. Spelet är inget speciellt. Dock spelar jag det själv men det är brist på annat... tror många andra känner det med. Och i nästa expansion är det lvl 80 som gäller. GG blizzard snacka om att vara retards ;>.

Längtan efter warhammer blir större för varje dag som går.

Medlem
Skrivet av Katana:

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka :):)\

jo det lär det göra. Vi kanske kommer kunna se bioshock på topplistorna längre nu än vad SP spel vanligtvis brukar göra, tack vare det dess utomordentliga skydd till PC. Hoppas det säljer väl på 360 med, så vi kan se en uppföljare på båda formaten


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av liath:
Skrivet av Mikaelh:

Sjukt att WoW toppar spellistorna fortfarande. ^^

Ja det är faktiskt helt otroligt. Spelet är inget speciellt. Dock spelar jag det själv men det är brist på annat... tror många andra känner det med. Och i nästa expansion är det lvl 80 som gäller. GG blizzard snacka om att vara retards ;>.

Längtan efter warhammer blir större för varje dag som går.

Ja där är beviset på att WoW är populärt. Och kommer ju knappast att sjunka så mycket på försäljningslistorna när nya expansionen kommer. Jag ska själv köpa den så. Spelar inget just nu.

Men en gång ska man väl ta sig igenom den iallafall. Med det menar jag levla upp till max och ABSOLUT inget annat. När man nått maxlvl så finns det ju i stort sett inte ett skit att göra förutom astråkiga pvp. :-/ Men men... många tycker ju det också är kul. :S

Medlem

Anmärkningsvärt att den konsoll som säljer bäst inte har en titel på listan. Wiin verkar ha väldigt svag mjukvaruförsäljning. Tror de flesta Xbox ägare tar det lugnt nu före hösten då det droppar in mängder med stor titlar


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av LocSin:

Anmärkningsvärt att den konsoll som säljer bäst inte har en titel på listan. Wiin verkar ha väldigt svag mjukvaruförsäljning. Tror de flesta Xbox ägare tar det lugnt nu före hösten då det droppar in mängder med stor titlar

In före "wii har inga bra spel"

Verkar som dom flesta som köper wii nöjer sig med wii sports.

Medlem

Jo, det känns som om rätt många är helt nöjda med bara Wii sports. xD Själv har jag ett par andra spel till Wii än bara sports.

Kul att se att PS2 fortfarande har spel bland topp 20.

Medlem
Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av liath:
Skrivet av Mikaelh:

Sjukt att WoW toppar spellistorna fortfarande. ^^

Ja det är faktiskt helt otroligt. Spelet är inget speciellt. Dock spelar jag det själv men det är brist på annat... tror många andra känner det med. Och i nästa expansion är det lvl 80 som gäller. GG blizzard snacka om att vara retards ;>.

Längtan efter warhammer blir större för varje dag som går.

Ja där är beviset på att WoW är populärt. Och kommer ju knappast att sjunka så mycket på försäljningslistorna när nya expansionen kommer. Jag ska själv köpa den så. Spelar inget just nu.

Men en gång ska man väl ta sig igenom den iallafall. Med det menar jag levla upp till max och ABSOLUT inget annat. När man nått maxlvl så finns det ju i stort sett inte ett skit att göra förutom astråkiga pvp. :-/ Men men... många tycker ju det också är kul. :S

Va? Spelet börjar ju då man har nått maxlvl, det är ju då man ska ta sig igenom alla svåra instancer. Riktigt kul om man har en bra guild, testa massa taktiker och göra framsteg. Du har ju missat halva spelet.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Katana:

sätter en tia på att bioshock ligger 1a på 3 av dedär listorna nästa vecka :):)\

jo det lär det göra. Vi kanske kommer kunna se bioshock på topplistorna längre nu än vad SP spel vanligtvis brukar göra, tack vare det dess utomordentliga skydd till PC. Hoppas det säljer väl på 360 med, så vi kan se en uppföljare på båda formaten

Jodå på 360 lär det ha sålt ganska bra tror jag. Kollade närliggande butiker och alla hade slutsålt utan ebgames där de hade några kvar.

Medlem

4. Counter-Strike 1: Anthology (PC)

.......

12. The Sims 2 (PC)

ghaaaa

18. Counter-Strike Source (PC)

för i helv....

20. The Sims 2 Djurliv (PC)

SUCK!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

4. Counter-Strike 1: Anthology (PC)

.......

12. The Sims 2 (PC)

ghaaaa

18. Counter-Strike Source (PC)

för i helv....

20. The Sims 2 Djurliv (PC)

SUCK!

Kunde inte sagt det bättre själv.

Medlem

World in Conflict och Bioshock kommer att ta listan med storm

Medlem

PC är en döende spelplattform my ass.

Medlem
Skrivet av MackZ:

PC är en döende spelplattform my ass.

Tycker listan mycket väl talar för att pc plattformen i sverige inte riktigt står rätt till.

PC
1. World of Warcraft: The Burning Crusade
2. World of Warcraft
3. Counter-Strike 1: Anthology
4. The Sims 2 H&M Fashion
5. The Sims 2
6. Warcraft III Frozen Throne
7. Warcraft III Reign Of Chaos
8. The Sims 2 Året runt
9. Battlefield 2
10. Counter-Strike Source

Pc listan kan enkelt brytas ner i 2 delar, online spel och sims spel.
Om vi skall dra alla pc ägare över en kant så kan vi säga för exemplet skull att pc ägare piratkopierar allt som inte kräver cdkey för att spela online. Wow faller helt klart i den kategorin, även CS. Även warcraft gör det med så många som kör dota i dagsläget. Även battlefield 2 är ett multiplayer spel.
Resten är sims så det räknas bort direkt.
Så det enda spelet som inte helt räknas in som ett köp för att spela online är warcraft, eftersom det har en stark singleplayer del också, och det spelet är 5 år gammalt. Kan ju knappast se bra ut för försäljningen av andra spel som kommit senaste tiden.
Givetvis gjorde jag en jättestor generalisering nu men jag tycker nog att pc marknaden och mer och mer fokuserar på spel med stark multiplayer del eftersom man vet att det säljer istället för att släppa spel med bra singleplayer del eftersom dom är rädda för piratkopiering. Det är det många utvecklare verkar skylla på nu för tiden i alla fall.

Inaktiv

Håller med redmac och MamaMuu om att det tyvärr är illa ställt med single player-spel på PC. Detta beror högst troligt på alltför mycket piratkopiernadet. Att sen Bioshock tydligen har ett bra skydd kommer nog, tyvärr, mestadels drabba dem som köper spelen.
Piratkopierande är som global uppvärmning. Ingen vill ta ansvar utan förlitar sig på att andra ordnar läget.

Av den, och egentligen bara den, orsaken är jag numera mestadels för en vidgning av konsol-branschen mot en inskräning av PC-marknaden.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Att sen Bioshock tydligen har ett bra skydd kommer nog, tyvärr, mestadels drabba dem som köper spelen.

Av egen erfarenhet kan jag säga att BS's skydd inte är några som helst problem för användaren. Normalt brukar det alltid vara en massa jidder men den här gången var det inte bökigare än att fylla i ett serienummer, som för en gångs skull faktiskt var skrivet på manualen, och trycka på OK. Så var det med den saken.

Dessvärre finns det ju en hel del andra produkter som inte alls fungerar lika föredömligt


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Bah,
Det har helt enkelt inte kommit något spelvärt single player spel på förb. länge till pc:n.
Bioshock kom för ett par dar sen, första jag gjorde var att köpa det, inget värre med det. Men det är nog också enda pc sp spel som jag skulle vilja spela just nu, förutom HL2 episoderna.

Tillverkare tror dom kan göra ett undermåligt spel och gå på plus. Sedan då ingen köper det så skyller dom på att det finns x antal stycken som laddat hem det, vilket leder till x * 600 kronor förlust. Skitsnack.

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Nolite:

Att sen Bioshock tydligen har ett bra skydd kommer nog, tyvärr, mestadels drabba dem som köper spelen.

Av egen erfarenhet kan jag säga att BS's skydd inte är några som helst problem för användaren. Normalt brukar det alltid vara en massa jidder men den här gången var det inte bökigare än att fylla i ett serienummer, som för en gångs skull faktiskt var skrivet på manualen, och trycka på OK. Så var det med den saken.

Dessvärre finns det ju en hel del andra produkter som inte alls fungerar lika föredömligt

Sen har du ju bara det lilla problemet att du får ett begränsat antal ominstallationer och endasat får ha det installerat på ett visst antal dator samtidigt. Låter inte som något jag skulle vilja lägga pengar. Tur att man har en 360 så man kan köpa det till den plattformen istället.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Sen har du ju bara det lilla problemet att du får ett begränsat antal ominstallationer och endasat får ha det installerat på ett visst antal dator samtidigt. Låter inte som något jag skulle vilja lägga pengar. Tur att man har en 360 så man kan köpa det till den plattformen istället.

Så sant. PC + Xbox 360 är en bra kombination

Inaktiv

Tragiskt nog, så chippar nog de flesta sin konsoller idag :/ Ingen är villig att lägga ut pengar på någon annans arbete..

Alla ska ha allt gratis.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Nolite:

Att sen Bioshock tydligen har ett bra skydd kommer nog, tyvärr, mestadels drabba dem som köper spelen.

Av egen erfarenhet kan jag säga att BS's skydd inte är några som helst problem för användaren. Normalt brukar det alltid vara en massa jidder men den här gången var det inte bökigare än att fylla i ett serienummer, som för en gångs skull faktiskt var skrivet på manualen, och trycka på OK. Så var det med den saken.

Dessvärre finns det ju en hel del andra produkter som inte alls fungerar lika föredömligt

Sen har du ju bara det lilla problemet att du får ett begränsat antal ominstallationer och endasat får ha det installerat på ett visst antal dator samtidigt. Låter inte som något jag skulle vilja lägga pengar. Tur att man har en 360 så man kan köpa det till den plattformen istället.

FEL, du har INGA begränsade ominstallationer. Du kan ominstallerad hur många gånger som du önskar.
DET som du är begränsad av är att du inte kan installera på hur många datorer som helst samtidigt. Hoppas detta nu kan VARA förklarat och SLUT DISKUTERAT.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

tanka bioshock via steam atm \o/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Svartsmurfen:
Skrivet av Nolite:

Att sen Bioshock tydligen har ett bra skydd kommer nog, tyvärr, mestadels drabba dem som köper spelen.

Av egen erfarenhet kan jag säga att BS's skydd inte är några som helst problem för användaren. Normalt brukar det alltid vara en massa jidder men den här gången var det inte bökigare än att fylla i ett serienummer, som för en gångs skull faktiskt var skrivet på manualen, och trycka på OK. Så var det med den saken.

Dessvärre finns det ju en hel del andra produkter som inte alls fungerar lika föredömligt

Sen har du ju bara det lilla problemet att du får ett begränsat antal ominstallationer och endasat får ha det installerat på ett visst antal dator samtidigt. Låter inte som något jag skulle vilja lägga pengar. Tur att man har en 360 så man kan köpa det till den plattformen istället.

FEL, du har INGA begränsade ominstallationer. Du kan ominstallerad hur många gånger som du önskar.
DET som du är begränsad av är att du inte kan installera på hur många datorer som helst samtidigt. Hoppas detta nu kan VARA förklarat och SLUT DISKUTERAT.

De skriver ju till om de begränsade ominstallationerna på deras officiella The Cult of Rapture.

Citat:

...and allowing a user to reinstall BioShock on each of those computers from 3 times to 5 times.

De arbetar ju i och försig med ett program som ska kunna låta en låsa upp och flytta aktiveringsnyckeln. Det kan ju dock hända saker med datorn vilket resulterar i att man förlora nyckeln, så det här "skyddet" är i mina ögon fortfarande ett rejält minus.

Citat:

Also, we have in the works a revoke tool which you will be able to run on your machine if you want to free up that key and move it to to another computer (this works very much like Steam or iTunes system).


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

12
Skriv svar