S.T.A.L.K.E.R. patchat

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. patchat

Rätt skaplig boost vad gäller performance får man ju säga.. förut kunde jag inte ens spela med högsta texturer, gick i kanske 10 FPS.. Nu går det hur bra som helst


signatur
Medlem

Tycker inte att spelet använder fler "threads"?? Förut så använde stalker typ 2 cores nästan fullt ut. Nu använder spelet bara en av mina fyra cores fullt, dem andra 3 ligger på typ 5-10% max. Så för mig personligen funkar spelet sämre nu än tidigare... Typiskt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tycker inte att spelet använder fler "threads"?? Förut så använde stalker typ 2 cores nästan fullt ut. Nu använder spelet bara en av mina fyra cores fullt, dem andra 3 ligger på typ 5-10% max. Så för mig personligen funkar spelet sämre nu än tidigare... Typiskt!

Hmm, så datorn jobbar mindre men du får ändå samma fps. Det skulle inte jag kalla ett problem.

Medlem

Nice, får väl installera spelet igen och göra ett nytt försök med det

Skrivet av HaZe303:

Tycker inte att spelet använder fler "threads"?? Förut så använde stalker typ 2 cores nästan fullt ut. Nu använder spelet bara en av mina fyra cores fullt, dem andra 3 ligger på typ 5-10% max. Så för mig personligen funkar spelet sämre nu än tidigare... Typiskt!

Är inte det positivt då?


signatur
Inaktiv
Skrivet av HaZe303:

Tycker inte att spelet använder fler "threads"?? Förut så använde stalker typ 2 cores nästan fullt ut. Nu använder spelet bara en av mina fyra cores fullt, dem andra 3 ligger på typ 5-10% max. Så för mig personligen funkar spelet sämre nu än tidigare... Typiskt!

Uhm, sämmre? snarare tvärtom skulle jag säga...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Tycker inte att spelet använder fler "threads"?? Förut så använde stalker typ 2 cores nästan fullt ut. Nu använder spelet bara en av mina fyra cores fullt, dem andra 3 ligger på typ 5-10% max. Så för mig personligen funkar spelet sämre nu än tidigare... Typiskt!

Make any sense, you do not. :crazy:

Medlem

Ja alltså spelet funkade utan hack förut, den flöt på perfekt. Det gör den inte längre, den hackar och slöar till mycket oftare än förut. Så det skulle jag kalla att det funkar sämre?? Make sense, I do. You morons..

Ps. Om ett spel är multithreaded eller utnyttjar flera cores, så ska den inte använda bara en core och funka sämre än den gjorde tidigare?? Annars har jag nog fattat allt HELT fel??? Eller jag tror ni har det.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Ja alltså spelet funkade utan hack förut, den flöt på perfekt. Det gör den inte längre, den hackar och slöar till mycket oftare än förut. Så det skulle jag kalla att det funkar sämre?? Make sense, I do. You morons..

Ps. Om ett spel är multithreaded eller utnyttjar flera cores, så ska den inte använda bara en core och funka sämre än den gjorde tidigare?? Annars har jag nog fattat allt HELT fel??? Eller jag tror ni har det.

Jag tror folk bara tycker att du inte förklarade ordentligt i din första post.

Anta inte att folk kommer att anta det du antar att de kommer anta.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Jag tror folk bara tycker att du inte förklarade ordentligt i din första post.

Anta inte att folk kommer att anta det du antar att de kommer anta.

woah

Medlem

märkte ingen större förändring...

hadde typ 70 - 110 fps förut.. samma sak nu..

allt på max osv... men men en patch är alltid bra.. oftast d:

1
Skriv svar