PS3-versionen av The Orange Box släpps senare
Ja, det börjar ju bli en trend nu med försenade spel till Ps3.
Tycker bara att de är bra att dom lägger ner extra tid på att optimera PS3-versionen, annars får spelet oftast stora brister i både grafik och prestanda, jag tror nog att de är många som inte vet eller glömmer bort att PS3 är en OpenGL maskin medans 360n självklart är en DX maskin, så jag tycker de är en självklarhet att optimera ett OpenGL spel som bygger på DX-teknik, även om de tar flera veckor att göra.
Ojdå. Hade nästan glömt bort Half Life: "Episode" 2 till Xbux faktiskt. Ska nog se till att slå till så kan man köra lite Team Fortress online sen :]
sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir
Visste inte ens att detta kom till PS3 också. Aja, några veckor är inte så farligt att vänta.
Det har knappast med VALVe att göra. PS3-versionen utvecklas av ett team från EA... och man vet ju vad de tycker om PS3:an, och hur extremt inkompetenta de är på att utveckla till den.
så sant.
sedan borde fler utvecklare satsa på ps3:an då det är säkrare inkomst eftersom ps3: an fortfarande är oknäckt
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Va "oväntat"...
AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch
Det har knappast med VALVe att göra. PS3-versionen utvecklas av ett team från EA... och man vet ju vad de tycker om PS3:an, och hur extremt inkompetenta de är på att utveckla till den.
så sant.
sedan borde fler utvecklare satsa på ps3:an då det är säkrare inkomst eftersom ps3: an fortfarande är oknäckt
Jag tror faktiskt att Wii och 360n är ett säkrare val eftersom det finns fler maskiner ute. Tvivlar på att folk som köper en Wii ens vet om att den är knäckt.
[...] sedan borde fler utvecklare satsa på ps3:an då det är säkrare inkomst eftersom ps3: an fortfarande är oknäckt
Det är ju inte något särskilt attraktivt mål att knäcka när det inte finns några spel att spela på den ännu. Det ser nog lite annorlunda ut nästa år när det kommit ett eller två spel till som är värda att nämna.
Det har knappast med VALVe att göra. PS3-versionen utvecklas av ett team från EA... och man vet ju vad de tycker om PS3:an, och hur extremt inkompetenta de är på att utveckla till den.
Jaha? Då hade ju du kunnat åta dig att utveckla HL2 till PS3'an eftersom du verkar så mycket mer kompetent för jobbet eller?
Lite ot, men finns det några utsatta systemkrav till detta?
Jag sitter på ett X800XT och lite rädd att det inte kommer hänga med. Klarar av att köra CS Source, men men .... . Det ser väl inte jätte krävande ut, men man vet aldrig med Valves spel.
Det är samma motor som till CSS, kanske något moddat eller ngt men grafiken är ju inte så mkt bättre. Du borde klara det i alla fall.
Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.
Det har knappast med VALVe att göra. PS3-versionen utvecklas av ett team från EA... och man vet ju vad de tycker om PS3:an, och hur extremt inkompetenta de är på att utveckla till den.
Jaha? Då hade ju du kunnat åta dig att utveckla HL2 till PS3'an eftersom du verkar så mycket mer kompetent för jobbet eller?
Har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv, till skillnad från EA som plockar pengar rakt ur fickorna på sina offer för deras halvhjärtade portar.
Och sen tänker du i underliga banor. Om man resonerar som du så kan man inte säga att en film är dålig, för man kan inte göra en bättre själv. Man kan inte säga att ett spel är dåligt, för man kan inte göra bättre själv. Och så vidare.
Det har knappast med VALVe att göra. PS3-versionen utvecklas av ett team från EA... och man vet ju vad de tycker om PS3:an, och hur extremt inkompetenta de är på att utveckla till den.
Jaha? Då hade ju du kunnat åta dig att utveckla HL2 till PS3'an eftersom du verkar så mycket mer kompetent för jobbet eller?
Har aldrig påstått att jag kan göra det bättre själv, till skillnad från EA som plockar pengar rakt ur fickorna på sina offer för deras halvhjärtade portar.
Och sen tänker du i underliga banor. Om man resonerar som du så kan man inte säga att en film är dålig, för man kan inte göra en bättre själv. Man kan inte säga att ett spel är dåligt, för man kan inte göra bättre själv. Och så vidare.
Det är svårt att koda till ps3n. Det är Sony's fel och inte EAs.
dom förnedrar hela Gamer-world!!!
Lite ot, men finns det några utsatta systemkrav till detta?
Jag sitter på ett X800XT och lite rädd att det inte kommer hänga med. Klarar av att köra CS Source, men men .... . Det ser väl inte jätte krävande ut, men man vet aldrig med Valves spel.
Det är samma motor som till CSS, kanske något moddat eller ngt men grafiken är ju inte så mkt bättre. Du borde klara det i alla fall.
Source-motorn uppdateras konstant, så man kan inte jämföra CSS med Episode 2.
E2 kommer ha följande tillägg:
*Dynamic lighting and shadowing 2
*Landscape and Flora Rendering
*Soft-Particle system
*Cinematic physics
*Full-screen motion blur
*Deformable physics bodies
Det är som att i stora drag jämföra Splinter Cell och SC: Double Agent, även dessa spel använder sig av samma motor.
Va ovanligt.. Ännu ett spel försenat. Ha, LOL
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...
så varför envisas sony med att göra det så svårt för dom som programerar spel.
det var väl ett litet helsike att programera till ps2 också ?
och se vilka underverk ps2: an fortfarande kan göra. dvs. låt utvecklarna lära känna ps3: an så kommer vi se spel vi aldrig trott ps3:an kunnat klara av. Att folk aldrig lär sig hur det alltid varit...
- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.
Eller så blir det som med Saturn, svårprogrammerad och många utvecklare skydde den som pesten. Tyvärr.
Nu har jag svårt att tro att ps3 kommer gå samma öde tillmötes. För jag hoppas jag kan få spela lite på min och inte bara glo på film.
O.T. Tycker att körkänslan på Dirt demot till ps3 känns något mer solid än det gör till 360. Så en längre utvecklingstid behöver inte alltid vara till ondo.
Men ett par veckors försening på hl2 lär knappast göra några större skillnader.
“All thinking people are atheists.”
^- Fanns väldigt mycket bra spel till saturn, synd att den dog ut så snabbt.
Verkligen roande att läsa alla ursäkter, ps3fanboys försvarstal, 360fanboys onödiga attacker m.m.
Utvecklas inte 360&ps3 versionen av EA? Då är det skräp redan från första början så behövs inga ursäkter fanboys, just keep walking.
Lite ot, men finns det några utsatta systemkrav till detta?
Jag sitter på ett X800XT och lite rädd att det inte kommer hänga med. Klarar av att köra CS Source, men men .... . Det ser väl inte jätte krävande ut, men man vet aldrig med Valves spel.
Det är samma motor som till CSS, kanske något moddat eller ngt men grafiken är ju inte så mkt bättre. Du borde klara det i alla fall.
The source engine was expanded for Episode 2. A special alpha blend mode generates smoother anti-aliasing edges. In addition, the demo version exhibits new distortion effects and soft shadows. The Orange Box console versions will also apply the new engine features, including high dynamic range rendering and multi core support, to the main game. The PC main game was not revised.Half-Life 2 runs at a resolution of 720p (1280 x 720 pixels) on Xbox 360 and Playstation 3.
Verkar dock som om steam användarna får det några dagar tidigare (10 oktober).
Källa: http://www.heise.de/english/newsticker/news/94869
How can we win when fools can be kings?