2K Sports titlar flyter lika bra på alla konsoler

Robot
2K Sports titlar flyter lika bra på alla konsoler
Medlem
2K Sports titlar flyter lika bra på alla konsoler

klåpare på EA som inte kan gör aspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]klåpare på EA som inte kan gör aspel.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

ltie osm i bioshock till 360:n fanns en grej i menyn som ehtte "unlock framerate" tryckte på den, och voila flöt som fan, ltie tearing dock, men inget som en vga kabel inte fixar.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

haha indeed
ps3 är minst lika bra som xboxen, handlar bara om kompetensen på utvecklarna..som oftast tyvärr inte räcker till

Inaktiv

varför gör sony då så svårt för folk att programera spel ?
var väl likadant på ps2.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

varför gör sony då så svårt för folk att programera spel ?
var väl likadant på ps2.

för att dom använder sig av annorlunda frameworks och OS - medans microsoft kopierar en dator och sätter den i en xbox360 låda. och alla hobby programmerare som jobbar på företag är säkert vana med att göra spel till sin pc hemma, med directx jidder..
det är väll bara några speciella och faktiskt duktiga programmerare som tänker utanför windows och dx lådan och lyckas koda annat än Halo4

ps2 var det oxå whine på, men den säljer fortfarande massa nya och coola spel..vad hände med xboxen? som var så lätt o producera spel till..

Inaktiv
Citat:

för att dom använder sig av annorlunda frameworks och OS - medans microsoft kopierar en dator och sätter den i en xbox360 låda. och alla hobby programmerare som jobbar på företag är säkert vana med att göra spel till sin pc hemma, med directx jidder..
det är väll bara några speciella och faktiskt duktiga programmerare som tänker utanför windows och dx lådan och lyckas koda annat än Halo4

ps2 var det oxå whine på, men den säljer fortfarande massa nya och coola spel..vad hände med xboxen? som var så lätt o producera spel till..

PS-fanboy!!!!

Medlem

Anfäkta och regera!

Medlem
Skrivet av F3D:

ps2 var det oxå whine på, men den säljer fortfarande massa nya och coola spel..vad hände med xboxen? som var så lätt o producera spel till..

Eller hur. PS2 var ju helt klart vinnaren i förra konsollkriget. Den är ju fortfarande på topplistorna med sina spel!

Inaktiv
Skrivet av F3D:
Skrivet av BangBoomBang:

varför gör sony då så svårt för folk att programera spel ?
var väl likadant på ps2.

för att dom använder sig av annorlunda frameworks och OS - medans microsoft kopierar en dator och sätter den i en xbox360 låda. och alla hobby programmerare som jobbar på företag är säkert vana med att göra spel till sin pc hemma, med directx jidder..
det är väll bara några speciella och faktiskt duktiga programmerare som tänker utanför windows och dx lådan och lyckas koda annat än Halo4

ps2 var det oxå whine på, men den säljer fortfarande massa nya och coola spel..vad hände med xboxen? som var så lätt o producera spel till..

Varför är det svårt att cykla innan man lärt sig? Vaför kan man inte installera ett spel på datorn innan man lärt sig?
Såna saker är ju bara dumma att säga. Man kan inte göra bra saker innan man har lärt sig hur det funkar.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Är väll ingen konst att få ett spel att köras i 60FPS frågan är ju om det är lika snygga som madden -08 är i 60FPS då?

Inaktiv
Skrivet av Kapten Haddock:

PS-fanboy!!!!

grattis, du kom på mig

Skrivet av Dogge:

Är väll ingen konst att få ett spel att köras i 60FPS frågan är ju om det är lika snygga som madden -08 är i 60FPS då?

Heh, sant. Och snygga screenshots säljer fler spel än 60fps.

Medlem

Gäller bara kommande spel antar jag?
Jag har NBA2K7 på både 360 och PS3 (fick det senare i present) och skillnaden är stor.
PS3 versionen är bra mycket segare och trögare och allmänt sämre, blev riktigt besviken då jag trodde det skulle vara bättre om någon skillnad alls.

Märkt samma skillnad i GhostRecon 2 på båda systemen, PS3 versionen är bra mycket trögare, har i och för sig bara spelat demon på PS3an men ändå.

Är mycket försiktig när jag köper spel till PS3an nu, finns det på 360n med så testar jag det ofta först om möjligt eller googlar runt en hel det så man inte hamnar med den sämre versionen.

1
Skriv svar