Metal Gear Solid 4-trailer från GC 2007

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Sorgligt att ni dömer ut ett spel när ni uppenbarligen inte har en aning om story eller hur metal gear-världen ter sig mot verkligheten. Konstiga bossar med exo-skelett, övernaturliga krafter är allt vardagsmat. Så sluta klanka ner på nåt ni inte har koll på.

jag har spelat alla mgs spelen men det här blev lite för mycket. Även om andra fiender har varit väldigt töntiga så får dom här priset.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

kommer verkligen köpa detta spelet även om bossarna verka lite mysko se bara på den trailern som var 10 min lång den var ju bara underbar inför mina ögon...

Medlem
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hubbe:

Sorgligt att ni dömer ut ett spel när ni uppenbarligen inte har en aning om story eller hur metal gear-världen ter sig mot verkligheten. Konstiga bossar med exo-skelett, övernaturliga krafter är allt vardagsmat. Så sluta klanka ner på nåt ni inte har koll på.

jag har spelat alla mgs spelen men det här blev lite för mycket. Även om andra fiender har varit väldigt töntiga så får dom här priset.

Så du anser dig för cool och häftig för att spela ett tv-spel med töntiga bossar? Bra resonemang där. Det är en sak att rata design på bossar, en annan att helt åtsidosätta ett helt spel pga enstaka designelement.

Medlem
Skrivet av Hubbe:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Hubbe:

Sorgligt att ni dömer ut ett spel när ni uppenbarligen inte har en aning om story eller hur metal gear-världen ter sig mot verkligheten. Konstiga bossar med exo-skelett, övernaturliga krafter är allt vardagsmat. Så sluta klanka ner på nåt ni inte har koll på.

jag har spelat alla mgs spelen men det här blev lite för mycket. Även om andra fiender har varit väldigt töntiga så får dom här priset.

Så du anser dig för cool och häftig för att spela ett tv-spel med töntiga bossar? Bra resonemang där. Det är en sak att rata design på bossar, en annan att helt åtsidosätta ett helt spel pga enstaka designelement.

? okej... jag har väll inte sagt att jag är för cool jag tycker bara att dom kunde ha hittat på något lite bättre en det där. Jag hatar gundam liknande robotar som ser ut som människor(hörde ni rösterna usch) dom kunde ha skippat dom annars ser det ut som ett bra spel. Men jag kommer kanske skaffa det om jag skaffar ps3.


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Hubbe:

Sorgligt att ni dömer ut ett spel när ni uppenbarligen inte har en aning om story eller hur metal gear-världen ter sig mot verkligheten. Konstiga bossar med exo-skelett, övernaturliga krafter är allt vardagsmat. Så sluta klanka ner på nåt ni inte har koll på.

Ändrar inte faktumet att bossfighterna är väldigt tråkiga och enformiga i MGS solid serien... bara ta vamp fighten i MGS2 -.-

Men håller med om att jag inte ser något fel i deras val av bossar i MGS4.

p.s Älskar dock fighterna i mot "metal gear" i hela serien, speciellt i slutet mot MGS3.

Jag tycker överlag att bossarna varit ruskigt roliga. Sniper Wolf, Mantis, Raven och Grey Fox är klassiska spelscener som jag aldrig kommer glömma. Vissa har varit tradiga (The End) men överlag - jäkligt bra.

Och observera att din åsikt != fakta.

Medlem

Faan vad folk klagar...
MGS1 hade decoy octopus som kopierar och natar folks identitet enda in på DNA och blod, Vulcan raven med sin levande tattuering och övernaturliga styrka, psycho mantis med telepati, telekinesi och cyberninja med sin överdrivet avancerade teknologi.

Sen har det blivit mer och mer för varje spel, jag håller med, men inget som gör sig "overkligt" eller "för mycket" för MGS-världen.

Trailern var cool och spelet kommer bli asgrymt, förmodligen det bästa!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

boss fighterna i första mgs är bäst


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

den såg helt ok ut

vissa här borde dock hålla koll på sina fördomsfulla och närpå rasistiska kommentarer..

Medlem
Skrivet av F3D:

den såg helt ok ut

vissa här borde dock hålla koll på sina fördomsfulla och närpå rasistiska kommentarer..

Vilka rasistiska kommentarer??


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv
Skrivet av klossen:

Vilka rasistiska kommentarer??

Medlem

Bossarna i MGS-serien har alltid varit färgstarka karaktärer - vilka dessa också såg ut att vara. Fuckin' awesome

Medlem

jupp, bara ett gäng härliga karaktärsskådisar


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Vafan går Hideo Kojimas på? :S Jag kan tänka mig att han sitter där o röker crack när han kommer på idéerna till handlingen...

Medlem

hehe specjsat pshyco bossar hehe påminner mig om klassiska metal gear bossar. Snyggt som fasen såg det ut också.

Medlem

Jag bara väntade på att de flygande robotarna ska börja skrika: "Nu ska blodet drypa, ha ha ha ha!"

Medlem

Okey, tråkigaste bossarna hittills av utseendet att dömma :/ - får hoppas att de blir intressanta ändå.. Undra om dom har något alls att göra med FOXHOUND-medlemmarna från MGS (tänker på deras namn) eller om det bara är någon form av fanservice.

Namnen är det enda intressanta med de här filurerna imho vilket är tråkigt när bossarna är en så bra del av de tidigare MGS-liren, iofs så var jag inte så förtjust i de från MGS3 heller då man inte fick någon backstory alls utan det var mer i stil med "Hej nu ska jag döda dig, hihi".


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

det där är dom fulaste, barnsligaste, larvigaste, töntigaste, fienderna jag någonsin sätt nu har det spårat ur.

Medlem

Hmm... Kanske kan vara kul. Blir väl ett köp om man äger en PS3 i framtiden.

12
Skriv svar