Top spel genom tiderna

Medlem
Top spel genom tiderna

Gud, det finns så många otroligt nostalgiska titlar som gjort en hel del för gaming världen , men jag tänkte lista ett par av mina favoriter utan att numrera dem samt en liten motivation till varje.

Metal Gear Solid Serien
Enligt mig har spelet den djupaste och mest genomtänkta storyn som funnits i något spel. Varje spel innehåller otroligt mycket cutscenes och blir i princip en hel cinematisk upplevelse där det känns som om du spelar i en film.

Doom/Wolfenstein
Vad som formade hela fps genren och sedan dess har ID Software funnits med oss i med och motgångar, men en sak är säker och det är att de alltid levererar med en ordentlig mängd kvalité.

Call of Duty
Tog de bästa från det oroligt lyckade Medal of Honor Allied Assult och mer eller mindre formade ww2 genren inom fpsen, även den spel serien som jag tillbringat runt 5 års klanspelade i ända från cod1/moh till cod4.

IL2 Sturmovik

Det bästa som hänt flygsimulator marknaden. Spelet kom redan 2001 och lever fortfarande inom online communityn. Med otrolig realism, skademodeller samt autenticitet gav spelet en rättvis bild av hur flygstrider i andra världskriget kunde se ut.

Battlefield Serien

En kär svensk utvecklad serie som man fattade tycke för direkt då 1942 släpptes. Spelet bidrog med en annorlunda typ av spelstil samt gav spelvärlden en ordentlig push vad gäller multiplayer gaming.

#blogg

Medlem
Top spel genom tiderna

Vad hände med alla stortitlar från 80 & 90talet?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Före min tid men så sant de bidrog självklart som fan med

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vad hände med alla stortitlar från 80 & 90talet?

Nästan så han hade kunnat skriva: De senaste 10 åren.

1
Skriv svar