Uppdatering av Bioshock på gång

Robot
Medlem
Uppdatering av Bioshock på gång

Att de inte har stöd för widescreen redan från starten är skandal faktiskt. Nu ska de bara få bort konsolkänslan så blir allt perfelt :D.

Medlem

trevligt! Spelet är helt fantastiskt och CE utgåvan är pricken över i:t. Länge sedan man fick nöjet att sätta sig ned med ett spel som har en så underbar spelkänsla som bioshock.:up:


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Undrar ifall de kommer ut med en patch som tar bort SecuROm med. Levine har kommit ut och erkänt att de ska göra något åt det, och 2K håller med. källa

Medlem

Är det här en PC-patch då eller?

Medlem

Jag hade inga problem att lira i widescreen-upplösning i demot, men okej.

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jag hade inga problem att lira i widescreen-upplösning i demot, men okej.

Grejen är att det är fel FOV (field of view) inställning i spelet, så du ser ca 20% mindre av skärmen med Widescreen än 4:3.

Inaktiv

någon som vet när det släpps via steam? countern är borta o det känns ju mindre bra..

var nyss o letade efter box versionen men icke

edit: hittade den nu, 18.00 släpps det via steam, någon som vet varför det inte släpps tidigare under dagen?

Medlem
Skrivet av starboy83:

Jag hade inga problem att lira i widescreen-upplösning i demot, men okej.

Spelet går att få i widescreen innan patchen men egentligen är det samma 4:3 upplösning men att dom klipper synfältet upptill och nertill. Denna patch skall fixa ett riktigt widescreen läge.

Medlem

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hej gubbs! Bara ett litet tips. Använd ej verktyget "Process Explorer" innan eller under installationen för då får ni felmedelande vid slutet av installationen och hela installationen måste köras om igen. Det är relaterat till Securom säkerhets modul och den gillar inte att Process Explorer körs av någon anledning.

Det räcker inte bara att stänga av PE utan man måste stänga av och sedan starta om datorn (ha ej PE i auto-start) annars så funkar det inte.

När det väl är gjort så funkar det.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Hej gubbs! Bara ett litet tips. Använd ej verktyget "Process Explorer" innan eller under installationen för då får ni felmedelande vid slutet av installationen och hela installationen måste köras om igen. Det är relaterat till Securom säkerhets modul och den gillar inte att Process Explorer körs av någon anledning.

Det räcker inte bara att stänga av PE utan man måste stänga av och sedan starta om datorn (ha ej PE i auto-start) annars så funkar det inte.

När det väl är gjort så funkar det.

Hum, vad är det och hur stänger man av det?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Det är konstigt att Securom inte gillar Microsoft/Sys Internals egna verktyg. För de som inte vet vad Process Explorer är så är det en lite mer advancerad version av Processhanteraren/Task Manager som man kommer till via trycker ctrl-alt-del.

Inaktiv
Medlem

"And finally, I want to personally congratulate Racer_S from the Widescreen Gaming Forums, and his awesome user patch to expand the widescreen FOV in BioShock. I'm currently tracking him down via email, but hopefully, he'll accept my gratitude, and maybe an Nvidia 8800 to boot."

Kundvänlighet någon?

Hoppas dom fixar synk-problemet med subtitles också, eller det kanske är borta i fullversionen? Skulle ha hämtat mitt igår, men jag var lite trött efter jobbet, så det blir senare idag

Medlem

Japp precis. Det är en ganska avancerad version av standard "ctrl+alt+del" process-hanterare.

Den är inte standard utan man måste ladda ner den. Så om du inte laddat ner den så har du nog den inte på ditt system. Namnet är "procexp.exe" utifall du vill dubbel-kolla om du har den på din dator.

Jo det är konstigt att BioShock inte släpper fram Process Explorer, men installationsprogrammets felmedelande var ganska specifik om detta.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Japp precis. Det är en ganska avancerad version av standard "ctrl+alt+del" process-hanterare.

Den är inte standard utan man måste ladda ner den. Så om du inte laddat ner den så har du nog den inte på ditt system. Namnet är "procexp.exe" utifall du vill dubbel-kolla om du har den på din dator.

Jo det är konstigt att BioShock inte släpper fram Process Explorer, men installationsprogrammets felmedelande var ganska specifik om detta.

Tack. Då hoppas jag att jag inte har det, eftersom jag inte har laddat ner något sådant. Men jag ska dubbel-kolla

Edit: Hittade inget.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ett solklart köp för min del. Väntar bara på att de ska få in det på Onoff så jag kan använda mina "blood money" och få det för 250 kr istället för 400.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Fick mitt ex igår och har spelat hela natten(har suttit som en zombie på jobbet)...

Det är värt varenda öre spelet, det är länge sedan jag satte händer i ett sådant här bra spel...

Inaktiv

2h kvar för oss steamare, kan vara värt att posta en extra gång över

Inaktiv

Vadå har det inte kommit ut i butikerna? Det är ju väldigt konstigt...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

=( Vill också spela, attans posten!

Inaktiv

"Den som därtill vill installera Bioshock på fler datorer än en ensam torde kunna glädjas av beskedet att man med omedelbar verkan höjt gränsen från tre till fem parallella installationer."

Såhär står det i deras FAQ: "2K increased the maximum computers you can install the game simultaneously on from 2 to 5."

Alltså fel i er nyhet


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Inaktiv

Var inte ett av kraven för Games for Windows att spelet skulle ha fullt stöd för widescreen?

Medlem

På måndag... Då...

Medlem

Hmm, har det redan kommit en patch? Mitt uppdaterade sig självt direkt efter installationen :S

Medlem

Köpte detta spel idag och jag måsste säga att det är enormt roligt.

Köpte Collectors Edition så jag fick en frän Big Daddy-gubbe med i förpackningen

Medlem

Nån som vet/kan kolla ifall undertext-problemet är fixat?

Medlem
Skrivet av robineng:

Var inte ett av kraven för Games for Windows att spelet skulle ha fullt stöd för widescreen?

oavsett vad så har ju spelet "stöd" för widescreen, de har bara lekt lite med definitionen

Annars håller jag med alla, har man en widescreen-skärm tycker jag utan tvekan att man ska få lite bredare FOV.

Inaktiv
Skrivet av Eschricht:

Nån som vet/kan kolla ifall undertext-problemet är fixat?

Undertexterna klyddar ibland men för det mesta fungerar det.
Klarade det igår btw:P.


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

1
Skriv svar