Hur fan tänker dom #4? - Dead Space

Inaktiv
Hur fan tänker dom #4? - Dead Space

När du klarat Dead Space får du 10 st Powernodes, en jävla massa credits (10 000?) och en Military Suit.
Men finns det någon möjlighet att byta svårighetsgrad och spela på Hard all blinged out?
Nä. Varför ge spelaren en herrans massa fördelar i en eventuell omspelning om man ändå inte kan byta svårighetsgrad? Generellt sätt vill man väl ändå att spelet ska vara svårare andra gången istället för lättare? Eller hur?

Hur fan tänkte dom?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Hur fan tänker dom #4? - Dead Space

Samma i Mass Effect. När man har kört en genomspelning eller två så har man uppgraderat sin gubbe en hel del, men det går inte att byta svårighetsgrad utan att starta en ny. Det hade ju som sagt varit trevligt att kunna att köra på svårare helt utpimpad. Men då hade det kanske blivit för lätt.

Inaktiv

Jo, precis. Men om du hade kört på hard med alla dina tidigare stats hade det ju knappast blivit mycket svårare än när du först körde det på Normal? Det maekar perfect sense för mig.


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Medlem

I ME kan man ju ändå köra på en svårare svårighetsgrad eller?
Speciellt då du kan ändra svårighetsgrad när du vill i options.

Inaktiv
Skrivet av Chinballz:

Men om du hade kört på hard med alla dina tidigare stats hade det ju knappast blivit mycket svårare än när du först körde det på Normal? Det maekar perfect sense för mig.

Det är möjligt, men jag tycker alternativet borde finnas.
Beror säkert på att man inte ska kunna plocka Hard-trophyn för lätt.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Skrivet av Kelet:

I ME kan man ju ändå köra på en svårare svårighetsgrad eller?
Speciellt då du kan ändra svårighetsgrad när du vill i options.

Jo, men jag har för mig att man inte får något achievement för att klara på det svåraste på det viset.

Medlem

Men man kan väl välja svårare andra varvet? Har ett vagt minne av att jag gjorde det, inte helt säker dock

1
Skriv svar