GC-trailer: Gran Turismo 5 Prologue

Robot
Medlem
GC-trailer: Gran Turismo 5 Prologue

hade varit SUPER om serien la till en skade funktion någon nång, jag älskar spelet, men serien hader varit så mycket bättre om realismen var i klass med grafiken


signatur

// FeeAC

Inaktiv

avlång video

Medlem

jag som trodde gran turismo skulle va ett av dom bästa bil-simulatorn.. inte bara grafikmässigt utan också¨på realismen, såg en dokumentär för... tja ett par år sen nu iaf om han som kommit på spelet att han hade t ex kört varenda bil som finns i spelena och hållit på hur länge som hälst o mätit o greja för att få de så realistiskt som möjligt, och dessutom gjort alla banorna i spelet efter riktiga banor med mera....

Inaktiv
Skrivet av jedi007:

hade varit SUPER om serien la till en skade funktion någon nång, jag älskar spelet, men serien hader varit så mycket bättre om realismen var i klass med grafiken

var det inte snack om just skador på bilarna för ett tag sedan, att det faktiskt skulle vara med i spelet..

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av jedi007:

hade varit SUPER om serien la till en skade funktion någon nång, jag älskar spelet, men serien hader varit så mycket bättre om realismen var i klass med grafiken

var det inte snack om just skador på bilarna för ett tag sedan, att det faktiskt skulle vara med i spelet..

Jo, dom har sagt att det ska finnas i spelet.

Medlem

Skadefunktionen kommer finnas med i det riktiga Gran Turismo 5.

Inaktiv

"Bristande realism" , måste mena skador osv... För att GT är faktiskt ganska nära realism vid kör egenskaper. Bilarna i gt presterar samma tider på bana som om en riktig bil. Sen så är det ju omöjligt att få det realistiskt ändå, i vilket spel som helst ^^

Skador o.s.v kommer inte finnas med i början när GT5 släpps, men ska finnas att ladda ner efter ett tag. Om dem inte lyckas bli färdiga med det i tid såklart.

Medlem

Sitter och nöter Gran Turismo 4 just nu. I grunden ett väldigt roligt spel men de har gjort några rejäla missar IMO.

1. På tok för svårt. Givetvis ska det vara en utmaning på Hard, men att spelet redan från början äger sönder även en hyfsad spelare med ratt är fel. Är inte särskilt tydligt vad man gör för fel heller vilket gör att man blir frustrerad och tröttnar. Standardreceptet är att köpa sig till en seger med en bil som är flera gånger bättre än konkurrensen vilket känns tråkigt...

2. Spelet ska vara "realistiskt" men uppmuntrar i praktiken tydligt till diverse exploits, som att studsa mot andra bilar eller banornas sidor.

3. Inga spektakulära krascher.

Blir ett köp av GT5 trots allt. Återstår att se hur mycket de har fixat bara...

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Skadefunktionen kommer finnas med i det riktiga Gran Turismo 5.

ja!:D


signatur

// FeeAC

Medlem

Vad menar ni med riktiga Gran Turismo 5?
Vad är Gran Turismo 5 Prologue?

Är det ba ett halvt spel lr? hänger inte riktigt med...
Eller heter hela spelet Gran Turismo 5 Prologue ?

Medlem

Gt5 prolouge är en aptitretare inför gt5, färre bilar och banor etc.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Vad menar ni med riktiga Gran Turismo 5?
Vad är Gran Turismo 5 Prologue?

Är det ba ett halvt spel lr? hänger inte riktigt med...
Eller heter hela spelet Gran Turismo 5 Prologue ?

Är som ett mellanting mellan GT:HD och GT5. Prolouge kommer man kunna ladda ner från PSN och kommer ha onlinefunktioner och mycket godis. Men säkert inte 100 banor och 500+ bilar.
Men jag vet inte säkert.

Medlem

50 bilar
5 banor
16 spelare online

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av n0llk0ll0:

Vad menar ni med riktiga Gran Turismo 5?
Vad är Gran Turismo 5 Prologue?

Är det ba ett halvt spel lr? hänger inte riktigt med...
Eller heter hela spelet Gran Turismo 5 Prologue ?

Är som ett mellanting mellan GT:HD och GT5. Prolouge kommer man kunna ladda ner från PSN och kommer ha onlinefunktioner och mycket godis. Men säkert inte 100 banor och 500+ bilar.
Men jag vet inte säkert.

Okej .. Hos webhallen kan man nämligen förhandsboka Gran Turismo 5 Prologue för 649 kr.
Men dom måste väl ha gjort något fel.

Medlem

Tror nog Prologue kommer släppas i butik. Samma sak som dom gjorde inför GT4 (eller var det GT3?).
Men jag blir förvånad över om spelet kommer ha en så hög prisstämpel. Förra Prolugue lanserades för c:a 350:-.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Är det fortfarande samma gamla goa meny-musik som får en att vilja slita av sig brallorna och utbrista i ett glatt: "Ich spritze!!"


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av Tassel:

Tror nog Prologue kommer släppas i butik. Samma sak som dom gjorde inför GT4 (eller var det GT3?).
Men jag blir förvånad över om spelet kommer ha en så hög prisstämpel. Förra Prolugue lanserades för c:a 350:-.

Ok det var i butik alltså. Och ja, 649 kr var väl verkligen i det grövsta laget.

Medlem

Skulle inte prolouge enbart släppas på psn? där lär inte priset va så saftigt iaf, 2-300kr skulle jag tippa på.

Flakmonkey
Skrivet av fAkkfAcE:

Skulle inte prolouge enbart släppas på psn? där lär inte priset va så saftigt iaf, 2-300kr skulle jag tippa på.

Det är vad jag har hört iaf

Skrivet av Toro:

Är det fortfarande samma gamla goa meny-musik som får en att vilja slita av sig brallorna och utbrista i ett glatt: "Ich spritze!!"

..einen satzen.

Självklart så kommer den vara kvar, varför ändra ett vinnande koncept


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av jedi007:
Skrivet av BlackBurn:

Skadefunktionen kommer finnas med i det riktiga Gran Turismo 5.

ja!:D

Det skulle väl bara vara en grafisk effekt eller? Dvs att det syns men inte påverkar något på bilen.

Medlem
Skrivet av fAkkfAcE:

Skulle inte prolouge enbart släppas på psn? där lär inte priset va så saftigt iaf, 2-300kr skulle jag tippa på.

Jag kan ha fel angående att det kommer i butik. My bad. :$


signatur

“All thinking people are atheists.”

1
Skriv svar