Jimmy Håkansson-galan

Jimmy Håkansson-galan

I Torsdags befann jag mig plötsligt på gala. Jag visste inte riktigt vad det var för en slags gala, men det var i alla fall en massa män i kostymer där. Dessa män var glada över att en massa andra män i kostymer hade sålt saker, men de var också glada över att en del kvinnor varit med och sålt.

Sen dök Jimmy Håkansson upp.

Jimmy Håkansson är lite av en mytisk figur för mig. Han bor tydligen i en avlägsen stad som infödingarna kallar Göthe-borg. Stadens regeras av en hövding som kallas "Direktörn", vars högsäte är en imponerande byggnad som går under namnet "Varvet". Har jag fått berättat för mig.

Men nu var Jimmy Håkansson plötsligt här. Jag la ihop ett och ett, och allt blev ganska uppenbart.

Jag hade hamnat på den årliga Jimmy Håkansson-galan.

När Jimmy Håkansson vann priset "Årets Jimmy Håkansson" blev han så glad och överraskad att han plötsligt ställde sig på en kontrabas.

Efter prisutdelningen lyckades jag haffa Jimmy Håkansson för några kommentarer. Jimmy Håkansson avslöjade då att det mystiska ordet "Demonproducent" - som vi sett i så många spelrecensioner genom åren - betyder "någon som producerar demoner". Sedan rabblade han diverse slumpmässig fakta om orten Gislaved och berättade hur många olika spelversioner av "Dante's Inferno" det finns.

Jimmy Håkansson kan massor om Gislaved! (Frånvarande: Michael Gills näsa samt ALLA utom Jimmy Håkansson och det mesta av Michael Gill)

Därefter ville Jimmy Håkansson dunka mig i ryggen för att jag hade skrivit något skojigt på gameplayer för länge sedan, och då kände jag oförklarligt att jag ville dunka Jimmy Håkansson i ryggen för något skojigt som han skrev i en Resident Evil Outbreak #2-recension på GON för länge sedan. Det var något om hur man gör för att censurera Knatte, Fnatte och Tjatte när de slänger ur sig könsord.

Sedan blev det photosession.

Jimmy Håkanssons mobil har en jättebra kamera!

Allt som allt var det en lyckad Jimmy Håkansson-gala, och jag ser fram emot nästa år.

#blogg

Medlem
Jimmy Håkansson-galan

Förrförra året vann ju Mats Nylund "Årets Jimmy Håkansson". Vad besviken herr Håkansson måste känt sig då.

Ja, det är ett mörkt kapitel i Jimmy Håkansson-galans historia.

Inaktiv

Vilka var de andra nominerade till "Årets Jimmy Håkansson"?


signatur
Inaktiv

Och fanns det några andra kategorier?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

"Årets anti-Jimmy Håkansson" och "Årets Bästa Jimmy Håkanssonial-Effekter" är två stora kategorier.

Jimmy Håkansson var sjukt lik Jimmy Håkansson, det ska ni veta!


signatur

Kittens are for real!

De andra nominerade var Joakim Bennet, Mats Nylund och Bill Clinton. Rätt Jimmy Håkansson vann!

Inaktiv

Jag känner mig hedrad (eller förolämpad?). Ja, till slut blev det rätt Jimmy Håkansson som vann. Känns som en Rocky-seger så här i efterhand.
Framförallt så är jag nöjd att jag helt spontant tog med mig min kontrabas.

Inaktiv

"Jimmy Håkansson kan massor om Gislaved!"

Det jag inte vet om Gislaved är inte värt att veta.

Och av ett sammanträffande är mycket av det jag vet om Gislaved inte heller värt att veta.

Inaktiv

Sverigedemokraterna gjorde visst en kyrkovalskupp och försökte få in Jimmie Åkesson som nominerad i "Årets svenska Jimmy Håkansson". Som tur var gick det inte. Minst spännande var "Årets Indie-Jimmy Håkansson" som återigen gick till Jimmy Håkanssons profilbild på Facebook (den riktiga Jimmy Håkansson har ju inte vunnit indiepriset sedan han lät hårsvärtan växa ut).

Och för övrigt var det faktiskt jag som redde ut vad det egentligen är demonproducenter producerar. Men åas låter ju mina ord så mycket sötare genom Jimmy Håkanssons mun.


signatur

Jimmy Håkansson: Du är hedrad!

Michael Gill: Jag är mycket upprörd över att du försöker ta åt dig äran för något som Jimmy Håkansson bevisligen sade på Jimmy Håkansson-galan.

Inaktiv

Allt som sades och gjordes under Jimmy Håkansson-galan 2009 tillhör enligt svensk lagstiftning Jimmy Håkansson.

Medlem

Fan också!
Jag som ställde ut min "förorening-till-ren-luft-och-energi-omvandlare" (dåligt namn, vet) där!
Jag skulle ju vinna nobelpriset och bli rik på den mackapären!

Inaktiv
1
Skriv svar