Quake Wars filmat och fotat

Robot
Medlem
Quake Wars filmat och fotat

Varför heter det quake när det inte ens ser ut att utspela sig i quake unversiumet?

Ser ut som Bf2142.

Kunde lika göra döpt det till "Enemy territory - Future Wars". Quake namnet är där för att att det ska sälja mer.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Tycker det passar det är typ quake, det finns vapen ifrån Quake och en story som fungerar fint. I'll like it!

Medlem

?
Storyn är ju att GDF försvarar jorden mot ett angrepp av Strogg som försöker komma ner och ta över människor och processa/omvandla dem till stroyent.
Det kan inte bli mer quake-orienterat än så, eller?

I övrigt tycker jag faktiskt att trailern var ganska bra, även om det känns som om man sett delar av den förut (tänkte speciellt på när anansi-helikoptern flyger in i tunneln)

Medlem

Är inte detta samma trailer som dom visade förra året?

Medlem

Vad jag såg så är det samma trailer som släpptes för några månader sen, men jajja =P

Medlem

Jag vet inte alls vad jag ska tycka om det här spelet. Första sekunden tycker jag det är alldeles för mycket inspirerat av Battlefield 2 och andra sekunden tycker jag det verkar häftigt.

Men det verkar inte vara något speciellt det här spelet. Verkar inte tillföra något nytt alls. Precis som Battlefield fast med andra skins och lite annorlunda vapen och fordon. Det är allt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

kommer det finnas en story mode i detta?

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Jag vet inte alls vad jag ska tycka om det här spelet. Första sekunden tycker jag det är alldeles för mycket inspirerat av Battlefield 2 och andra sekunden tycker jag det verkar häftigt.

Men det verkar inte vara något speciellt det här spelet. Verkar inte tillföra något nytt alls. Precis som Battlefield fast med andra skins och lite annorlunda vapen och fordon. Det är allt.

Det som skiljer spelen åt, markant är det sättet du spelar uppdragen, medans du i bf2 tex drar omkring och tar flaggor, så avancerar banan längre o längre i qwet. tex bygg en bro, (strogg försöker se till att den inte byggs) för över ett speciellt fordon som behövs längre fram osv osv. Detta gör även att striderna blir ganska tighta och självklara "chokepoints" uppstår. Om du vill prova liknande så rekommenderar jag starkt det underbara Wolfenstein Enemy Territory (gjort i q3 motorn) som är gratis och fortfarande är ett av de mer spelade spelen online (enligt gamespy)

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Varför heter det quake när det inte ens ser ut att utspela sig i quake unversiumet?

Ser ut som Bf2142.

Kunde lika göra döpt det till "Enemy territory - Future Wars". Quake namnet är där för att att det ska sälja mer.

Du kan ju börja med att läsa på om Quake 2. Spela det om du inte gjort det (singel delen). Ev även Quake 4. Sen kan du yttra dig.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Lite lustigt hur gametrailers blir mer ryckiga och fula ju närmare release ett spel närmar sig -- så määäärkligt

I övrigt är detta ändå killarna som gjorde Q3F, splashdamage är fan chefar, men vettifan, detta verkar lite... kommersiellt, i brist på ett bättre ord... Lite av vad man är rädd för att TF2 ska bli -- enkelt och slött ala' counterstrike/world of warcraft, så att den breda massan skall acceptera det.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

Lite lustigt hur gametrailers blir mer ryckiga och fula ju närmare release ett spel närmar sig -- så määäärkligt

I övrigt är detta ändå killarna som gjorde Q3F, splashdamage är fan chefar, men vettifan, detta verkar lite... kommersiellt, i brist på ett bättre ord... Lite av vad man är rädd för att TF2 ska bli -- enkelt och slött ala' counterstrike/world of warcraft, så att den breda massan skall acceptera det.

Håller med, denna trailern är ju gjord för att få det att se så häftigt ut som möjligt. Snabba klipp, explosioner etc. Ganska dryg imo...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Medlem

Hehe lite löjligt hur de försöker få spelet att se "tuffare" och bättre ut med pampig musik och "coola" trix. Inte ofta jag använder ordet men efter att man sett diverse filmer och spelat betan så måste jag säga: skitspel. Ingen känsla i spelet.

Jag hade personligen velat se större strider då det faktiskt handlar om jordens försvar! Vad får vi då? typ 16-spelare på banan :D. Quake Wars känns faktiskt redan som största floppen de senaste 10 åren. Hade detta varit en mod till nåt spel och gratis hade jag nog inte klagat men just nu är det bara skrattretande att man försöker få ut sån skräp.

Medlem

Jag spelar betan och jag gillar det skarpt. Efter Doom3 och Quake 4 som jag tyckte var fruktansvärt dåliga så är ET:QW en riktig hit.

Riktigt bra trailer också. Tyvärr kommer alla bra spel i hösten så det blir svårt hinna med allt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Gillade också QW, enormt rolig när Teamplayet fungerar

Medlem

Det där trailern fick ju en inte att vilja köpa spelet precis.
Tyckte den kändes som en dålig rip-off från en taskig actionfilm.

Medlem

Trååkigt, inte alls sugen längre.


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

taskig film imo, synd på ett så bra spel :/

Medlem

jättefärsk trailer.. bara ett år gammal.
kom in i matchen


signatur

bäst

Medlem

ingen "wow" känsla precis :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

ingen "wow" känsla precis :/


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Earthscum:

Varför heter det quake när det inte ens ser ut att utspela sig i quake unversiumet?

Ser ut som Bf2142.

Kunde lika göra döpt det till "Enemy territory - Future Wars". Quake namnet är där för att att det ska sälja mer.

Du kan ju börja med att läsa på om Quake 2. Spela det om du inte gjort det (singel delen). Ev även Quake 4. Sen kan du yttra dig.

Har spelat både quake 2 och 4. Men jag tycker fortfarande inte det ser ut som något quake spel.

I quake ska väl humans vara mer teknologiska än som det visas på filmen. Ser ut som ett modernt krigs inte nån sci-fi shooter som quake ska vara!


signatur

Den som vet vet.

Inaktiv

Ser ser hyfsat skoj ut men vi får se ^^ Jag har kört Quake 4

Inaktiv
Skrivet av Earthscum:

Har spelat både quake 2 och 4. Men jag tycker fortfarande inte det ser ut som något quake spel.

I quake ska väl humans vara mer teknologiska än som det visas på filmen. Ser ut som ett modernt krigs inte nån sci-fi shooter som quake ska vara!

I don't get it how you say you played Q2 and Q4 - and understand WHEN in the history ET:QW is played out - and still say that the soldiers should look more hightech...

Time for side-by-side pics from the games?

1
Skriv svar