Kan du inte skriva? Stjäl!

Redaktör
Kan du inte skriva? Stjäl!

Genom åren har det ett par gånger hänt att FZ:s material olovligen kopierats, att andra sajter snott vårt arbete och publicerat det som sitt eget. I dag upptäckte vi att så skett igen - en liten svensk spelsajt (jag tänker inte nämna dess namn - de förtjänar inga extra klick) snor ibland vårt material rakt av.

Dessa länkar leder till ett par bilder som visar FZ:s text och den tjuvande sajtens variant.

- FZ:s nyhet om CryEngine 3
- Den snodda nyheten

Det roliga är sajtens programförklaring:

Citat:

[Sajtens namn] är ett alternativ till den glorifierade och uppköpta spelpressen, detta är sidan för dig som är trött på allt skitsnack.

Vidare:

Citat:

Alla våra artiklar, recensioner och nyheter med mera är skrivet i ett grovt och opåverkat format för att ge läsaren en så klar och ärlig bild som möjligt. Vi tar personligen inte emot mutor eller gåvor från de stora företagen, allt material vi får är endast för att vi ska kunna utföra vårt jobb och för att ha en möjlighet att skriva om produkter som ännu inte finns på marknaden.

Så ridderligt. Vi tackar för berömmet - det måste vi väl ändå få göra eftersom det är våra texter som publiceras?

#blogg


signatur
Medlem
Kan du inte skriva? Stjäl!

Lågt av PowerGamer, då blir det till att se om de gör om det igen, förutsatt att ni kontaktat dem.

Redaktör

Vi har kontaktat dem, alla de stulna texter vi har hittat är borttagna.


signatur
Medlem

Haha, fan vad hårt! Hade dom snott mycket eller? låter som det var en heldel.

Medlem

Plagiat ftl ^^

Medlem

Kanske var det samma skribent som snott alla? Eller var det flera olika? Om det nu bara var 1 så kanske dom andra inte visste om det, men vem vet.

Medlem

Förvånar mig inte ifall dom stjäl material från andra sidor också i så fall.

Redaktör

Vad jag sett har de inte snott särskilt mycket, ett gäng nyheter och (mig veterligen bara) en artikel. Men för min del faller de så snart de förverkligar tanken på att sko sig på andras jobb. Eller "de" är kanske fel att säga, vad jag såg var det bara en person som hade snott (även om jag inte kollade mer än två, tre saker; John var mer aktiv i jakten). Men ändå, det är chefredaktörens och/eller redaktörens jobb att hålla koll på dylikt. Om jag inte såg fel kallade sig tjuven "redaktör" nånstans - ouch...

Är dock ganska lätt att se vad som är egenproducerat - deras tjuvskribent är knappt skrivkunnig. Eller så snor han av nån med grav aversion mot tangentbordet.


signatur
Medlem

Det är fult, hur som helst!

Redaktör

Liten uppdatering: en person var skyldig till stölderna och han är nu helt bortkopplad från sajten. Han hade stulit också från andra sajter. I dag fick sajten en ny chefredaktör, som nyss ringde oss och bad om ursäkt för det inträffade. Vilket uppskattas.


signatur
Medlem

Gud vad lågt!

Medlem
Skrivet av Tompa:

Liten uppdatering: en person var skyldig till stölderna och han är nu helt bortkopplad från sajten. Han hade stulit också från andra sajter. I dag fick sajten en ny chefredaktör, som nyss ringde oss och bad om ursäkt för det inträffade. Vilket uppskattas.

1
Skriv svar