PlayTV - spela in TV-program på din PS3

Robot
PlayTV - spela in TV-program på din PS3
Medlem
PlayTV - spela in TV-program på din PS3

Fan vad tufft, blir bara mer och mer försklassiga tjänster till PS3.


signatur
Inaktiv

Betyder detta att det krävs en ny ps3? med inbyggd digital tuner?
eller en ny extern sak?

Medlem

Jag gissar på en extern sak, men bra initiativ av Sony.

Medlem

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen

Flakmonkey
Skrivet av LantisBo:

Jag gissar på en extern sak, men bra initiativ av Sony.

Jao det är en extern liten dosa... men vore väl inte alltför otroligt om det kom något internt i en framtida version av maskinen.

Inaktiv

Någon prisinfo om den extra hårdvaran?

Medlem

trevligt trevligt

Medlem

Mumma, hoppas bara det kommer till lilla Sverige snart oxå.

Medlem

*börjar dräggla* :crazy:

Discovery HD ska stå igång 24h/7days och spela in saker

Medlem

Sweet!

Bara av nyfikenhet, om man spelar in en timmes material, vad blir storlekarna i SD och HD?

Medlem

I Hd uplösning kommer du knappast kunna spela in värst mycke på en fjuttig 60gigare.. Än mindre om du har en massa demo etc i den

Medlem
Skrivet av eCore:

I Hd uplösning kommer du knappast kunna spela in värst mycke på en fjuttig 60gigare.. Än mindre om du har en massa demo etc i den

En extern hdd 500gb får du för under 1000lappen idag, sen kan man ju även byta ut disken i sin ps3:a själv.

Medlem

Yes bara synd dom inte presentera något pris. Men ett bra steg i rätt riktning av Sony.

Inaktiv

Inget som jag kommer skaffa. Har ComHem och en PVR som duger mer än väl. Kan tom spela in två program samtidigt

Men jag undrar: Hur kommer detta att funka? Kommer denna "dosa" att ha programkortsplats? För så vitt jag vet så sänds inga HD sändningar i marknätet. Det är väl bara com hem och canal digital etc som har HD sändningar och för att få dessa måste man ha en box och i den sätter man in programkortet.

Kommer man bara att kunna spela in analogt eller kommer "dosan" att ha scart? För det är iaf det jag kopplar min box till tv:n med...

Medlem
Skrivet av Mahone:

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen

Sanningens ord kamrater.

Hoppas bara "dosan" håller sig till ett vettigt pris.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen

men den har en bra bit att gå för att bli en prisvärd konsol också med bra spel.

dom slänger in en massa skit som kostar massa pengar.
att spela in tv program har nog många redan tillgång till med diverse satelitmotagare, digital tv motagare och sånt som har inbyggd HD.

bättre att dom börjar tillverka 2 konsoller,
en för dom som vill ha en massa smörja och en som är en konsol för dom som bara vill spela och ingen wannabe som försöker göra allt.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mahone:

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen

nja, ordentligt mediastöd saknas fortfarande, dvs strömmande xvid, flac, stöd för subtitles etc.

Inaktiv

Men jösses... snart kan man väl göra allt på en konsol. w00t

Verkar som alla missar hela poängen med vad en konsol ska vara till. :-/ Men men...

Inaktiv

kanske är bra, kanske är dåligt.
men en konsoll borde ju vara en konsol.
annars blir den bara onödigt dyr och bara dom som jobbar eller är rikemans ungar kan skaffa den.

ps2 var en konsoll för alla.
ps3 är inte det.
lär dröja nåt år minst innan ps3 kan nå alla.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:
Skrivet av Mahone:

Och så vart PS3 den ultimata media-maskinen

men den har en bra bit att gå för att bli en prisvärd konsol också med bra spel.

dom slänger in en massa skit som kostar massa pengar.
att spela in tv program har nog många redan tillgång till med diverse satelitmotagare, digital tv motagare och sånt som har inbyggd HD.

bättre att dom börjar tillverka 2 konsoller,
en för dom som vill ha en massa smörja och en som är en konsol för dom som bara vill spela och ingen wannabe som försöker göra allt.

Det är ju en lös "box" "dosa" så det är ju helt valfritt att köpa eller inte. Jag vet inte vad du menar mer som finns i ps3:an som är sk smörja som inte borde finnas i en spelkonsoll.

Sen är ps3:an väldigt prisvärd redan nu, visst den kommer den bli ännu mer prisvärd med prissänkningar.

Inaktiv

nej den är inte prisvärd för en gamer som enbart vill lira på en konsoll
men den som vill se på blu ray då kanske den är prisvärd.

tycker sony ska ha mer grejer i nästa generations maskin.
varför inte inbyggd brödrost och kaffekokare ?
då är den ju en *multimediamaskin* och även bra i köket.
så kan även den konsollen bli jätte billig.

Inaktiv
Skrivet av mill:

nja, ordentligt mediastöd saknas fortfarande, dvs strömmande xvid, flac, stöd för subtitles etc.

alla mina japan filmer funkar med subs
är iofs stream servern som står för dom, men det räknas fortfarande!

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nej den är inte prisvärd för en gamer som enbart vill lira på en konsoll
men den som vill se på blu ray då kanske den är prisvärd.

tycker sony ska ha mer grejer i nästa generations maskin.
varför inte inbyggd brödrost och kaffekokare ?
då är den ju en *multimediamaskin* och även bra i köket.
så kan även den konsollen bli jätte billig.

Det är väll bra med blu-ray även om man inte ser på film, skivorna rymmer betydligt mer än dvd. Jag tycker då det är skönt att slippa spel på flera skivor, sen hade en kaffebryggare inte vart så dumt att ha inbyggd när man sitter uppe o spelar sent på nätterna .

Seb
Medlem

Folk som har PS3 tycker de är en bra sak, folk som har 360 tycker det är kasst... Gissar ja på;)

Inaktiv

Fan va det gnälls.. Ps3 kan man få för 5600 .. Det är ju bara att helgjobba några veckor .. Behöver inte vara rikemansbarn för att kunna ha råd med ps3.. Bara att lyfta på arslet o tjäna lite gröna

Medlem

Kan dom nu bara fixa till så att det börjar sändas något bra på tv så vore det suveränt.


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv

Är det bara jag som tycker att detta är helt onödigt?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

nej den är inte prisvärd för en gamer som enbart vill lira på en konsoll
men den som vill se på blu ray då kanske den är prisvärd.

tycker sony ska ha mer grejer i nästa generations maskin.
varför inte inbyggd brödrost och kaffekokare ?
då är den ju en *multimediamaskin* och även bra i köket.
så kan även den konsollen bli jätte billig.

Saken är väl den att SONY vill att PS3 ska en Multimedia box.

Om jag inte minns fel så har dom väl nämnt att deras mål är att PS3 ska vara mitt punkten i folks home entertainment systems.

Sen är väl frågan om dom lyckas eller inte, det återstår och se. Tror säkert att Microsoft kommer med nått liknande. Jag menar du kan ju köpa filmer/serier över Xbox live i US om jag inte minns fel.

Själv tycker jag det är riktigt gött det här. Och det är mest för att jag är ett litet hemma-bio freak

12
Skriv svar