Assassin's Creed avbildat

Robot
Medlem
Assassin's Creed avbildat

Hur kan det vara ständigt aktuellt?

Jag tycker att spelhypen är helt enorm nu. Känns som om alla hade vunnit på att vänta lite med att annonsera ett nytt spel (förutom kanske spelföretagen eller distributörerna som säkerligen tjänar mycket pengar på att folk snackat om ett spel i flera år innan release). Spelen blir inte lika uttjatade av filmer och bilder och intervjuer n shit. Är det inte helt enkelt roligare att bara bli förvånad över att det kommit ett nytt spel som fått bra recensioner och sen spela det helt utan förväntningar och uppleva ett fantastiskt spel?
Många spel som säkerligen varit fantastiska blir nu lite halvmatta av att man redan sett så mycket ju.

Edit: Däremed inte sagt att jag inte ser fram emot detta. GIMME !

Medlem

Min datorkvider av smärt just nu. Vänta ska bara hämta ett plåster.

Medlem

Ja håller fullständigt med Boulund, man vill bli lite förvånad när man spelar ett spel, man ska få sig en... geeez sådär har ja inte kunnat göra i andra spel, visst man kan inte klättra på väggarna i andra spel som man kan i Assassin's Creed men det känns redan tråkigt och spelet har inte ens kommit ut ännu!

ooh well... GIMME TOO!!! also cake please


signatur

-Talyren

Medlem

dom kommer ju inte med något nytt, tycker alla bilder påminner om varandra

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Boulund:

Hur kan det vara ständigt aktuellt?
Jag tycker att spelhypen är helt enorm nu. Känns som om alla hade vunnit på att vänta lite med att annonsera ett nytt spel (förutom kanske spelföretagen eller distributörerna som säkerligen tjänar mycket pengar på att folk snackat om ett spel i flera år innan release). Spelen blir inte lika uttjatade av filmer och bilder och intervjuer n shit. Är det inte helt enkelt roligare att bara bli förvånad över att det kommit ett nytt spel som fått bra recensioner och sen spela det helt utan förväntningar och uppleva ett fantastiskt spel?
Många spel som säkerligen varit fantastiska blir nu lite halvmatta av att man redan sett så mycket ju.

Det är otroooooooooligt jobbigt och bidrar till att man blir less på spel innan de ens släpps.


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem

Jo, nu har dom hypat det här spelet till gränsen och lite till.. Faktiskt börjat tröttna på spelet innan det ens släppts.

Inaktiv

Yeah, det kommer bli så snyggt och bra!


signatur

The Piano Has Been Drinking

Medlem
Skrivet av Mack:

Jo, nu har dom hypat det här spelet till gränsen och lite till.. Faktiskt börjat tröttna på spelet innan det ens släppts.

Hype är bra för det mesta, det ökar bara föväntningarna och därmed höjer ens vilja att äga spelet dessutom... DETTA SPEL KOMMER ÄGA!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av nkembo:
Skrivet av Boulund:

Hur kan det vara ständigt aktuellt?
Jag tycker att spelhypen är helt enorm nu. Känns som om alla hade vunnit på att vänta lite med att annonsera ett nytt spel (förutom kanske spelföretagen eller distributörerna som säkerligen tjänar mycket pengar på att folk snackat om ett spel i flera år innan release). Spelen blir inte lika uttjatade av filmer och bilder och intervjuer n shit. Är det inte helt enkelt roligare att bara bli förvånad över att det kommit ett nytt spel som fått bra recensioner och sen spela det helt utan förväntningar och uppleva ett fantastiskt spel?
Många spel som säkerligen varit fantastiska blir nu lite halvmatta av att man redan sett så mycket ju.

Det är otroooooooooligt jobbigt och bidrar till att man blir less på spel innan de ens släpps.

Ni har både rätt och fel, för er, mig själv och alla andra på FZ kan det absolut kännas uttjatat, men vi utgör bara några procent av den totala massan spelare i sverige och för den delen världen.

Kan ge ett exempel som jag fick uppleve på jobbet.

skulle sälja en xbox360 till två stycken unga killar som såg ut som riktiga gamers (min fördom om gamers ) och jag sa att xbox360 har måga bra spel och det kommer många under året så som assasins creed och bioshock...grejen var att de aldrig hade hört talas om dem......så med andra ord, de VANLIGA spelarna är inte lika insatta och DÄRFÖR behövs en så omfattande PR tour tills ett spel släpps så man kan maximera försäljningen.

// Over and out


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Du har helt rätt redmac. Självklart är det till för att försäkra bra säljsiffror hos den delen av målgruppen som inte sitter och läser datorspelsnyheter varje dag.
Men oss stackars hard-core gamers då? Vi borde ha någon sorts sköld som skyddar oss mot över-hype

on-topic: Självklart kommer Assasin's Creed säkert bli skitskoj, bilderna ser läckra ut (precis som alla andra bilder som släppts).... faktum är att de ser precis ut som alla andra bilder som släppts.

Medlem

Inget snack om att spelet kommer att bli snyggt. Vad jag däremot oroar mig för är hur styrningen på PC kommer att te sig eftersom spelet även släpps till Playstation 3 och Xbox 360. Brukar väl vara det som krånglar mest när man gör spel till olika plattformar.

Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa

Medlem

Har 360 kontrollen till pc redo! Spelet ser bra ut och Hype är inte för att folk som vi ska få se 250 bilder innan det kommer utan som sagt för att folk ska sprida det..
Om det bara kom i butiken helt plötsligt skulle fok inte veta nå vad det var och därför hålla sig borta.. Slår vad om att det är spel som det görs reklam på i TV som säljer mest.

Medlem

Ser mysigt ut som på alla andra bilder

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av nkembo:
Skrivet av Boulund:

Hur kan det vara ständigt aktuellt?
Jag tycker att spelhypen är helt enorm nu. Känns som om alla hade vunnit på att vänta lite med att annonsera ett nytt spel (förutom kanske spelföretagen eller distributörerna som säkerligen tjänar mycket pengar på att folk snackat om ett spel i flera år innan release). Spelen blir inte lika uttjatade av filmer och bilder och intervjuer n shit. Är det inte helt enkelt roligare att bara bli förvånad över att det kommit ett nytt spel som fått bra recensioner och sen spela det helt utan förväntningar och uppleva ett fantastiskt spel?
Många spel som säkerligen varit fantastiska blir nu lite halvmatta av att man redan sett så mycket ju.

Det är otroooooooooligt jobbigt och bidrar till att man blir less på spel innan de ens släpps.

Ni har både rätt och fel, för er, mig själv och alla andra på FZ kan det absolut kännas uttjatat, men vi utgör bara några procent av den totala massan spelare i sverige och för den delen världen.

Kan ge ett exempel som jag fick uppleve på jobbet.

skulle sälja en xbox360 till två stycken unga killar som såg ut som riktiga gamers (min fördom om gamers ) och jag sa att xbox360 har måga bra spel och det kommer många under året så som assasins creed och bioshock...grejen var att de aldrig hade hört talas om dem......så med andra ord, de VANLIGA spelarna är inte lika insatta och DÄRFÖR behövs en så omfattande PR tour tills ett spel släpps så man kan maximera försäljningen.

// Over and out

Noob gamers såfall!

Inaktiv

har förhandsbokat det idag och längtar ass mucket:up:

1
Skriv svar