Operation Flashpoint 2: Dragon Rising-trailer

Robot
Inaktiv
Operation Flashpoint 2: Dragon Rising-trailer

Men det där var väl inte inne från själva spelet?

Medlem
Skrivet av donjojo:

Men det där var väl inte inne från själva spelet?

Tror inte det heller kändes för cleant på något sett.

Medlem

jag har också svårt att se om det är förrenderat eller inte.

Medlem

Om det är i spelet: OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!!1one


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

inte helt omögligt att det är inengine, ser snyggt ut iallafall

Medlem

Jag tror det är inengine.


signatur

Bengebolle

Medlem

ser snyggt ut få se hur det e att spela också.

Medlem

Jag tror verkligen inte att det är in-engine. Utan tvekan.
(kommer säkert få äta upp det här om det visar sig vara det)

Men ärligt talat, hur ofta släpper de in-game footage på ett helt nytt spel så tidigt i utvecklingen utan att nämna att det är in-game. Utvecklare brukar ju vara så stolta över sånt

Medlem
Skrivet av ace84:

ser snyggt ut få se hur det e att spela också.

Om det är lika bra som det första så blir jag oerhört glad.


signatur

Bengebolle

Medlem

ser det ut så när det släpps blire tufft mellan COD 4 Crysis och OPF 2 Dragoon RIsing

det är allt jag säger om det där var ingame ellern inte är svårt att veta men se det så här första crysis trailern var ju samma sak var det ingame eller förrenderat.

har för mig det var ingame vi få nog börja vänja oss vid sådahär grafik och 30K datorer med massiva GFX kort 8gb ram osv.

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

ser det ut så när det släpps blire tufft mellan COD 4 Crysis och OPF 2 Dragoon RIsing

det är allt jag säger om det där var ingame ellern inte är svårt att veta men se det så här första crysis trailern var ju samma sak var det ingame eller förrenderat.

har för mig det var ingame vi få nog börja vänja oss vid sådahär grafik och 30K datorer med massiva GFX kort 8gb ram osv.

Många spel i dagens läge är bara dåligt optimerade jag tror att man kan utnyttja dagens hårdvara mycket mer än vad folk tror.


signatur

Bengebolle

Medlem

Jag tror nog att det är in-game.

Men "Dragon Rising"?! Det låter som ett huvva rollspel.

Medlem

det lär va i spelmotorn, dock är det scriptat

Medlem

Så det blir Kina vi får slåss mot i det här Flashpoint-spelet, eller vad tror ni?

Medlem

det är helt klart CGI, annars blir jag VÄLDIGT förvånad, med tanke på rök effekterna och hur gubbarna röde sig...

med andra ord, helt klart CGI, precis som första colin macrea dirt filmen var...tyvärr

*EDIT*

OPF2 bygger på colin macrea dirt motorn så detta är INTE ingame..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

Många spel i dagens läge är bara dåligt optimerade jag tror att man kan utnyttja dagens hårdvara mycket mer än vad folk tror.

Japp, tror det är som du säger.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av rbnlenin:

Många spel i dagens läge är bara dåligt optimerade jag tror att man kan utnyttja dagens hårdvara mycket mer än vad folk tror.

Japp, tror det är som du säger.

Det är jag också helt övertygad om. Men utvecklarna har ju press på sig inte bara att göra spel till flera olika grafikkort av flera olika tillverkare, de måste kunna justera detaljnivåer osv. Om alla datorer som fanns ute på marknaden hade innehållt exakt samma sak kunde man optimerat spel. Nu är det i stort sett omöjligt. Jag tror att den stor bidragande faktor till konsolers popularitet hos utvecklare är just det att det bara finns "EN" maskin att utveckla spelet för. ALLA maskiner på marknaden har just den specifikationen, that's it - let's go optimize our code.

Medlem

Hmmm, slåss man mot Kina kanske? Förbannat ball teaser (det är väl knappast en trailer).

Inaktiv

Jag skulle tro att det där är ingame med förrenderad motion blur och depth of field. Jämför trailers till DoD:S.

Det jag undrar är hur de har fått tillbaka rättigheterna till namnet Operation Flashpoint. Jag trodde att Codemasters ägde namnet och vägrade släppa det.

Medlem

Det är Codemasters som gör spelet

Angående optimerad kod, så går det fortfarande att göra, bara man är tillräckligt skicklig. iD t ex är rätt duktiga på det.

It is confirmed by Rubbergenius, comm manager at the Codies, that this teaser is actually a rendered movie, just using ingame-models. So it is simply nothing more than an appetizer by now

Från Arma forum....

kattspya, det är ju codemasters!!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

satan graffen är hur badass som helst men det är inte real time va?.... tror knappast de isof äre bättre en crysis.. men kommer detta spel bli lika verkligt som operation flashpoint 1 ?? ? ? ? ?

Medlem
Skrivet av redmac:

det är helt klart CGI, annars blir jag VÄLDIGT förvånad, med tanke på rök effekterna och hur gubbarna röde sig...

med andra ord, helt klart CGI, precis som första colin macrea dirt filmen var...tyvärr

*EDIT*

OPF2 bygger på colin macrea dirt motorn så detta är INTE ingame..

men om du kollar på screenshotsen från det spelet så ser du helt klart att det lär inte va annat än in-game.

Medlem

CGI.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

It is confirmed by Rubbergenius, comm manager at the Codies, that this teaser is actually a rendered movie, just using ingame-models. So it is simply nothing more than an appetizer by now

Från Arma forum....

kattspya, det är ju codemasters!!

Inte helt oväntat att den var förrenderad med ingame-modeller.
Det är codemasters, so? Vi får hoppas de klarar av att göra någonting bra utan Bohemia

Medlem

Sålänge bohemia inte har ngt med det här att göra kan det bli en succe
Jag har helt tappat förtroendet för bohemia på senare tid, mest för att de var så jävliga att de lät all kompetens gå över till bohemia australia som bara jobbar med vbs som då blir 10 ggr bättre än de tjeckiska grejerna, utan även för att de spenderar mer tid med att slänga in coola features i spelet än att verkligen göra research och singleplayerkampanjer, deras "vi låter moddarna göra det till ett bra spel"-attitid stör mig oxå.

Sen undrar jag även om hur pass trovärdiga "källor" på armaforum är mtp att de knappast ser med blida ögon på OFP2.

På tal om själva spelet så ser det ut som vi får slåss mot kineserna och kanske nordkoreanerna, jag bryr mig inte så mkt om trailern är förenderad eller inte, det är mest skönt att se att det rör på sig...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av DiTOKUN:

inte helt omögligt att det är inengine, ser snyggt ut iallafall

De e nog helt omöjligt.
Ett spel varken ser ut så eller beter sig så
in-game idagen samhälle även om de hade varit
på top grafik & scriptat.

Pansarknekt

Ett Ghost Recon med OPF1:s frihet och stora ytor hade varit najs. Så man kan ju hoppas att detta spelet går åt det hållet :=)


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Ett nytt GR hade varit riktigt nice! Ettan var ju riktigt nice i coop deftune

... åhh man skiter nästan i brallan när man låter fantasin skena iväg. Hur sköj hade det inte varit ???

12
Skriv svar