Operation Flashpoint 2: Dragon Rising-trailer

Kul att det äntligen är på gång! Ettan var sjukt bra!

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

It is confirmed by Rubbergenius, comm manager at the Codies, that this teaser is actually a rendered movie, just using ingame-models. So it is simply nothing more than an appetizer by now

Från Arma forum....

kattspya, det är ju codemasters!!

Scheisse


signatur

Bengebolle

Medlem

mumma!
hoppas det blir en smidig release istället för skitmycket buggar som i OFP och ArmA

Medlem

Blev väldigt missnöjd med ArmA, men codemasters verkar ha fått till det

Angående om den är in-game eller inte, så tror jag att det är från spelmotorn, bara att det är scriptat.

Vissa saker är för fula för att vara CG, animationerna är för snygga för att vara gameplay;
det är en filmsekvens renderad i motorn men med karaktärer animerade för att fungera just i denna scen.

Visst skulle det kunna vara helt CGI också, men då är det konstigt att det inte ser bättre ut. Filmens fulheter skriker inte heller "bugdet-CG", utan snarare "realtidsrenderad".
Explosioner och liknande kan man lägga på efteråt, jag vet t.ex. att Dice har gjort så i en "ingametrailer"...

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

... att Dice har gjort så i en "ingametrailer"...

Länk till filmen? (Motsätter mig inte, vill bara se)

Medlem

Om det där var in-game grafiken så måste jag köpa en ny dator! Holy shit! Det där var underbar grafik! Mafia, OP2 och Stacraft 2! Gud vad jag längtar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Aha, jag trodde att det var Bohemias Game 2. Då var det inte lika lockande om det är codemasters skapelse men man vet ju aldrig. Arma imponerade inte lika mycket som OFP när det begav sig.

Medlem

Arma var ju en stor besvikelse alltså. Att se operation flashpoint med lite nya effekter, samma buggar och i stort sett samma uppdrag var inte så skoj.
Som någon annan sa tidigare hoppas jag verkligen att de gör en lite "smidigare" release utan allt det tråkiga.

Medlem

spelhösten 07 är juh fan helt wackO ^^,
får gå i Ide

12
Skriv svar