Facebook!!!???

Medlem
Facebook!!!???

Efter att ha fallit för grupptrycket och uttryck som "vafan har du inte facebook" så har jag nu sen en dryg månad tillbaka varit en ganska aktiv facebook användare och hittat ganska många vänner där som jag umgås med och känner. I skrivandets stund 38st (tänkte hålla mig till personer jag träffar och umgås med någon gång om året i alla fall) vilket de flesta inte verkar göra. en del har väääldigt många vänner, har svårt att tänka mig att man hinner umgås med så många om man nu har 200+ "vänner" på facebook. Då skulle man förmodligen få sluta sitt jobb och skaffa sig en kalender för att aktivt hinna träffa alla de 200+...

Så vad ska man då ha Facebook till? Tja, det är frågan jag med ställer mig. Det finns otroligt mycket skit på facebook, att folk bara orkar. just nu har jag 86 "other request". som: snowball request, shoe request, water gun fight request, 5 heart request... Ja, hur mycket skit som helst...

Facebook är ungefär vad jag trodde Ett lunarstorm för alla och inte bara fjortisar...

#blogg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Facebook!!!???

Facebook var en bra idé från början men nu är det som du säger bara ett Lunarstorm för lite mognare människor men vad är fel med det? Använder det dock väldigt sällan nu för tiden.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Som TysN säger, det var en bra idé ibörjan men nu känns det som it's the site of Spam!.

Medlem

Tog bort min pga. inaktivitet.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Stör mig på alla larviga requests och hur lite vän man behöver vara för att vara vän med någon (någon som jag aldrig pratat med sett några gånger? Ofc, nära vän!). Men det är det enda sättet att hålla kontakt med äldre polare så jag får fortsätta lida.

Medlem

jo tanken från början var nog bra, men nu...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Aldrig varit en stor fan, skaffade det nu för ganska länge sen för att se vad allt tjaffset om facebook innebar. Insåg ganska snabbt att det värsta communityt någonsin (inte riktigt men inget jag ville stanna kvar i). Dock är det som många säger, bra om man vill kopplas ihopg med gammla vänner / Klasskamrater man inte träffa på länge. Men... då borde det bara varit en sådan typ av tjänst. Nu är det bra för rörigt och skrikigt.

/Alex
@Start And Select
http://startandselect.wordpress.com

Medlem

Avböjer alla snowballrequests och lägger aldrig till några applikationer. Däremot tycker jag det är trevligt att kunna följa kompisar i friend feed och att spana in bilder från resor m.m. som folk lägger upp.


signatur
Medlem

det hade ju varit trevligt om de fixat en vettig sökfunktion med...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

1
Skriv svar