Duscha med tvål?

Inaktiv
Duscha med tvål?

Hur många av er som duschar använder tvål till att tvåla in kroppen?
Jag gör det inte, jag låter bara schampot rinna ner från håret över kroppen, och tar lite extra under till exempel armhålorna.
Detta ska tydligen vara fel, och på gränsen till äckligt, enligt vissa.
Men vafan, det heter ju "Head & Shoulders" och "Dubbeldusch" liksom.

Så vad är egentligen vanligast, att använda schampo och tvål, eller bara schampo?

Skriv en kommentar och säg vilket sätt du gör på.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Duscha med tvål?

Jag brukar använda schampo till håret och duschtvål till kroppen. Fast de flesta säger ju "Body & Hair" så man kan ju använda de flesta duschtvålar till hela kroppen. Men att inte tvåla in kroppen alls är kanske lite ofräscht antar jag. Då blir det ju inte rent.

Inaktiv

Head & Shoulders syftar nog mer på att man inte har en massa mjäll på axlarna efter man har använt det.


signatur
Inaktiv

ThomasT: Testa att använda lite vatten så ska du se att du blir ren.

Medlem

Va, vatten när man duschar? GALET! Nej, men jag menar att man blir renare om man tvålar in kroppen istället för att bara ta vatten.

Inaktiv

Kanske om man är osedvanligt smutsig. Men en innesittande datanörd har t.ex inte samma behov av tvål som en gruvarbetare.

Medlem

Sant, fast man blir fortfarande renare om man använder tvål oavsett om man är gruvarbetare eller datanörd. Det är ju inte så att man inte får någon skit och är helt kliniskt ren bara för att man har stannat inne. Tvålen dödar ju alltid lite bakterier också. Men jag ska inte tvinga dig att använda tvål på kroppen om du inte vill det. Min poäng var bara att man som sagt blir renare om man använder tvål än om man inte gör det.

Ganska kul att vi har en diskussion om tvål egentligen. Haha.

Medlem

Egentligen är det ju bättre på lång sikt om man inte använder tvål, då tvål är fullproppat med antibiotika eller vad det var och alla baciller blir resistenta när man använder det i allting.

Men vem fan tänker långsiktigt?

Jag kör med tvål.

1
Skriv svar