Robot
Blue Dragon

Japanska rollspel har alltid suttit inne med en viss charm, men det här är spelet som definitivt tar priset. Microsofts jättesatsning på Blue Dragon visar sig hålla hela vägen till din Xbox 360 och det är mycket svårt att inte snabbt fatta tycke för Shu, Jiro och de andra små modiga figurerna i kampen mot det onda.


Inaktiv
Testat - Blue Dragon

Det här är ett kul spel. Ja det kan ju inte mäta sig med Final Fantasy-serien. :/ Stort är det iallafall också. Sett vissa skrivit att de klarat spelet på kanske typ 20-40h men då har man missat största delen av spelet. Kan ju undra varför man överhuvudtaget spelar det då? Det ger ju inget. Nee skippa inga filmsekvenser och utforska varje liten del av spelet. Själv har jag bara precis börjat. Och det ligger på 3st skivor.

Medlem

Testade demot o det va rätt tråkigt men köpte spelet ändå och vilken skillnad. Det va mycket roligare o köra från början än långt fram i spelet så som i demot med 10000 spells/skills. Fighting/lv systemet va verkligen kul, jag ser fram mot många roliga timmar med detta spel

Medlem

Ja jag har bokat spelet men det kommer väl inte förrens på fredag? Men det är väl US versioner ni har kanske? Eller har jag beställt på fel ställe?

Nåväl jag har med spelat DEMOT och det var rätt bra med rätt slags fighting och allt det där... men jag tycker som övriga talare att det var lite grötigt med en massa att hålla på med i början så jag ser fram emot och hoppas att det är som ni säger att det är roligare att börja från början.... men det brukar ju vara så.

Ser fram emot detta på fredag så vida inte mitt ligger i brevlådan eller nått hemma....


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

kangas1000, svenska versionen kom till butikerna(där jag bor iaf) i fredags förra veckan...och de började sälja redan nu även om det inte ska säljas förren 24-28:e eller när det nu va

Medlem

Lite kul att Red XIII från FF VII är med (även om han är gul)

Avstängd

Givet köpt när jag köpt min xbox... väntar på den nya verisionen!

Medlem
Skrivet av Gaara:

kangas1000, svenska versionen kom till butikerna(där jag bor iaf) i fredags förra veckan...och de började sälja redan nu även om det inte ska säljas förren 24-28:e eller när det nu va

JAHA som vanligt så bor man ju inte där det säljs spel... utan man får boka på sega butiker på nätet istället! Nåja det kommer nog snart i alalfall... tack Gaara


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Tycker demot var en aning luddrigt som de flesta... man slängdes in i mitten av spelet och det kändes som om det spoilade mer än det gjorde nytta. Stängde dock ner det illa kvickt.

Jag vet ändå att jag kommer gilla spelet och ser fram emot ett köp när konsolen kommer tillbaks efter reparation :/


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

efter att ha läst allas inlägg så låter det riktigt lockande


signatur

-Talyren

Inaktiv

Lite nyfiken, vilka butiker är det som redan börjat sälja det? Några stora kedjor eller enstaka småbutiker?

Inaktiv
Citat:

också ormar med fyra huvuden.

Kallas inte dom för Hydror


signatur

Japp, jag är skitkass på att stava, hoppas att du kan ha överseende med det :-)

Inaktiv
Skrivet av Killbom:

Givet köpt när jag köpt min xbox... väntar på den nya verisionen!

vilken av dom nya versionen väntar du på ?
själv så ska jag köpa 360 elite när den släpps nu den 24 augusti.

Medlem

Verkar riktigt nice! Ska nog införskffas när ett Xbox är köpt här med!

Medlem

För gulligt sockersött för min smak. Gillade inte demot alls och att man slås med fula blåa drakar sög stort tycker jag.

Inget köp.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

är det bara jag eller verkar spelet brutalt töntigt?

mass effect come hither!!

Inaktiv
Skrivet av stardust:
Citat:

också ormar med fyra huvuden.

Kallas inte dom för Hydror

En Hydra har väl 3 huvuden?

Avstängd

jag väntar på xbox 360 pro (eller premium med hdmi) Skal lbli kul!

Inaktiv
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av stardust:
Citat:

också ormar med fyra huvuden.

Kallas inte dom för Hydror

En Hydra har väl 3 huvuden?

"En" hydra? Ska vi prata hydra i dess mytologiska ursprung fanns det bara en. I den grekiska mytologin beskrivs den som en best med "flera huvuden", något exakt antal finns inte. När ett huvud höggs av växte två nya ut igen. Herkules stred mot hydran och besegrade den genom att bränna halsstumparna när han högg av huvudena.

Självklart utgör detta ett perfekt monster att slänga in i olika varianter i spel.

*längtar efter Blue Dragon*

Medlem

Tror att jag hoppar över det här. Verkar vara för mycket gulligull och puttinutt för min smak. Eventuellt blir det ett köp längre fram i tiden istället.

Inaktiv

förstår inte varför det alltid ska vara blod och massa pangpang. mer gull åt folket!

Medlem

3 skivor? Är spelet väldigt linjärt då så man byter bara skiva när man kommit en viss bit i handlingen eller får man byta beroende på vart i världen man väljer att åka?

Medlem

Spelat en timme och fastnat för det. Dock är det för tillfället inte så klart vart man ska, men det löser sig!
Lånat den första skivan, och tror att jag kommer köpa hela själv nu på fredag.

Och så förstår jag inte varför folk klagar på att spel är lite linjära. Alla spel var fan linjära förr i tiden! Så länge det händer saker hela tiden tycker jag att det fungerar hur bra som hellst.

Medlem
Skrivet av mill:

förstår inte varför det alltid ska vara blod och massa pangpang. mer gull åt folket!

Instämmer med föregående talare.

Inaktiv

Aja, blir köp iaf i väntan på FF och Eternal Sonata.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

3 skivor? Är spelet väldigt linjärt då så man byter bara skiva när man kommit en viss bit i handlingen eller får man byta beroende på vart i världen man väljer att åka?

Är ganska linjärt dock inte dåligt för det på något sätt, kört 18timmar utan att bytt skiva

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av MammaMuu:

3 skivor? Är spelet väldigt linjärt då så man byter bara skiva när man kommit en viss bit i handlingen eller får man byta beroende på vart i världen man väljer att åka?

Är ganska linjärt dock inte dåligt för det på något sätt, kört 18timmar utan att bytt skiva

Ok, då vet jag. Nej jag tycker inte det är fel med linjära spel. Undrade mest hur dom hade löst discswappningen ifall det inte var ett linjärt spel.

Medlem
Skrivet av mill:

förstår inte varför det alltid ska vara blod och massa pangpang. mer gull åt folket!

eller båda samtidigt! ;>

Inaktiv

jo det är kul

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av MammaMuu:

3 skivor? Är spelet väldigt linjärt då så man byter bara skiva när man kommit en viss bit i handlingen eller får man byta beroende på vart i världen man väljer att åka?

Är ganska linjärt dock inte dåligt för det på något sätt, kört 18timmar utan att bytt skiva

Ok, då vet jag. Nej jag tycker inte det är fel med linjära spel. Undrade mest hur dom hade löst discswappningen ifall det inte var ett linjärt spel.

Handligen är väll linjär som i alla spel, Final fantasy bytte man skiva också inte var det så att man inte kunde fara till ställen som man var på skiva 1 med skiva 2 tex.

vissa verkar tro att när spel är stora nu föritden så dvd inte räcker till så glömmer man bort att en gång i tiden var det samma med discar och CD-skivor också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar