USB-kablar

Inaktiv
USB-kablar

Hur kommer det sig att alltid, ALLTID när man ska plugga i en USB-kabel så utspelar sig följande:
*Man sätter in den, men måste ta ut den eftersom det tydligen var fel håll.
*Man vänder på den, men det funkar ändå inte.
*Man vänder tillbaka till det ursprungliga läget, och då, helt jävla magiskt nog så funkar det.

Vad är det för onda vetenskapsmän som har lyckats ta fram en teknik som gör att en livlös kabel kan skifta form bara sådär?

Jag tror att detta är en konspiration, orkestrerad av några av världens mäktigaste personer för att vi vanliga dödliga i högre grad ska begå självmord i ren frustration och därmed ska överbefolkning av jordklotet förhindras.

Vad tror ni?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
USB-kablar

Det ligger nog något i det du säger. Du kan ju även lägga till att man först måste krypa under skrivbordet och försöka komma åt uttaget i första taget


signatur

R.I.P Superplay

Medlem

...eller köp en datorlåda tillverkad efter 1936, så har den USB-uttag i fronten :). Men jag håller med om att man av någon anledning ALLTID sätter i USB-kabeln åt fel håll, oavsett hur många gånger man gjort det.

Inaktiv

Mitt chassi har bara en usb port där fram. Sen kanske så är det inte så roligt om sladden till tangentbord och mus sitter på framsidan heller


signatur

R.I.P Superplay

Inaktiv
Skrivet av Mats Nylund:

Men jag håller med om att man av någon anledning ALLTID sätter i USB-kabeln åt fel håll

Fast det gör man ju inte, man sätter ju in den på rätt håll, fast ändå inte liksom. Arrggh, jag tar död på mig själv:evil:

Det skulle ju hjälpa en del ifall det kom en standardisering som bestämde att USB-symbolen alltid ska vara antingen upp eller ner.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar