Är tokens Wii:s svar på achievements?

Robot
Medlem
Är tokens Wii:s svar på achievements?

Vad har PS3an då?

Flakmonkey
Skrivet av Drapan:

Vad har PS3an då?

Troféer som kommer med Home

Inaktiv

att kopiera 360s Achievements

men visst är det kul att även dom andra konsollerna får ett liknande system.

Medlem

^- Har inte detta varit känt länge att wii skulle få? Att man skulle kunna byta in tokens mot wii points? Kanske bara ja som drömmer o.o

Medlem

nej drunken monkey du har nog inte drömt, hört nått liknande med faktiskt

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

att kopiera 360s Achievements

men visst är det kul att även dom andra konsollerna får ett liknande system.

Du är bra rolig! Först från en sjuk 360 nörd tills Ps3 nörd och nu igen 360 nörd.. Har för mig att du varit en Wii fanboy tidigare också! Dilemma?

Inaktiv
Skrivet av radiuz:
Skrivet av BangBoomBang:

att kopiera 360s Achievements

men visst är det kul att även dom andra konsollerna får ett liknande system.

Du är bra rolig! Först från en sjuk 360 nörd tills Ps3 nörd och nu igen 360 nörd.. Har för mig att du varit en Wii fanboy tidigare också! Dilemma?

jo jag känner mig som en clown.
borde använda samma avatar som du

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

jo jag känner mig som en clown.
borde använda samma avatar som du

Vad jag inte riktgt förstår är varför du måste hålla på någon konsol överhuvudtaget... iom att du har köpt alla bör du kunna ha råd att ha alla också... då slipper du ju se ut som en clown och du får chansen att spela alla bra spel som släpps till alla tre konsoler... men men ^^

Apropå tokens så vore det skoj om det kom något achievements liknade till Wii... Jag är en gamerscore-hora och stolt över det, ger spelen betydligt mer livslängd för mig

Medlem

Achievements är det ger spelen längre livslängd till 360. Vore kul om det fanns/kom till wii också. Även till VC-spelen.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av BangBoomBang:

jo jag känner mig som en clown.
borde använda samma avatar som du

Vad jag inte riktgt förstår är varför du måste hålla på någon konsol överhuvudtaget... iom att du har köpt alla bör du kunna ha råd att ha alla också... då slipper du ju se ut som en clown och du får chansen att spela alla bra spel som släpps till alla tre konsoler... men men ^^

Apropå tokens så vore det skoj om det kom något achievements liknade till Wii... Jag är en gamerscore-hora och stolt över det, ger spelen betydligt mer livslängd för mig

jo man kunde behållit alla.
men helst så vill man riktigt satsa på 1 konsol.
och då vann 360.

för en konsol nuförtiden är ju en investering,
man köper spel och tillbehör och retro spel.

blir dyrt om man ska skaffa allt man vill ha på 3 konsoller.
så man bestämnde sig för att helhjärtat gå in för en konsol.

Flakmonkey
Skrivet av BangBoomBang:

jo man kunde behållit alla.
men helst så vill man riktigt satsa på 1 konsol.
och då vann 360.

för en konsol nuförtiden är ju en investering,
man köper spel och tillbehör och retro spel.

blir dyrt om man ska skaffa allt man vill ha på 3 konsoller.
så man bestämnde sig för att helhjärtat gå in för en konsol.

Och då måste man per automatik snacka så mycket skit som möjligt om de man inte valde? ^^

Medlem

Kloka ord från nosnos! Och håna in min clown bangboombang

ontopic: Får se hur dessa tokens fungerar, hoppas man får spela Metroid snart. Annars är jag förjävligt sugen på en 360 igen med Bioshock!

Medlem

Själv hatar jag "Achievements" mer än något annat, det är bara ett sätt för spelindustrin att göra folk ännu mer beroende av att spela än förut. Så säjer de att man ska spela under ansvar och ta pauser med jämna mellanrum, ta tex. Dead Rising, kommer inte ihåg direkt hur det är, men man måste typ spela 1 dag i sträck utan att dö eller pausa eller något för att få just den achievementen, snacka om dubbelmoral.

Jag är riktigt nöjd med att PS3an inte har det systemet, mycket mer frihet, man känner inte att man MÅSTE spela, att man bara måste ha en achievement man jobbat på i flera dagar i sträck.

Det ger mig betydligt mer spelglädje att bara kunna spela när man vill, och inte för att man "måste"

Och det spelar ingen roll om ni säjer att man inte måste ta achievements, det ligger ALLTID i bakhuvudet när man spelar att man måste ha fler och fler

Det är för övrigt en av anledningarna till att mitt 360 står och dammar i ett hörn

Medlem
Skrivet av DeFeCT:

Själv hatar jag "Achievements" mer än något annat, det är bara ett sätt för spelindustrin att göra folk ännu mer beroende av att spela än förut. Så säjer de att man ska spela under ansvar och ta pauser med jämna mellanrum, ta tex. Dead Rising, kommer inte ihåg direkt hur det är, men man måste typ spela 1 dag i sträck utan att dö eller pausa eller något för att få just den achievementen, snacka om dubbelmoral.

Jag är riktigt nöjd med att PS3an inte har det systemet, mycket mer frihet, man känner inte att man MÅSTE spela, att man bara måste ha en achievement man jobbat på i flera dagar i sträck.

Det ger mig betydligt mer spelglädje att bara kunna spela när man vill, och inte för att man "måste"

Och det spelar ingen roll om ni säjer att man inte måste ta achievements, det ligger ALLTID i bakhuvudet när man spelar att man måste ha fler och fler

Det är för övrigt en av anledningarna till att mitt 360 står och dammar i ett hörn

Man MÅSTE ju INTE ta alla achivements, jag bor förnärvarande med en Achivement hore s å alla spel ska köras, han tom aktiverar Live för att få alla achivements i spel.

Det tråkiga är väl att istället för att faktiskt spela 100 multiplayer matcher för att han tycker det är kul så gör han det med två kontrollers i splitscreen mot sig själv, bara för att få poängen.

Inaktiv

*Nosnos*

*Och då måste man per automatik snacka så mycket skit som möjligt om de man inte valde? ^^ *

äshh så farlig är jag nog inte,
har läst mycke värre än vad jag skrivit.

några gånger man skrivit nåt dumt är mest för att ge tillbaks på nån som skrivit illa om 360 bara för att jäklas tillbaks.

men visst är tokens ett slags plagiat på achivment.
men det är ju bara bra.
för det tillför ju lite mer intresse för
Wii.

1
Skriv svar