Xbox 360 blir billigare även i Europa

Robot
Xbox 360 blir billigare även i Europa
Medlem
Xbox 360 blir billigare även i Europa

awsome! tänkte köpt X360 i helgen men kände på mig att detta var på G så jag vänta, vilket var ett bra val tydligen

dock har jag ändå itne riktigt bestämt mig än... X360 eller PS3, svårt val....extremt svårt

Medlem
Skrivet av Xtars:

awsome! tänkte köpt X360 i helgen men kände på mig att detta var på G så jag vänta, vilket var ett bra val tydligen

dock har jag ändå itne riktigt bestämt mig än... X360 eller PS3, svårt val....extremt svårt

Nja inte så svårt, du köper den du tror du kommer ha mest glädje av Båda har sina pros and cons men man kan helt enkelt säga att båda är två riktigt bra spelkonsoller

Inaktiv

Om Mass Effect inte kommer till PC så.


signatur
Inaktiv

Ganska givet vad man ska välja. PS3 kan man inte chippa eller köra kopior på än.

Medlem

Äsch.. man MÅSTE inte kunna köra piratspel för att en konsol ska vara köpvänlig

Jag inhandlade PS3, de spelen som kommer passar mig bättre än de till 360:n. Men det är väl en fråga om smak.

Medlem
Skrivet av Pumpa:

Nja inte så svårt, du köper den du tror du kommer ha mest glädje av Båda har sina pros and cons men man kan helt enkelt säga att båda är två riktigt bra spelkonsoller

Jo det e sant....men jag har suttit å vägt för och emot så länge nu så allt e en gryta i huvet...

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

jag frå Blu-Ray spelare i PS3'n och DVD i X360.
PS3 kommer ha Home, dock e 360ns marketplace grymmt bra i jämnförelse.

PS3 kommer klara av att hålla högre grafisk standard på sina spel i framtiden.
Men X360 har billigare å fler spel.

som sagt...det e ett mycket svårt val.... komemr nog ha kul med båda... men om man kunde ta lite bitar från X360 å lite från PS3 å göra en klon, då snackar vi konsol!

Medlem

tycker det är oförskämt hur företagen totalförnekar och mer eller mindre ljuger sina kunder rätt i ansiktet när det gäller prissänkningar och sånt, sedan gör en helomvändning och ingen bryr sig om vad dom sa tidigare.

var samma visa när det ryktades om HDMI till 360n

Medlem
Skrivet av Xancerman:

tycker det är oförskämt hur företagen totalförnekar och mer eller mindre ljuger sina kunder rätt i ansiktet när det gäller prissänkningar och sånt, sedan gör en helomvändning och ingen bryr sig om vad dom sa tidigare.

var samma visa när det ryktades om HDMI till 360n

Vad exakt tror du händer med försäljnings siffrorna om de säger rent ut "ja, om 2-3 månader sänker vi priset med 1000kr!".

Man är blåögd om man inte tror att vi kunder blir rent utsagt lurade on a daily basis av företag.
Bara gå in på siba eller onoff och se hur försäljare lurar kunderna, roande är det.

Den enda skyldigheten MS har mot dig som kund är att pracka på dig varor, helst som funkar men det vet vi ju hur det är i MS fall hehe

Inaktiv

Wii360


signatur

sleeplezz

Medlem

Låter bra måste kanske köpa en ny en då min börjat frysa och ha sig igen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

så då kommer priset ner till omkring vad en wii kostar (2500? har dålig koll på priserna)? hoppas det innebär prissänkning på wii också i så fall.

Inaktiv
Skrivet av Xtars:

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

Dualshock går att inaktivera. Iallafall i alla spel jag har spelat.


signatur

Terapi? Nä, Quake.

Medlem

Kan ju hoppas svenska spelbutiker verkligen sänker priset på huvudenheten och inte lägger till massa jävla spel och skit så det blir samma pris som förr(ps3).

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Kan ju hoppas svenska spelbutiker verkligen sänker priset på huvudenheten och inte lägger till massa jävla spel och skit så det blir samma pris som förr(ps3).

PS3 grejjen har inget med sverige att göra utan är Sonys erbjudande i EU istället för prissänkningen. ett såkallat Starter Kit med 2 dosor och 2 spel för samma pris som tidigare.

Men detta var ju en glad nyhet, gäller ju bara att få tag i en med hdmi...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av infinitesorrow:
Skrivet av Xtars:

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

Dualshock går att inaktivera. Iallafall i alla spel jag har spelat.

Yepp, man kan faktiskt inaktivera skakfunktionen i sin 360-profil så att man alltid har den avstängd i alla spel från början, sen så kan man ju förstås aktivera den i de spel man vill om man har lust med det..

Själv tycker jag den är en del av upplevelsen då man har fet bas bakom soffan och skakande handkontroll då de stora monstren eller explotionerna kommer

På tal om ändringar i priset förstod jag att de snart också ska smyga in med HDMI till de vanliga modellerna tillsammans med ny kretskortsuppsättning iom att de börjar med tightare tillverkningsprocess (från 90nm till 45 nm har jag för mig), det ska leda till mindre värmeförluster och tystare konsol. En tystare dvd-läsare är också planerad. De säljer alltså ut de befintliga konsolerna nu med lägre pris, men behåller även det låga priset med de (nya) versionerna då de är billigare i tillverkning. Jag läste det här på nån sida som jag kom till genom nån artikel här faktiskt, men jag minns tyvärr inte vad sidan hette.

Så.. det kan ju vara värt att vänta ännu ett tag tills dessa kommer ut.. Jag har planerat att köpa en till konsol då min flashade råkade bli inkopplad i nätverket i samband med ett LAN, och såklart bannad.. Så jag ska köpa en som jag kan köra originalspel på Live med..

Flakmonkey
Skrivet av Cofi:

På tal om ändringar i priset förstod jag att de snart också ska smyga in med HDMI till de vanliga modellerna tillsammans med ny kretskortsuppsättning iom att de börjar med tightare tillverkningsprocess (från 90nm till 45 nm har jag för mig), det ska leda till mindre värmeförluster och tystare konsol. En tystare dvd-läsare är också planerad. De säljer alltså ut de befintliga konsolerna nu med lägre pris, men behåller även det låga priset med de (nya) versionerna då de är billigare i tillverkning. Jag läste det här på nån sida som jag kom till genom nån artikel här faktiskt, men jag minns tyvärr inte vad sidan hette.

Så.. det kan ju vara värt att vänta ännu ett tag tills dessa kommer ut.. Jag har planerat att köpa en till konsol då min flashade råkade bli inkopplad i nätverket i samband med ett LAN, och såklart bannad.. Så jag ska köpa en som jag kan köra originalspel på Live med..

De nya modellerna med HDMI-utgång har inte de nya kretskorten... folk har öppnat och tittat efter... så väntan kan nog bli längre vad man kanske tror... bättre DVD-spelare har de ju dock bytt ut för länge sen... har bytt i flera omgångar iirc, sitter en benq i de senaste tror jag ^^

Medlem
Skrivet av TheEvilDog:

Kan ju hoppas svenska spelbutiker verkligen sänker priset på huvudenheten och inte lägger till massa jävla spel och skit så det blir samma pris som förr(ps3).

De har redan sänkt priserna p g a denna prissänkning av premium varianten.

http://www.prisjakt.se/produkt.php?pu=48116

Medlem

Baah, köpte juh nyss min 360, typ.. illa. ><

Medlem
Skrivet av Mykee:

Baah, köpte juh nyss min 360, typ.. illa. ><

Lämna tillbaks den då?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

[quote=Xtars]

Skrivet av Pumpa:

PS3 kommer klara av att hålla högre grafisk standard på sina spel i framtiden.

Faktiskt inte, dess texturminne är lägre än 360n och den klarar för tillfället inte av HDR och AA samtidigt verkar det som.

Men vem vet vad framtiden bär med sig? De kanske släpper någon expansionsgrej likt den till Nintendo 64 så att du får fler "bitar"


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av infinitesorrow:
Skrivet av Xtars:

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

Dualshock går att inaktivera. Iallafall i alla spel jag har spelat.

Jag tror faktiskt han syftar på utformningen av handkontrollen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Faktiskt inte, dess texturminne är lägre än 360n och den klarar för tillfället inte av HDR och AA samtidigt verkar det som.

Men vem vet vad framtiden bär med sig? De kanske släpper någon expansionsgrej likt den till Nintendo 64 så att du får fler "bitar"

PS3 har mer än tillräckligt minne för att slå 360 på fingrarna med framtida titlar. Samtidigt sitter en Cell i som är en av marknadens kraftfullaste processorer.

Vi börjar bara ana den grafiska styrkan i PS3 med t.ex. Heavenly Sword som kommer inom en snar framtid.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dumlen:

Faktiskt inte, dess texturminne är lägre än 360n och den klarar för tillfället inte av HDR och AA samtidigt verkar det som.

Men vem vet vad framtiden bär med sig? De kanske släpper någon expansionsgrej likt den till Nintendo 64 så att du får fler "bitar"

PS3 har mer än tillräckligt minne för att slå 360 på fingrarna med framtida titlar. Samtidigt sitter en Cell i som är en av marknadens kraftfullaste processorer.

Vi börjar bara ana den grafiska styrkan i PS3 med t.ex. Heavenly Sword som kommer inom en snar framtid.

Vet inte om det har med minnet att göra (men antagligen), men texturerna i många spel ser minst sagt förjävliga ut: exempel från Ratchet & Clank. Var lika dant med Reistance tex.

Medlem
Skrivet av mill:
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av Dumlen:

Faktiskt inte, dess texturminne är lägre än 360n och den klarar för tillfället inte av HDR och AA samtidigt verkar det som.

Men vem vet vad framtiden bär med sig? De kanske släpper någon expansionsgrej likt den till Nintendo 64 så att du får fler "bitar"

PS3 har mer än tillräckligt minne för att slå 360 på fingrarna med framtida titlar. Samtidigt sitter en Cell i som är en av marknadens kraftfullaste processorer.

Vi börjar bara ana den grafiska styrkan i PS3 med t.ex. Heavenly Sword som kommer inom en snar framtid.

Vet inte om det har med minnet att göra (men antagligen), men texturerna i många spel ser minst sagt förjävliga ut: exempel från Ratchet & Clank. Var lika dant med Reistance tex.

Xbox360 har 512 Mb minne och ps3 har 256 "allmänt" minne och 256 grafikminne. Totala mängden är alltså samma.
Ryktet att ps3 inte kan göra aa +hdr kommer från att det är ett nvidia kort i och nvidia har problem med just detta. Men det finns patchar som har fixat detta för andra spel tidigare vilket måste vara bevis på att det inte är en begränsning i hårdvaran.

Sen att visa bilder från spel som har några texturer som inte är av samma kvalite som resten av spelet kan nog alla göra för dom flesta spel oavsett plattform.

Inaktiv
Skrivet av Xtars:
Skrivet av Pumpa:

Nja inte så svårt, du köper den du tror du kommer ha mest glädje av Båda har sina pros and cons men man kan helt enkelt säga att båda är två riktigt bra spelkonsoller

Jo det e sant....men jag har suttit å vägt för och emot så länge nu så allt e en gryta i huvet...

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

jag frå Blu-Ray spelare i PS3'n och DVD i X360.
PS3 kommer ha Home, dock e 360ns marketplace grymmt bra i jämnförelse.

PS3 kommer klara av att hålla högre grafisk standard på sina spel i framtiden.
Men X360 har billigare å fler spel.

som sagt...det e ett mycket svårt val.... komemr nog ha kul med båda... men om man kunde ta lite bitar från X360 å lite från PS3 å göra en klon, då snackar vi konsol!

på 360 kan du ju köra msn också vet du väl.
och ha kontakt med dina pc kompisar.

Medlem

Polaren på Elgiganten messade mig häromdagen och sa att Elite X360 kommer in nu på Torsdag och börjar säljas på Fredag. Även den lösa 120 gigs hårddisken kommer att finnas att köpa separat för 1495:-


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

på game kommer den kosta 4.890.
och en av dom är min

Medlem
Medlem
Skrivet av infinitesorrow:
Skrivet av Xtars:

älskar X360 handkontrollen (så skön) men hatar Dualshock

Dualshock går att inaktivera. Iallafall i alla spel jag har spelat.

förlåt, rättelse jag syftade på Dualshock/SIXAXIS kontrollen...hatar playstations formgivning på deras handkontroller, de är obekväma.

12
Skriv svar