Dagens fail: Steam

Antikvitet
Dagens fail: Steam

Loggade in på redaktionskontot på Steam, inställd på att pröva det här #Empire: Total War som alla pratar om så jag håller mig lite up to date med vad kidsen lirar idag.

Efter fem timmars nedladdning, aldrig över 200 kb/s, trodde jag att jag skulle få lira. Men vidtog gjorde i stället en uppdateringsfas, där hastigheten aldrig kom över 80 kb/s.

- Kan det vara så att den tror att jag är amerikan?, tänkte jag och tittade igenom inställningarna.

Nej, download region var mycket riktigt Scandinavia. Jag bytte till Germany, startade om Steam och avnjöt strax 4 MB/s.

Bra jobbat, Valve.

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skribent
Dagens fail: Steam

Du vet, tyskarna smörjer ju sina linor med surkål.

Medlem

Ett riktigt bra spel tycker jag, men när blir det en FZ recenssion då? Gärna en fragzone.TV om det går.

Medlem

Hade samma problem igår, fast tvärtom. Region stod på German och när jag bytte till Scandinavia klättrade hastigheten till 2,1mb/s.

Medlem

Tyskar (eller wannabe-tyskar) ska då alltid favoriseras...

Vet inte vad det är, men Steam är verkligen misslyckandet personifierat.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Konstigt nog gillar jag steam skarpt.
Bör dock tillägga att jag aldrig köper spel över steam. Billigare med retail. Men som uppdaterings- och communityverktyg så är det grymmt!

Visst, ibland beter det sig konstigt, men det fixar de alltid snabbt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Har de fixat "1$ = 1€" än?

Medlem

Nepp och det verkar som dom inte kommer göra det

Medlem

Jag ogillar steam skarpt, man borde få spela sina spel när man vill och var man vill, uppkoppling eller ej. Valve e överhypat.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Jag ogillar steam skarpt, man borde få spela sina spel när man vill och var man vill, uppkoppling eller ej. Valve e överhypat.

När man köper ett spel som använder sig av Steam eller via Steam så gör man ju ett val att vara bunden vid en uppkoppling. Trivs du inte med det så köper du helt enkelt inte spelet?

Medlem
Skrivet av Sparable:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Nocturne:

Jag ogillar steam skarpt, man borde få spela sina spel när man vill och var man vill, uppkoppling eller ej. Valve e överhypat.

När man köper ett spel som använder sig av Steam eller via Steam så gör man ju ett val att vara bunden vid en uppkoppling. Trivs du inte med det så köper du helt enkelt inte spelet?

Jamen man vill väl fan spela en del spel ändå eller? Utan att behöva knövla med att steam laggar ihop och liknande

Steam lagga ihop? Har inte varit med om någon sånt på mycket länge. Dock när de lanserade Steam till Counter-Strike 1.6 Beta var det lite strul, även lite senare när det blev större men nuförtiden funkar det smärtfritt, om inte annat finns det oftast lösningar till problem som uppstår.

Inaktiv

Håller med, Steam känns smått revolutionerande, som ett iTunes som faktiskt fungerar bra, fast för spel!

Men ja, det där med regionen kan ju ses som ett litet misslyckande

1
Skriv svar