BioShock-demot släpps inatt 01:00

Inaktiv

redmac, är du helt säker på att Anti-aliasing fungerar för dig i detta demo? Kan du ta ett screenshot kanske också så att man kan få se? Vore hemskt snällt!

Medlem
Skrivet av aNoN_:

redmac, är du helt säker på att Anti-aliasing fungerar för dig i detta demo? Kan du ta ett screenshot kanske också så att man kan få se? Vore hemskt snällt!

jovisst, BRB:up:

*EDIT*

har 8Xqc anti alising igång iaf ENLIGT nvidia controlepanel där jag tvingar bioshock exe filen att köra 8x aa... och jag får denna kvalité,

ni får avgöra:

http://img515.imageshack.us/img515/9571/anitallisingcr5.jpg

jag är lite tveksam nu efteråt om jag har igång det, men det borde ju vara så, då jag tvingar applikationen...??


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Detta spel gick bra på Radeon x1600 256mb, AMD 1.7ghz proc och 1gb ram. Körde på max 1024x768 utan problem ;). kan försöka lägga upp en bild för mig på samma ställe som redmac (tror ja inte får lika bra AA på min) http://img504.imageshack.us/img504/2967/bioshockdemoyc2.jpg

Inaktiv

Tycker det ser väldigt kantigt ut för att vara 8xAA.

Inaktiv

Hm... Det verkar inte som om 8xAA är igång på den där bilden redmac. Det ser mer ut som om Temporarly antialiasing är på. Du vet en sådan man kan ha i stalker och som även kom i en patch till GRAW.

Medlem
Medlem
Skrivet av redmac:

har 8Xqc anti alising igång iaf ENLIGT nvidia controlepanel där jag tvingar bioshock exe filen att köra 8x aa... och jag får denna kvalité,

ni får avgöra:

http://img515.imageshack.us/img515/9571/anitallisingcr5.jpg

jag är lite tveksam nu efteråt om jag har igång det, men det borde ju vara så, då jag tvingar applikationen...??

Enligt vad jag läst så stödjer inte motorn AA i dx9, fast du har ju Vista och 8800 såå.. Är det där med nya drivrutinerna?

Medlem

Den var nice ... får 5,5mb/s ner på den

Medlem
Skrivet av aNoN_:

Hm... Det verkar inte som om 8xAA är igång på den där bilden redmac. Det ser mer ut som om Temporarly antialiasing är på. Du vet en sådan man kan ha i stalker och som även kom i en patch till GRAW.

ok, kändes så också, ska se om jag kan pilla lite mer på nvidia kontrollpanelen


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Fräckt spel! Är glad att det är förbokat. Flöt på bra med allt maxat


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

undra när de nya nvidia drivrutinerna kommer... min kl är över 01:00 nu i alla fall!

EDIT: Så kom dom precis hehe!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

undra när de nya nvidia drivrutinerna kommer... min kl är över 01:00 nu i alla fall!

EDIT: Så kom dom precis hehe!

De har funnits i timmar, bara det att man inte kunde nå dem den vägen utan gå genom vanliga betavägen. Trodde folk här visste det, annars skulle jag inte frågat redmac om han testat med nya drivrutinerna.

Medlem

Ur ett tekniskt perspektiv var det väldigt imponerande. Dock är jag långt ifrån till freds med de tydliga artefakter som avslöjar att spelet utvecklats till Xbox360 och sedan portats till PC. Allt i HUD-väg är som vanligt gigantiskt, övertydligt och extremt minimalistiskt för bättre kontroll med en Xbox-gamepad.

Att vissa tangentbordsknappar är reserverade och tvingar mig använda third-party-applikationer för att få de kontroller jag vill ha är också en enerverande bieffekt av portningen. Att inte ta sig tid att ordna detta tyder på lathet och arrogans. Denna attityd kan komma att vara avgörande inför ett eventuellt köp.

Pipe Dream-minigamet vid hacking kändes som ett underligt val att lägga in och kommer nog bara bli ett frustrerande moment senare i spelet. Relationen mellan hacking och att dirigera vätska genom rör känns väldigt vag. De skulle hellre haft en fight One Must Fall 2097 man skulle vinna för att lyckas med ett hack. Det hade varit mer logiskt och framförallt roligare.

Mitt stora intresse för spelmotorer och speldesign gör detta till en riktig guldgruva. Jag ser dock med ledsna ögon på den fördummande trend vi ser inom spelvärlden idag, där alla spel verkar anpassas till den minst intelligenta och minst inbitna spelaren i målgruppen.

Medlem

Jag tyckte demot var riktigt bra, givet köp
Testade demot till Xbox 360 för en vecka sedan, kan säga att det är grymt mycket roligare till PC, ser bättre ut och känns mer lätthanterligt till PC(även fast kontrollen var ovanligt bra till 360 så tycker jag ändå att det är givet att köra med mus och tangentbord).
Hackningen med en 360kontroll var ju oerhört frustrerande, väldigt mycket lättare och bättre med musen.

Att switcha mellan vapen/plasmids även det mycket bättre.

asker: Det du klagar över har jag inte alls märkt, och såvitt jag läst i recensioner så har det inte ens påpekats(förutom av PCG UK där de enda de skrev var positivt och att det inte kändes som någon portning alls.

Körde för övrigt demot på en
AMD Athlon 64 X2 5200+(2.60 GHz)
2GB RAM
Geeforce 8800GTS 640MB
22" Widescreen
Direct X 9c

Med upplösning 1680*1050 och högsta inställningar flöt allt på underbart. Märkte inte av det minsta FPSdrop.
*Använde nya betadrivrutinerna för övrigt

Medlem

Grymt demo


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ruskigt bra demo Kändes nytt och fräscht och rullade på fint.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Är det nån som spelat demot både i Directx9 och Directx10 läge? Undrar om det blir nån markant skillnad mellan 9 och 10. Har ett 8800GTS, men testade bara demot på XP. Har inte orkat lägga in Vista bara för detta demo, men e sugen på o veta hur stor skillnaden blir. Själv tyckte jag att vissa ljuseffekter såg dåliga ut, kan tänka mig att dom är anpassade för Direcx10.


signatur

C2D 2.13GHz / 4GB DDR2 5300/ 8800GTS 640MB/ HD 2xSamsung 500GB Sata2/ 22"Samsung 226BW.

Medlem

Ett litet tips på hur man kan få upp prestandan.

Stäng av bloom ("high detail post processing").
Blev både skarpare och flöt på betydligt bättre.

Medlem

Jag kan inte ens starta demot :/. Jag trycker på Bioshock.exe och så ser jag att den kommer upp i aktivitetshanteraren i processer där men sen försvinner den och inget mer händer.

Medlem

Vad har du för hårdvara?

Medlem

Cpu: Intel Core 2 QUAD Q6600 Quad Core 2.4GHz
Grafikkort: BFG GeForce 8800GTX OC2 626MHz GPU 768MB DDR3
Minnen: Corsair QUAD2X4096-6400C5DHX QuadDHX 4096MB
Moderkort: Asus P5KC iP35
OS: Windows XP Pro SP2

Medlem

nVidias Betadrivare om det är någon som INTE hittat nu...


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Inaktiv

Jag tyckte det var jävligt häftigt men jag börjar bli lite trött på spel med mörka miljöer. Grafiken blir liksom inte så galen som den blir när man har massa utomhusmiljöer.

Efter FEAR och Prey känns inte detta som något speciellt nytt förutom de underbara effekterna när vattnet rinner i en fors. Det var riktigt snyggt.

Men jag vet inte, känns som om man behöver Alan Wake snart.

7/10 för mig

Min dator:

Core 2 Duo 3,1ghz
2gb corsair
8800 GTX 768 mb
Windows XP SP 2

Medlem
Skrivet av olander:

Jag tyckte det var jävligt häftigt men jag börjar bli lite trött på spel med mörka miljöer. Grafiken blir liksom inte så galen som den blir när man har massa utomhusmiljöer.

Efter FEAR och Prey känns inte detta som något speciellt nytt förutom de underbara effekterna när vattnet rinner i en fors. Det var riktigt snyggt.

Men jag vet inte, känns som om man behöver Alan Wake snart.

7/10 för mig

Min dator:

Core 2 Duo 3,1ghz
2gb corsair
8800 GTX 768 mb
Windows XP SP 2

Spelet är underbart, har du plockat de två "audiodiarys" som finns i demot, fantastiskt.

Det är lite svårt att jämföra Fear och Prey med Bioshock eftersom Bioshock är mer av ett drama (storymässigt). Miljöerna i Bioshock är dessutom något av det vackraste jag sett och stämningen den var underbar. Alla detaljer, 50-60 tals-stilen det är det som får Bioshock att vara något speciellt.

Spela igenom demot igen och kolla på alla detaljer. Spela det inte som Fear, Prey eller Doom 3. Bioshock är konst.

En speciell grej jag gillar i demot är när man

går ner på den nedre våningen i Kashmir restaurant, får höra 50 tals-musiken och lyssna på Diane McCatlick's audiodiary. Underbart.

Skrivet av redmac:
Skrivet av aNoN_:

redmac, är du helt säker på att Anti-aliasing fungerar för dig i detta demo? Kan du ta ett screenshot kanske också så att man kan få se? Vore hemskt snällt!

jovisst, BRB:up:

*EDIT*

har 8Xqc anti alising igång iaf ENLIGT nvidia controlepanel där jag tvingar bioshock exe filen att köra 8x aa... och jag får denna kvalité,

ni får avgöra:

http://img515.imageshack.us/img515/9571/anitallisingcr5.jpg

jag är lite tveksam nu efteråt om jag har igång det, men det borde ju vara så, då jag tvingar applikationen...??

Jag har samma problem fast med Ati's Catalyst 7.7.
Du har igång Anisotropic Filtering men ingen Antialiasing. Jag förstår inte varför man inte kan tvinga på Antialiasing, mycket underligt.

Förresten, jag får 50-60 Fps med min burk på high i 1024x768 och 30-50 Fps på high i 1280x1024. Något annan som får underligt mycket tearing utan Vsync.

Core 2 Duo e6300 @ 1,86Ghz (skall klockas när tiden tillåter)
Ocz Gold Xtc Ddr2 800Mhz 1024Mb X2.
X1950Pro 256Mb @ fabriksklockat, kommer inte ihåg detaljer dock
Asus P5b-e

Hum di dum, vad hände med mitt tipstack?


signatur

Bengebolle

Medlem

Uräkta mig men kommer det nån ny ATI driver med eller finns den med att hitta på någon bakväg?

Det står i alalfall att senaste driven kom den 13 aug på deras egna hemsida.. har visserligen inte kollat om det finns någon form av Beta.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Kan ju tala om att jag har Vista 64 versionen oxå... kanske är det den som knasar? Det är i allafall inte ens spelbart som det är nu.


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Kan ju tala om att jag har Vista 64 versionen oxå... kanske är det den som knasar? Det är i allafall inte ens spelbart som det är nu.

Den finns på deras sida, men hittade den inte via sidan utan googlade o fick en länk till deras sida


signatur

I'm the best around...

Medlem
Skrivet av Grönatummen:

men åååååååååh vaffan! Får FETA grafikbuggar. texturerna försvinner på alla fienderna, vissa delar av världen och mina händer/vapen. ...................

Någon annan som fått nått liknande eller nån som kan tänka sig en lösning?

Jag har E6600Q, 2gig ram, 2900XT med 7.8 drivisarna och vista 64x

Skrivet av kangas1000:

Uräkta mig men kommer det nån ny ATI driver med eller finns den med att hitta på någon bakväg?

Tips: http://www.beyond3d.com/content/news/426

Medlem

Jag tyckte spelet var ballt! Är smått motiverad till köp faktiskt, det som oroade mig var att det laggade till ordentligt på vissa ställen medans andra flöt tokbra, detta var då utan senaste drivers så skall testa med senaste får se.

9/10. :heart:


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv
Skrivet av olander:

Jag tyckte det var jävligt häftigt men jag börjar bli lite trött på spel med mörka miljöer. Grafiken blir liksom inte så galen som den blir när man har massa utomhusmiljöer.

Efter FEAR och Prey känns inte detta som något speciellt nytt förutom de underbara effekterna när vattnet rinner i en fors. Det var riktigt snyggt.

Men jag vet inte, känns som om man behöver Alan Wake snart.

7/10 för mig

Min dator:

Core 2 Duo 3,1ghz
2gb corsair
8800 GTX 768 mb
Windows XP SP 2

Håller med dig absolut! Längtar efter Crysis...

Skriv svar