BioShock-demot släpps inatt 01:00

Medlem

Ja, det buggar nåt ruskigt hos mig iaf (Ska prova http://www.beyond3d.com/content/news/426 som nån tipsade om för oss ATI tjommar).. Ser lite eld och lite rök men sen är det svart som natten och dessutom är muspekaren på semester i alla menyer

Sitter med ett 9800Pro för övrigt

Edit: För er som har samma problem, kolla på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas... där en varmfix finns


signatur
Medlem

Tankade nyss ner demot via steam, tog väl en 1,5 - 2tim
Körde igång det på 1280X1024 2XAA samt 16XAF och det flöt på runt 30-40 ibland 50FPS. Kör med VSync on. (Cat. 7.7)

Som ni alla andra sagt innan, underbar atmosfär. Sköna cut scenes osv. Helt underbart
Kan tänka mig att det kommer bli stort till 360. Ett spel som passar väldigt bra där.
Men stämmer det att man inte kan spara i spelet/demot? Försökte binda knappar till snabbsparning/spara men det gick inte???


signatur

Jäh!

Medlem
Skrivet av Lith:

Ja, det buggar nåt ruskigt hos mig iaf (Ska prova http://www.beyond3d.com/content/news/426 som nån tipsade om för oss ATI tjommar).. Ser lite eld och lite rök men sen är det svart som natten och dessutom är muspekaren på semester i alla menyer

Sitter med ett 9800Pro för övrigt

Edit: För er som har samma problem, kolla på http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&tas... där en varmfix finns

Eftersom det kortet inte stöds så kan vi nog utesluta att det är ett allt för gammalt grafikkort för att köra spelet, eftersom det inte har SM 3.0 etc.

Inaktiv
Skrivet av T4kti:
Skrivet av olander:

Jag tyckte det var jävligt häftigt men jag börjar bli lite trött på spel med mörka miljöer. Grafiken blir liksom inte så galen som den blir när man har massa utomhusmiljöer.

Efter FEAR och Prey känns inte detta som något speciellt nytt förutom de underbara effekterna när vattnet rinner i en fors. Det var riktigt snyggt.

Men jag vet inte, känns som om man behöver Alan Wake snart.

7/10 för mig

Min dator:

Core 2 Duo 3,1ghz
2gb corsair
8800 GTX 768 mb
Windows XP SP 2

Håller med dig absolut! Längtar efter Crysis...

Absolut!

Crysis kommer rocka!

Inaktiv
Skrivet av rbnlenin:
Skrivet av olander:

Jag tyckte det var jävligt häftigt men jag börjar bli lite trött på spel med mörka miljöer. Grafiken blir liksom inte så galen som den blir när man har massa utomhusmiljöer.

Efter FEAR och Prey känns inte detta som något speciellt nytt förutom de underbara effekterna när vattnet rinner i en fors. Det var riktigt snyggt.

Men jag vet inte, känns som om man behöver Alan Wake snart.

7/10 för mig

Min dator:

Core 2 Duo 3,1ghz
2gb corsair
8800 GTX 768 mb
Windows XP SP 2

Spelet är underbart, har du plockat de två "audiodiarys" som finns i demot, fantastiskt.

Det är lite svårt att jämföra Fear och Prey med Bioshock eftersom Bioshock är mer av ett drama (storymässigt). Miljöerna i Bioshock är dessutom något av det vackraste jag sett och stämningen den var underbar. Alla detaljer, 50-60 tals-stilen det är det som får Bioshock att vara något speciellt.

Spela igenom demot igen och kolla på alla detaljer. Spela det inte som Fear, Prey eller Doom 3. Bioshock är konst.

En speciell grej jag gillar i demot är när man

går ner på den nedre våningen i Kashmir restaurant, får höra 50 tals-musiken och lyssna på Diane McCatlick's audiodiary. Underbart.

Skrivet av redmac:
Skrivet av aNoN_:

redmac, är du helt säker på att Anti-aliasing fungerar för dig i detta demo? Kan du ta ett screenshot kanske också så att man kan få se? Vore hemskt snällt!

jovisst, BRB:up:

*EDIT*

har 8Xqc anti alising igång iaf ENLIGT nvidia controlepanel där jag tvingar bioshock exe filen att köra 8x aa... och jag får denna kvalité,

ni får avgöra:

http://img515.imageshack.us/img515/9571/anitallisingcr5.jpg

jag är lite tveksam nu efteråt om jag har igång det, men det borde ju vara så, då jag tvingar applikationen...??

Jag har samma problem fast med Ati's Catalyst 7.7.
Du har igång Anisotropic Filtering men ingen Antialiasing. Jag förstår inte varför man inte kan tvinga på Antialiasing, mycket underligt.

Förresten, jag får 50-60 Fps med min burk på high i 1024x768 och 30-50 Fps på high i 1280x1024. Något annan som får underligt mycket tearing utan Vsync.

Core 2 Duo e6300 @ 1,86Ghz (skall klockas när tiden tillåter)
Ocz Gold Xtc Ddr2 800Mhz 1024Mb X2.
X1950Pro 256Mb @ fabriksklockat, kommer inte ihåg detaljer dock
Asus P5b-e

Hum di dum, vad hände med mitt tipstack?

Jag håller inte med dig, visst är det cool story och hela den svängen men efter Half-Life och Max Payne så känns det som att det inte går att göra så mycket bättre.

Jag vill ha feta miljöer där man verkligen får datorn att arbeta, inte massa explosioner i trånga utrymmen där man ändå inte ser hälften för att man springer runt i totalt mörker.

Smaksak, men FEAR gjorde detta bäst och jag tänkte inte köpa BioShock för jag är trött på dessa mörka spel där man "kanske" blir rädd för att något skriker till och något exploderar.

Ge mig Crysis och Alan Wake! Galet lovande spel!

Medlem

@olander

Ja som sagt smaksak, jag själv köper Bioshock för art-deco stilen, stämingen och storyn.


signatur

Bengebolle

Inaktiv

Grrr! eller Hjälp!

När jag ska installera min förbokade Bioshock (ja, jag var så sugen att jag inte vågade chansa på att inte boka, men återigen så visar det sig att man inte ska betala för spel.) så funkar det sedan inte att starta upp den. Jag får ett felmeddelande som säger: "Det här programmet kunde inte starta eftersom programmets konfiguration är felaktig. Problemet kanske rättas till om du installerar om programmet". Det sistanämda har jag ju provat och det funkar fortfarande inte alls. Vad ska jag göra?

:\

Skriv svar