Medlem
Jägarn'

Har spelat The Hunter i cirkus 2 timmar nu och tänkte att jag skulle dela med mig lite av mina erfarenheter ifrån skogen!

Till att börja med så är servrarna överbelastade - hela tiden. Det finns heller inget kösystem så att man kan gå ifrån datorn och vara inloggad när man kommer tillbaka heller, nej här är det button mashing på 'Log In' som gäller.
Har också varit lite bitter mot spel som spelas genom webläsaren då jag för bara några dagar sedan fick en beta key till Battlefield Heroes och skulle till att spela det. Stödjer det Opera? Svar nej. Provade Quake Live för några dagar sen också. Stödjer det Opera? Svar nej. Vilken utvecklare har inte stöd för den bästa webläsaren i världen (Eldrävar beware)!?
Iallafall; en 322mb tung nedladdning senare så var The Hunter installerat. Går då in på "info" och kollar över kompatibla webbläsare. Har The Hunter stöd för Opera? Svar nej. Suckar tungt när jag läser det och går in och tjuter lite i IRC'n. Provar spela spelet när jag ändå har laddat ner det. Funkar det med Opera? Svar ja! Efter det så satt jag och spelade nonstop i två timmar och spårade hjortar : D
Men jag var visst ingen baddare till jägare för under dessa två timmar fick jag inte se ett enda djur förutom några fåglar här och var.
Ljudet är också top notch, man ryser av välbehag när man går igenom skogen och grenar knäcks och fåglarna kvittrar.
När jag väl trodde att jag skulle stöta på en hjort så hängde sig datorn, yeeha!

Startar om den, går in på www.thehunter.com, loggar in.. nästan. "Server Capacity Full". Justja. ; (

Under dom två timmarna hann jag iallafall ta två screenies:

Geväret på den blev lite konstig...

#blogg


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Jägarn'

Tips: Se till o gå sakta eller huka dig när du spårar. Andra alternativet lämpar sig såklart när du börjar närma dig djuret. Sen så rekommenderar jag att du använder kikarn när du kommer över/runt ett krön, lönar sig oftast då det annars kan vara svårt att se djuret annars.

Sen så kan jag även tipsa dig att hålla dig nära vägarna i nu så här i början alternativt relativt platta områden - så du faktiskt har en chans att se djuret innan det ser/hör/luktar dig. Ett lämpligt område är om du går rakt väster ut ifrån den översta spawnpunkten tills du kommer ungefär i mitten av ön, omkring där är det relativt plan mark vilket gör det något lättare att få skott läge.

Medlem
Skrivet av Drapan:

Tips: Se till o gå sakta eller huka dig när du spårar. Andra alternativet lämpar sig såklart när du börjar närma dig djuret. Sen så rekommenderar jag att du använder kikarn när du kommer över/runt ett krön, lönar sig oftast då det annars kan vara svårt att se djuret annars.

Sen så kan jag även tipsa dig att hålla dig nära vägarna i nu så här i början alternativt relativt platta områden - så du faktiskt har en chans att se djuret innan det ser/hör/luktar dig. Ett lämpligt område är om du går rakt väster ut ifrån den översta spawnpunkten tills du kommer ungefär i mitten av ön, omkring där är det relativt plan mark vilket gör det något lättare att få skott läge.

Ah, tack för tipsen ska pröva dom nu.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

1
Skriv svar