Diverse EA-spel till Macintosh

Medlem
Diverse EA-spel till Macintosh

det var väll fan i mig på tiden.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Mac har väl adrig varit någon speldator ändå.

[EDIT] Och det har väl fungerat fint? [EDIT]


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

"C & C 3, nu med äppelsmak"
I lol'd

Medlem

Härligt. Användning av OpenGL 3.0 kanske? Marknaden utanför windows växer.

Medlem

äh, varför lägga ner tid och pengar på att fixa så spel funkar på mac.. vilken vettig person har mac ändå liksom?

Inaktiv
Skrivet av Katana:

äh, varför lägga ner tid och pengar på att fixa så spel funkar på mac.. vilken vettig person har mac ändå liksom?

Personer som vill ha ett kraftigare verktyg vad gällande matte, konst och tillägs tjänster.

Micrsoft is the "shit".

Inaktiv
Skrivet av Katana:

äh, varför lägga ner tid och pengar på att fixa så spel funkar på mac.. vilken vettig person har mac ändå liksom?

Aah.. Fragzone: Kom för spelnyheterna och stanna för de insiktsfulla kommentarerna. :heart:

Inaktiv

Mac??! *skrattar*

Sure Apple, ni kan försöka men ni kommer inte att lyckas.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

jesus christ, Mac till spel, GTFO...

Ok mac är bra använder de endast till Grafisk arbete, but games, no thx


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Men suck, är ni allvarliga eller? Skittråkig inställning isåfall, förstår inte vad som skulle vara fel om Mac skulle bli en mer spelvänlig plattform. Microsoft behöver mer konkurrens ändå.

Medlem

Hoppas dom kommer lyckas. Om dom gör det och fler vanliga svenssons väljer mac över pc så kommer folk få upp ögon för hur ett riktigt opsys ska se ut och funka!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Ok, kan någon komma med ett övertygande och objektivt svar till varför mac-ägare inte ska få spela spel? Ja, macar används ofta till grafiskt arbete, men vad är det i det argumentet som säger att man inte skulle kunna spela spel på dom? Hårdvaran är numera densamma och allt fler köper en mac, vad är det som skrämmer alla PC-användare?

Om processen för att föra över ett spel till OS X numera är såpass smärtfri (Cider, etc), och hårdvaran är identisk, vad skulle hindra utgivarna från att tjäna en extra krona på oss mac-användare? Framtiden får avgöra, men jag tror de flesta nya AAA-titlarna kommer släppas till båda plattformarna inom en kort tid.

PaZ
Medlem

Jag minns fortfarande när Warcraft 2 fick en fyra i High Score, och Warcraft 1 fick en femma i samma tidning (eller numret efter). då insåg jag hur svältfödda macmänniskorna var/är.. och sen spelade jag det hyllade Mac-spelet Marathon och led med dem

Medlem

om hårdvaran numera är densamma, varför köper man då mac öht? ;P

Medlem

Spel på Mac. Usch *brrrr* jag bara ryser. Tycker utvecklarna borde satsa mer på att stödja Linux istället, som har funnits länge på PC. Det tycker jag skulle vara en intressant nyhet!!


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Katana:

om hårdvaran numera är densamma, varför köper man då mac öht? ;P

För det otroligt mycket bättre operativ systemet, bland annat.

Jämför själv "evolutionen" från WinXP till Vista, gentemot Mac OS X 10.0 till 10.5... där snackar vi innovation och riktiga uppdateringar, och det inom samma "generation" av operativ systemet.

Jag äger för övrigt inte en Mac, även om jag hade velat, och sitter på en Vista 64-bit burk, just på grund av spelen. Hade jag haft råd att köpa två datorer, så hade jag lätt gjort det. Och om de flesta spelen börjar släppas på Mac, så går jag över helt och hållet... Utan tvekan.


signatur
Medlem

Som Mac användare tackar jag och tar imot.

Medlem

Kul för de som använder Mac! Spelar ju inte direkt någon roll för oss som kör på PC, så jag förstår inte varför så många klagar. Måste ha något med "Mac vs. PC"-debatten att göra.

Medlem

Jag är iallafall en av dem många som lämnar PC platformen för att gå över till Mac. Windows är så otroligt uselt gemfört med OS X. Vem behöver PC när konsoller finns, hohoho.

Medlem
Skrivet av floube:

"C & C 3, nu med äppelsmak"
I lol'd

haha det var du inte ensam om

Medlem

Mac är fan så mkt bättre än PC.. SÅ fort jag tjänat ihop pengar så ska jag köpa en mac pro, helst med 2x3.0 Ghz Quad Core(4 kärnor per CPU) och dubbellänkat ATI Radeon X1900XT eller vilket dom nu har på 512mb.
Den kan ha upp till 16Gb minne och 3 TB utrymme, så jag tycker nog den kan klassas som en speldator.... Spel som bara finns till windows (huuh..gillar inte säga det namnet) så är det bara o skapa en egen partition till det o köra spelen i bootcamp, tills dom finns på mac.

Medlem

Kör både Mac (en MacBook Pro) och stationär PC med WinXP och jag ser det bara som positivt att det kommer fler spel till Mac. Att klaga på Mac och det överlägsna operativsystemet OS X tjänar inget till.
Tycker fortfarande att en vanlig PC och XP är överlägsen som speldator / stationär dator. Billigare hårdvara, enklare att byta ut delar osv. Däremot är min Macbook den bästa bärbara jag någonsin haft. Jag körde WinXP ett tag på den men insåg att jag mycket hellre använde OS X så jag tog till slut bort XP.
Om något år är det nog inte omöjligt att man tittar på en stationär Mac också. Beror helt på spelbranchen. Konkurrens är bra. Så klaga inte.

1
Skriv svar