Rise of Flight WW1 Simulator April 2009

Medlem
Rise of Flight WW1 Simulator April 2009

Som ett troget fan till simulatorer och världskrigen är det med värme jag välkomnar alla typer av simulatorer och realistiska shooters från tidsperioden. Rise of flight tidigare känt som Knights of The Sky är ännu en hardcore simulatorer satt i WW1 som återigen utvecklas av våra kära öst stater.(när ska väst börja göra riktiga spel)

Spelet har varit under utveckling mer än 3 år, som lite historik skulle spelet först ha baserats på IL2-motorn, men detta övergick sedan till att de byggde en helt egen spel och grafik motor. På grund av namn konflikt av något slag bytte spelet även namn för ett år sedan och nu väntar många flygsimulator fans troget på denna, samtidigt som man håller tummarna på att BoB(IL2 uppföljaren) skall få ett realease datum.

Själv är jag otroligt taggad, senast jag körde någon ww1 simulator av klass var grymt länge sedan , spelade bland annat Dawn Patrol och The Redbaron , riktigt gamla spel men av klass på den tiden. Skall bli otroligt grymt att lägga vantarna på den här titeln som ser riktigt lovande ut.

Rekommenderade skjutavstånd låg på runt 50 meter för flertal plan under första världskriget, vilket betyder att striderna vart mer närgångna än någonsin. Intimt är väl fel ord men detta kan sluta i väldigt närgångna encounters så att säga

Självklart kommer spelet även stödja ett stort multiplayer läge.

www.riseofflight.com besök blogged för mängder av updates
Release: April-Maj 2009

Lite filmer;

#blogg

Skribent
Rise of Flight WW1 Simulator April 2009

Blir ett säkert köp för min del

1
Skriv svar