Första dagen i skolan

Första dagen i skolan

Igår var första dagen i skolan för Bloggosaurus "1 p." Rex! Eller för mig, menar jag (det har tyvärr börjat bli så svårt att veta var Bloggosaurus Rex slutar och jag börjar).

Det var visst en tillämpningsuppgift i kvantitativ innehållsanalys som jag tokfailat förra året, men som jag nu gavs extra chans att klara av tillsammans med några medievetare. Om en vecka ska den vara klar och då ska jag fanimig sjunga om studentens lyckliga dar. Men först tänkte jag skriva om min allra första dag!

Och eftersom jag vet att ni vill veta mermermer om er favoritskribent (näst efter alla på gamereactor, givetvis) så tar jag väl med dagen i sin helhet, istället för bara skolgrejen.

04.45: Vaknar. Redan här tänker ni väl OMGWTF, men det är sant. Vid den här tiden går jag upp. Detta på grund av: 1, Min sambo går upp vid denna tid för att hinna till sin praktikplats, och jag gillar att sympatisera med detta. 2, Jag är sjukt morgonpigg och 3, jag tycker att det är kul att jobba, så då är det lika bra att börja tidigt.

0500 - 0600: Frukost samt DN.

06.00-13.12: Spelar Afro Samurai, dricker kaffe, skriver Afro Samurai-recension. Korta versionen: Jättebra på vissa sätt, jättedåligt på andra.

13.12 - 13.14: Slänger av mig mina lumpna (Lump! Lump överallt!) frilanskläder, stryker finaste finskjortan, kammar sidbena och ger mig av till skolan! Hoppas ingen retar mig idag, tänker jag.

13.19 - 14.00: Åker ett litet tåg, och ett annat lite större tåg.

14.00: Frontalkrockar med det Akdemiska Livet. Again! Vilket tokigt liv det är. Folk pratar om böcker samt olika lärare, och skämtar konstiga skämt om böcker och lärare (som jag inte förstår). De skämtade också om att de var fattiga! Vad är det för kul med det?! På toaletten hade olika kloka akademiker skrivit små meddelanden fyllda med information på en sån där grej som man tar pappershandukar ifrån. Det var mycket information om pappershandukar.

14.01-14.30: Träffar min nya grupp! De verkar försiktigt negativa. Jag peppar gruppen med historier om hur det gick förra gången jag gjorde den här uppgiften:

"Det var det värsta jag varit med om!"

"Den här uppgiften ledde till att halva vår grupp hoppade av utbildningen!"

"Jag har hört att en av dem började med tunga droger på grund av den här uppgiften!"

Det sista var ett skämt, men det förstod inte min grupp eftersom skämtet inte hade en enda bok eller lärare i sig. Men jag känner ändå att vi blivit goda vänner!

Sen gick jag hem. Bara sex dagar kvar till skolavslutningen!

#blogg

Inaktiv
Första dagen i skolan

Det måste kännas jobbigt att gå en hel vecka i skolan. Studentfest på fredag då?

Det är SJUKT jobbigt, I tell you. Tur att att helgen finns!

Inaktiv

Apropå tåg. Det sägs att Lidingöbanan har sjukt dålig bandesign.

Det var allt. Nu ska jag kasta av mig mina lumpna redaktörskläder och spela Ultimate Band till Wii. Skilda världar!

Fan, den var bra! Jag ska testa nästa gång jag åker, för att liva upp stämningen.

Inaktiv

Men på allvar. Det sägs att den är en av världens sämsta banor! Även om det råkade bli ett skämt också.

EN AV VÄRLDENS SÄMSTA BANOR?! Det är väl att ta i ändå. Menar du att någon har rest omkring i världen och testa alla banor, och kommit fram till att lidingöbanan är den sämsta av alla dessa. Jag tror säkert fjorton vitryska banor är sämre till exempel.

Den är jävligt dålig. Har du åkt den, Alfred? Hugaligen...


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Men är den bättre än Green Hill Zone eller Two Betrayals???????

Medlem

Hänger inte med i svängarna... Skola?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Ja, skola! Eller universitet! Jag pluggade förra året, men missade en grej - nu försöker jag klara av den grejen. I klarspråk.

För övrigt är Lidingöbanan den bästa jag vet. Den tar mig till Stockholm på en kvart. Det gör varken green hill zone eller jävla two betrayals!!!

1
Skriv svar