Quake Live - 1337sen mot n00bsen

Skägg.
10 Chambers
Quake Live - 1337sen mot n00bsen

Betan för #Quake Live har nu varit öppen för allmänheten i över en vecka och äntligen är kön borta och jag kan hoppa in och spontanfragga när jag har en halvtimme över. Den trevliga stämningen finns fortfarande kvar men spydigheter och förolämpningar börjar bli allt vanligare. Veteranerna (1337s) gnäller på att nyfikna nybörjare (n00bs) inte kan spela, nybörjarna avfyrar fuskanklagelser och en och annan mamma har blivit verbalt (chatalt?) skymfad.

En 1337 (du känner ofta igen dem på färgsmyckade nicks) tyckte att jag spelade för fegt när jag med 9hp kvar flydde från en strid, backade undan och lyckades plocka de tre sista på motståndarlaget med railen. Det komiska var att vi spelade på samma lag. Sånt mjäk var tydligen bara tillåtet på CPL-finaler...

#blogg


signatur
Medlem
Quake Live - 1337sen mot n00bsen

En +back n00b minsann?

Medlem

Allt utom hacks är tillåtet. Det är ju förtusan Quake! >.> (ett spel för er som trodde det var mer)


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

nj
Medlem

"Era strålar är längre än min!", hmm, vem var det som kläckte ur sig det på en onämnd CA-server här idag? ;P

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nj:

"Era strålar är längre än min!", hmm, vem var det som kläckte ur sig det på en onämnd CA-server här idag? ;P

Jag gör allt för att lätta upp stämningen ibland, det ska ju vara kul att lira


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Khorney:

En +back n00b minsann?

Jag är för noobig för att förstå vad du menar Har man råkat binda mouse1 till +back?


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:
Skrivet av Khorney:

En +back n00b minsann?

Jag är för noobig för att förstå vad du menar Har man råkat binda mouse1 till +back?

+back noob innebär en spelare som alltid backar i varje strid. Dvs, som ALLTID kör defensivt såfort han ser någon.

Säger inte att du är det, men termen betyder det

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Khorney:
Skrivet av spiken:
Skrivet av Khorney:

En +back n00b minsann?

Jag är för noobig för att förstå vad du menar Har man råkat binda mouse1 till +back?

+back noob innebär en spelare som alltid backar i varje strid. Dvs, som ALLTID kör defensivt såfort han ser någon.

Säger inte att du är det, men termen betyder det

Aha Näe, jag är oftast för offensiv för mitt eget bästa.


signatur
Medlem

Är det verkligen kul att vara defensiv? xD
rush skarre va.


signatur

Rawr

Medlem

Ja o mina kompisar har försökt köra quake i datsalen. Men man kan inte alt tabba och blir bustad med o spela i skolan blir man avstängd


signatur

"If you aint first your last" Ricky bobby
"we are genetically different" Brucie kibbutz

1
Skriv svar