Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer

Robot
Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer
Medlem
Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer

Hade ingen sagt att det var Warhound skulle man ju tro att det var Crysis!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

rörliga löv fanns ju redan i hitman

Medlem

Det här spelet kan bli riktigt bra!

http://www.warhoundgame.com/

ptr
Medlem

haha mm visste man inte bättre skulle man fan tro att det var från crysis

intressant.

Medlem

Nja. Enstaka växter och plantor såg riktigt bra ut, men helheten va knappast lika tät och fyllig som i Crysis.

Ser dock mycket fram emot detta spelet endå

Men då, visa en tank som plöjer genom skogen eller ett flygplan som krashar in i träden!
Om ni kan.
Här (och i crysis) får man bilden av att det bara går att simulera 2-3 plantor sammtidigt. Ska bli intressant att se hur interaktivt det verkligen är.

Medlem

LOL... Crysis rip-off säger jag bara. Kunde dem inte komma på nåt eget istället???


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

I smell conflict: Crytek sues Techland.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

LOL... Crysis rip-off säger jag bara. Kunde dem inte komma på nåt eget istället???

Ja för alla djungellir är rip-off av Crysis!

*flame-shield on*


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Tyckte det här såg mer naturligt ut mot Crysis, nu har jag inte varit i någon tropisk regnskog, men jag tycker det ser lite _för_ grönt ut i Crysis, däremot inte sagt att Crysis är dåligt eller fult på något sätt.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Det här spelet kan bli riktigt bra!

http://www.warhoundgame.com/

Håller med - konceptet är bra. Hoppas bara inte det blir sunkiga slumpgenererade banor och fiender, vilket är en risk. Det fungerade inte så bra i Solider of Fortune II.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av HaZe303:

LOL... Crysis rip-off säger jag bara. Kunde dem inte komma på nåt eget istället???

Ja för alla djungellir är rip-off av Crysis!

*flame-shield on*

JA.

Just nu om du gör ett spel som är placerad i djungeln, har förstörbara träd/prylar, m.m är i mitt tycke Crysis rip-off. Men det är bara jag, du får gärna tycka att techland är innovativa??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Flakmonkey
Skrivet av HaZe303:

JA.

Just nu om du gör ett spel som är placerad i djungeln, har förstörbara träd/prylar, m.m är i mitt tycke Crysis rip-off. Men det är bara jag, du får gärna tycka att techland är innovativa??

Crysis plagierar ju en hel genre... jag menar de är ju inte först med förstaperson... de är inte heller först med aliens... och inte med djungel heller... och inte med en person med superkrafter som hjälte...

Alla utvecklare "stjäl" idéer från varandra och det är inget fel i det... ska inga andra spel få ha förstörbara träd och prylar utan att få en massa skit bara för att det finns i Crysis?

Medlem

hmm, hade jag varit utvecklarna så skulle jag nog licensierat CryEngine2 istället för att spara utvecklingstid. Känns inte riktigt värt besväret att utveckla en egen motor när det skiljer sig så lite.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av skribb:

Hade ingen sagt att det var Warhound skulle man ju tro att det var Crysis!

där håller jag inte med

man ser klarar kännetecken på techlands grafikmotor där bla ljuset ser väldigt "fel" ut och allt har en metallisk känsla...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Det här spelet hade jag helt missat.
Ser rätt så kul ut -som dogs of war i 3D


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Crysis plagierar ju en hel genre... jag menar de är ju inte först med förstaperson... de är inte heller först med aliens... och inte med djungel heller... och inte med en person med superkrafter som hjälte...

Alla utvecklare "stjäl" idéer från varandra och det är inget fel i det... ska inga andra spel få ha förstörbara träd och prylar utan att få en massa skit bara för att det finns i Crysis?

Ja det håller jag med om, jag säger inte att det är fel. Hade det varit om 6 månader eller 12 månader, så hade jag inte sagt nåt. Men just nu så känns det väldigt mycket som dem försöker sno uppmärksamhet med att se ut som Crysis. För det såg nästan identiskt ut, fast sämre då. Men såg ju verkligen ut som dem ville se ut som crysis. T.om träden gick sönder nästan exakt som i crysis. Så det bara det jag säger, sen håller jag med om att alla utvecklare "lånar" av varandra. Men tycker det är lite dålig tajming av techland?? Eller vad vet jag, kanske ett geni drag??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Det tar en del tid att utveckla spel, så det är ju inte helt omöjligt att tänka sig att de satte igång utvecklingen ovetandes om crysis.

Lite fjantigt att säga att träd går sönder på samma sätt dock.
Saker brukar gå sönder på de punkter som råkar ut för påfrestning, jag har lite svårt att tänka mig något annat sätt att göra det på


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Jadu, får väl se om de lyckas bra med byggnader, skulle vara kul om nån snart lyckas med lite mer verklighetstrogna destruktiva miljöer iställe för att allt som kan gå sönder är ett pussel som med rätt belastning ramlar isär..
Och ja, det har likheter med Crysis.. Men pansarvagn i djungel är väl knappast nåt man kan säga att det är en ripoff?

Och alla ni som vill ha nyskapande osv, skulle ni hellre spela som grön bumbibjörn som ska göra glasbroar för enorma leksakståg eller Crysis?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

LOL... Crysis rip-off säger jag bara. Kunde dem inte komma på nåt eget istället???

är du dum,tror du verkligen att när första bilderna/trailern från crysis fanns att skåda så gorde denna speltillverkare ett helt nytt spel på bara ngra månader,,,,du är ju inte riktig nånstans....det finns ju för fan en hel j-vla uppsjö av djungelpangare ute på marknaden,jag skulle kunna ta ett namn i högen och säga att crysis är en ripoff på det spelet,,,,
kom med en intelligent kommentar nästa gång...

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Nosnos:

Crysis plagierar ju en hel genre... jag menar de är ju inte först med förstaperson... de är inte heller först med aliens... och inte med djungel heller... och inte med en person med superkrafter som hjälte...

Alla utvecklare "stjäl" idéer från varandra och det är inget fel i det... ska inga andra spel få ha förstörbara träd och prylar utan att få en massa skit bara för att det finns i Crysis?

Ja det håller jag med om, jag säger inte att det är fel. Hade det varit om 6 månader eller 12 månader, så hade jag inte sagt nåt. Men just nu så känns det väldigt mycket som dem försöker sno uppmärksamhet med att se ut som Crysis. För det såg nästan identiskt ut, fast sämre då. Men såg ju verkligen ut som dem ville se ut som crysis. T.om träden gick sönder nästan exakt som i crysis. Så det bara det jag säger, sen håller jag med om att alla utvecklare "lånar" av varandra. Men tycker det är lite dålig tajming av techland?? Eller vad vet jag, kanske ett geni drag??

men hallå eller,,vadå se ut som crysis,dom har gjort en djungelpangare för guds skull,,sen kan man ju inte lägga ner ett spel bara för att ett annat spel som har stridsvagnar och träd släpper sina bilder/trailers först,,,detta warhound var kanske påtänkt redan innan ngn ens hade stavat till crysis,..sen som jag skrivit tidigare i tråden,det finns en hel uppsjö av djungelpangare som crysis i sin tur lånat en j-vla massa ifrån...tex far-cry hade ju ett liknande upplägg,först skjuter man mot människor i en djungel senare så skjuter man mot monster i en djungel....fast nu har dom bytt monster mot utomjordingar och slängt in bättre grafik och en superdräkt som kan bli osynlig,låter pisslöjligt med den där dräkten tycker jag,..
och vadå ser sämre ut en crysis,,,,HUR kan du se det från den korta filmsnutten......det enda man ser från filmen är ju att det ser ut som det kommer bli riktigt snyggt,MEN man kan knappast säga att det ser sämre ut än crysis från det lilla dom visade,,,vänta med såna jämförelser tills du har ngt att gå på lille pojk

Medlem

Om ni bara orkar läsa vad spelet går ut på så ser nu att det inte är någon "djungelpangare" utan att spelet utspelar sig över hela världen.

Inaktiv

Techland är jävligt duktiga på att göra spel till både PC och 360 har det ju visat sig, och grafiken här är ju inget att klaga på!

Medlem

Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer?

Hack och glitchar då eller, för det har inte crysis iaf

RIPOFF så det stänker om det, varför skall det vara så svårt att hitta på något eget.


signatur

Denon / Pioneer

Flakmonkey
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer?

Hack och glitchar då eller, för det har inte crysis iaf

RIPOFF så det stänker om det, varför skall det vara så svårt att hitta på något eget.

Vad har Crysis hittat på som är nytt? Jag ser absolut ingenting, förutom att det är snyggt. Betyder självklart inte att det inte är kul, för det är det säkerligen, men hela spelet är ju en stor ripoff på FPS-genren inslaget i snygg grafik och teknisk mumbojumbo.

Medlem
Skrivet av asdf2:

Om ni bara orkar läsa vad spelet går ut på så ser nu att det inte är någon "djungelpangare" utan att spelet utspelar sig över hela världen.

en djungelpangare är ett spel där man går omkring bland buskar gräs och träd och skjuter en massa folk,,och alla trailers som har jag har sett på hemsidan utspelas ju i sådana miljöer...
ordet "djungelpangare" är ett ganska löst uttryck,lite svävande sådär,bara för att det innehåller ordet djungel så behöver det inte vara tropisk regnskog hela tiden.,,,,men jag tror du förstod vad jag menade,,men vet du vad kolla igenom dom trailers som finns på hemsidan så är det ju djungel/skog i alla trailers,,,,jag ser inga städer direkt.....så detta ser definitivt ut som en "djungelpangare" än så länge...

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer?

Hack och glitchar då eller, för det har inte crysis iaf

RIPOFF så det stänker om det, varför skall det vara så svårt att hitta på något eget.

crysis är typ en kombination av influenser från vietnamkriget med en öde ö och utomjordingar,,,,sluta kalla såna här spel för ripp-off...spelideerna är ju inte i närheten av varandra....crysis spelide har gjorts 1000ggr om förut i andra spel,
förstår inte att folk inte fattar det...

Medlem

Alla fps är rip-offs på doom. Fy fan va dåliga alla spelutvecklare är.
Kan inte komma på nått eget.

Medlem
Skrivet av SWEDISH_-_M@SSACRE:

Warhound visar upp interaktiva utomhusmiljöer?

Hack och glitchar då eller, för det har inte crysis iaf

RIPOFF så det stänker om det, varför skall det vara så svårt att hitta på något eget.

Du är 35 och DJ, jag är 16 och är DJ på min fria tid....Är jag en "RIPOFF" av dig då eller?

Utan att vi vet det så kan Warhound varit i developer kretsarna mycket längre än vad vi tror! dom kanske började jobba på det direkt efter COJ(Call of Juarez, Grymt bra spel)

Inse att developers inte går ut till varandra och säger "hörni, vi ska göra ett sådant här spel. Ni får inte göra någonting likadant av det!"

"Hack och glitchar då eller, för det har inte crysis iaf"

Hur kan du veta detta? är du en beta testare? Spelet kanske är otroligt instabilt och kan bara köras i 20 minuter på en vanlig dator!

Vad jag har lärt mig är att Techland har gjort många bra spel och är mycket inblandad i sin community

Crytek har gjort ett spel än så länge,Far Cry. ett bra spel men som fokuserade mer på AI än själva känslan och storyn!

Jag vet inte vad ni tror eller tycker men jag tror dock att Warhound blir en succè om det publiseras rätt!

12
Skriv svar