Test: Battlefield: Bad Company

Medlem
Test: Battlefield: Bad Company

Badabim badabom, igår klarade jag BC. Jag har läst att många tycker att spelet är lite kort, men det passade mig perfekt. För er som följer bloggen så vet ni att jag gillar lite kortare spel, 40 timmars rollspel är inte min grej riktigt.

Nåväl, i spelet så tar man rollen Marlow Preston, en rookie i Bad Company. Spelet har fyra huvudpersoner och en del bipersoner, det känns naturligt att se Preston i mellansekvenserna och höra hans röst. Jag tycker det är bra att man inte har gått den tysta vägen som Valve med flera har valt. På tal om ljud så är det helt fantastiskt, äntligen verklighetstrogna ljud beroende på miljö. Jag har upptäckt att just detta gör att miljön känns mycket levande och dynamisk.

Bad Company handlar om jakten på guldet, inget pretto soldatsim här heller. Mycket skönt med en humoristisk inställning hos ett krigsspel. Jakten på det hett eftertraktade guldet tar oss genom ett antal länder och vi får testa att köra det mesta i militärväg, förrutom flygplan.

Acheivement unlocked - Been there, Drove that.

Storyn är genomarbetad och underhållande, ja den räcker faktiskt hela vägen fram. Det finns ett visst återspelningsvärde i och med att man kan samla guld och olika vapen på sin väg mot "the motherload".

Jag testade även multiplayer, det var intensivt och roligt! Nu är ju jag inge vidare på att sikta samt att jag ännu inte har lärt mig banor etc. Men det gick ändå helt okej och det känns som om lagspelandet har en stor roll i framgången hos laget. Jämfört med CoD4 så skulle jag säga att BC är bättre men faller på att det endast finns ett spelsätt, goldrush. Jag kan tänka mig att i längden så kan det bli lite enformigt.

Nämnde jag att det BC är snyggt? Det är det i alla fall, men jag har stött på både låg bilduppdatering och buggar på min jakt efter guldet. Samt att karaktärerna ser lite konstiga ut... kan det vara animationerna?

Till sist, gillar du krigsspel i första person så är detta ett givet spel att ägna några timmar åt.

Betyg: 4/5

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Test: Battlefield: Bad Company

Du kanske har undgått att det har funnits conquest som multiplayer-läge sen i höstas.

Samtidigt som conquest kom, så lades ett antal nya banor till för Conquest. Du borde ta och testa Par of the course.

Medlem

Det har jag missat! Har bara spelat mp några timmar. Tack för tipset!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar