SF IV Tips och Tricks

Medlem
SF IV Tips och Tricks

Ni har förmodligen redan sett Eurogamers schyssta guide med expert-tips men vad tusan - check it out! Snubben som demar är så himla söt, speciellt när han förklarar sin kärlek till Chun-Li. Värt att se bara för det.

Känner mig lite stolt eftersom jag redan hade lärt mig ungefär hälften av de grejer som det tipsas om. Men att fokus-cancel är så praktiskt hade jag inte riktigt förstått. Provade lite nu och fick in några riktigt snygga combos med Ryu.

Det känns dock fortfarande omständligt att spela med sticka. Jag är ju inte van och tycker att det är skitjobbigt att göra trekvartscirkel-specialare med den. Den enda karaktär som jag känner funkar bättre för mig med sticka är Zangief. Spinning piledriver har aldrig varit lättare att göra!

Frågan nu är: får man ge upp?

Zangiefs ultra kräver att man snurrar spaken 720 grader. Vilket betyder att man måste hoppa först eller göra en fokus-cancel innan. Crazy.

#blogg

Inaktiv
SF IV Tips och Tricks

Coolt! Berätta om dina Ryu-combos. Vi får lära varandra allt vi upptäckt på måndag!

Satt just och övade lite med Ken och Abel. Mr Street Fighting Man visade ju hur Abel kan launcha motståndaren med CHP och sedan direkt göra sitt anti air-kast. Hårt. Funkar riktigt bra, lätt att få till. Kens standardcombo – MP, HP, dragon punch – går dessutom att förlänga med focus cancel. Men jag blir CP på att behöva dasha ut ur focusen direkt efteråt. Inte snabb nog än. Hoppas kunna överraska er med en focus mitt i combon istället, gör ni inte en dragon punch eller haximax blir det ju gratis crumple och så kan jag sätta en ultra.

Jag har dessutom äntligen börjat fokusera på Sagats combos när jag spelar med honom. Han är ju typ min favvo, men jag brukar vara så himla lat annars. AMK, CMK, EX tiger uppercut är en bra början.

Äh, det är ju de vanliga slag, slag, shoryuken-grejerna. Men det är sjukt tillfredställande att få in dem gratis!

Och ikväll kändes det som att det lossnade lite med stickan. Hadoken är fortfarande lite jobbigt men konstigt nog sätter jag shoryukens och haksimaksilöken nästan hela tiden. Det kan nog bli en rättvis fajt på måndag iaf...


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Men då är det ju inte alls cancels du snackar om! Besviken jag blir =( Cancels är kniviga som fan att få till. Och att följa upp dem kräver ännu större precision. På måndag ska du få se.

Jaha? Jag blir också besviken.


signatur

Kittens are for real!

360 graders rörelsen med Zangief är skitlätt att göra nu ju!! Så fort motståndaren är inom grepphåll kan man ju använda den, som reversal i combos och allt bara man är snabb.

Var värre på SNES eran.

720 gradern är lika intressant som innan. Antingen ligger man ned eller så är man i luften för att göra den. Men gud vad skön den är att få in


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

1
Skriv svar