Köp BioShock via Steam

Robot
Medlem
Köp BioShock via Steam

Måste fortfarande vänta till den 24:e, EU hatare


signatur

Working as intended.

Flakmonkey

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Medlem

signatur

Working as intended.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Exakt, hoppades på bättre priser via Steam när man skippar skivor, tryck, förpackningar etc. men icke.

54.95 + taxa $ är en liten bit över 400 kr, och för 399 kr kan man köpa spelet i Webhallen.

Medlem

konstigt att de inte har lägre pris där ja...

man slutar aldrig att förvånas.

Medlem

Fan död åt steam 55dollar för att köpa det online utan kartong å allt? är inte meningen med steam att slippa kartonger, köra det till affärer osv sånt som kan spela roll på priset sen ?

nätack.

Det blir defenetivt en box från butiks hyllan för min del

Kanske nyttjar Ång tjänsten en annan gång


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

jag hade köpt det via steam för ca 30dollar...

Medlem

69% närmare Bioshock håller med om att priserna (ofta) är alldeles för höga.. men man förstår varför, speciellt vid release så är det nog många som skiter i att det blir lite dyrare men att man istället får spelet direkt.


signatur
Medlem

De har sagt att priserna inte är lägre på grund av att fysiska butiker/återförsäljare skulle börja bojkotta Steam samt Valve då.

Personligen tycker jag det är bullshit. Man vägrar som vanligt att acceptera framtiden. Sedan betalar många faktiskt högre eller samma pris för spel på Steam så egentligen behöver de inte sänka priset. Om mindre folk skulle handla på det sättet då skulle man definitivt varit tvungna att sänka priset.

Själv kommer jag aldrig köpa nåt genom Steam. Föredrar att boka/köpa spel på nätet och få det i handen. Det som är bra med Steamspel är dock att man slipper de jä*la skivorna! Supreme Commander bör vara föredömme för alla andra utvecklare då de tog bort skyddet så man slipper ha skiva i när man spelar. Inte fan ska man behöva ta ner no-cd crack till varje spel man köper..

Medlem

Många utvecklare tar för eller senare bort CD-checken i en patch, te.x Company of Heroes, UT2004 mfl..

Undrar om man kan få hem spelet den 21:a om man ändrar sitt land till US nån som vet? suger gammal hängig apröv att U.S ska få spelet innan det får släppas i europa, vad är anledningen till det liksom...


signatur
Medlem

wieee tankar nu

Medlem

lite billigare kunde det allt ha fått vara ja

Medlem

jag förstår inte denna hets att man måste ha spelet sekunden utvecklarna är klara...snälla, ni dör inte av att vänta någon dag.

att sedan föredra en binär fil ist för en fysisk kopia är för gammalmodiga redmac svårt att förstå, man vill ju känna att man köpt spelet och dessutom är det betydligt trevligare med en collectors edition..men men, thats me

sedan swedenrock, förmodar att du inte har något mot att arbeta gratis? det är så du tycker utvecklarna ska göra iaf...tänk om, tänk rätt!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

avskyr uttrycket " tänk om, tänk rätt," & "gör om, gör rätt"

Som en svenska version av "You fail in life" som nördarna på usa-forumen säger.

just ja! ... .. jo var lite dyrt ja.

Medlem
Skrivet av ArtMan:

De har sagt att priserna inte är lägre på grund av att fysiska butiker/återförsäljare skulle börja bojkotta Steam samt Valve då.

Personligen tycker jag det är bullshit. Man vägrar som vanligt att acceptera framtiden. Sedan betalar många faktiskt högre eller samma pris för spel på Steam så egentligen behöver de inte sänka priset. Om mindre folk skulle handla på det sättet då skulle man definitivt varit tvungna att sänka priset.

Själv kommer jag aldrig köpa nåt genom Steam. Föredrar att boka/köpa spel på nätet och få det i handen. Det som är bra med Steamspel är dock att man slipper de jä*la skivorna! Supreme Commander bör vara föredömme för alla andra utvecklare då de tog bort skyddet så man slipper ha skiva i när man spelar. Inte fan ska man behöva ta ner no-cd crack till varje spel man köper..

Kanske går att köra det snacket om man bor någonstans där spelbutiker finns. Men för oss som inte har en spelbutik inom en radie av 8 mil så är det förbannat nimt att när som helst under dygnet kunna gå in där och köpa spel.
Att jag inte får en kartong bryr jag mig inte för fem öre om. Enda gången det var roligt med kartong var på den gamla goda tiden då det var fina pappkartonger med sjyssta framsidor och kanske lite kartor och annat mysigt inuti. Idag är det bara en jäkla plastbit som skivan ligger i.. mycket att ha..


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

Medlem

Hade priset varit lite lägre så hade det varit intressant.
Går att köpa för ca 350 från Play med frakt inkluderat. Som sagt trevligare med fysisk kopia av spelet ;>

Medlem

blev lite tveksam till om jag ska köpa från Steam (har det redan nere btw, gick snabbt som fan) eller om man ska köpa från play sopm jag brukar.. är det inte så att patchar måste läggas in på Steam och det ska uppdateras därifrån?


signatur
Medlem
Skrivet av His Dudeness:
Skrivet av Nosnos:

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Exakt, hoppades på bättre priser via Steam när man skippar skivor, tryck, förpackningar etc. men icke.

54.95 + taxa $ är en liten bit över 400 kr, och för 399 kr kan man köpa spelet i Webhallen.

Glöm inte skatt! Enligt XE.com så är 55 USD = 385kr. +25% blir det hela på ca 480kr. Lite väl mycket tycker jag.

Själv gillar jag en fysisk kopia, speciellt med manual som man kan läsa medans det installeras eller när man ligger i hängmattan, vissa manualer innehåller en hel del intressant. Sen att Collectors Edition har en massa fina saker hjälper bara ännu mer.

Det enda på Steam som känns vara värt att köpa är ID Super Pack med alla Id Software spel för typ 600. Men annars, nej tack. Ge mig också Black Box i retail eller sjukt mycket billigare på steam.

Medlem

Fan längtar tills demot till PC släpps.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Vadå inga mellanhänder? Tror du att Valve distribuerar spelet gratis? De flesta online-distributionstjänster tar en ganska stor andel av slutpriset, ofta uppemot en tredjedel.

Flakmonkey
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av Nosnos:

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Vadå inga mellanhänder? Tror du att Valve distribuerar spelet gratis? De flesta online-distributionstjänster tar en ganska stor andel av slutpriset, ofta uppemot en tredjedel.

Var står att det inte finns några mellanhänder?

Medlem
Skrivet av Swedenrock:

får väl testa demot.. är det bra så matar jag det från piratebay

Hur var det med att PC marknaden skulle bli kung igen Swedenrock? Lycka till med det när du laddar ner dina spel.

Skrivet av Swedenrock:

om alla slutar köpa konsoller så blir PC marknaden kung igen

Medlem
Skrivet av His Dudeness:
Skrivet av Nosnos:

Jag blev lite besviken på priset faktiskt... man kan ju tro att det ska vara betydligt billigare iom att man slipper några mellanhänder... men icke...

Exakt, hoppades på bättre priser via Steam när man skippar skivor, tryck, förpackningar etc. men icke.

54.95 + taxa $ är en liten bit över 400 kr, och för 399 kr kan man köpa spelet i Webhallen.

Säger detsamma, ska jag köpa ett spel via nedladdning utan ett fint fodral, skivor och allt vad det innebär så ska det vara minst en 100-150kr billigare, annars blir det hellre via webhallen.

Medlem
Skrivet av MKultra:

blev lite tveksam till om jag ska köpa från Steam (har det redan nere btw, gick snabbt som fan) eller om man ska köpa från play sopm jag brukar.. är det inte så att patchar måste läggas in på Steam och det ska uppdateras därifrån?

Spel patchas automatiskt i Steam. Det enda du behöver göra är att starta om Steam när en patch släpps (vid ny kungörelse på steampowered.com).

Medlem
Skrivet av Philip:

Fan längtar tills demot till PC släpps.


signatur

Bengebolle

Medlem

play? vad är det för en butik?

Inaktiv

xbox-demot va riktigt najs.

Medlem

lite dyrt ja..men skönt att slippa kartongjäveln..

123
Skriv svar