En Blob och sin pojke

Medlem
En Blob och sin pojke

Jag litar på att ni alla är rättrogna Internet-surfare, säkert licensierade hela bunten, till och med. Så jag behöver nog inte tala om för er att det äntligen ska göras ett nytt spel på gamla Nes-klassikern A Boy and his Blob till Wii.

Alla ni rättrogna Internet-surfare som även har minnet i behåll (jag är snäll och höftar lite, säkert minst 67 % av er) kommer säkert ihåg att samma utgivare, Majesco, försökte göra en ny version till Nintendo DS för några år sedan men skrotade planerna när ekonomin inte gick ihop.

Nu är det alltså erkänt grymma utvecklaren WayForward (Contra 4!)som gör spelet och av bilderna från senaste Nintendo Power att döma ser det ut att bli döläckert.

Kolla!

Så här äcklig såg den förmodade DS-versionen ut:

Och så här såg originalet ut:

Okej, säger ni, varför ska vi vara upphetsade över det här? Det tänker jag berätta för er - annars vore ju inte det här en BRA BLOGG.

1. Titeln. Den är ju helt fantastisk.

2. Bloben heter Blobert.

3. Originalet var svårt som tusan. Bandesignen djävulskt inspirerad.

4. Förmågorna. Pojken kunde mata sin blob med olika sorters bönor som förvandlade bloben till olika sorters hjälpmedel, som stegar, svävande jättebubblor, trampoliner, kanoner, sköldar och syra som bränner hål i marken.

Det var helt enkelt jäkligt beroendeframkallande. Smart.

A Boy and his Blob kom till Nintendo 1989. Ett år efter Hollywood-filmen The Blob. Sammanträffande? I think not.

Varning! 18-års gräns!

Vem som helst ser ju likheterna.

#blogg

Inaktiv
En Blob och sin pojke

Vilken snygg redux av The Blob!

Inaktiv

Hä finns ju en video på det nya Blob-spelet

http://www.youtube.com/watch?v=siJoG7EIFOM


signatur
Inaktiv

Att säga/skriva "kom till Nintendo" är härligt retro.

Grymt greger, missade helt. Ser ju kalasfint ut, men tråkigt! Ha ha.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Jepp. Fint som stryk, men tråkigt.


signatur
1
Skriv svar