Ny utvecklardagbok från Far Cry 2

Robot
Medlem
Ny utvecklardagbok från Far Cry 2

Skapligt meningslös video. Varför visar han inte motorn samtidigt som han förklarar? Kunde lika gärna läst allt techbabbel istället för att kolla på han prata.

Medlem

dom måste väl försöka toppa Cryengine2 vilket säkert e svårt..


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Inaktiv

I det långa loppet så kommer antagligen FC2 att vara bättre än Crysis, men det är svårt att växa i skuggan av ett spel med redan etablerad stark PR.


signatur
Medlem

Använder Farcry2 samma motor som crysis eller är det 2 helt olika motorer?

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Använder Farcry2 samma motor som crysis eller är det 2 helt olika motorer?

Olika...
I filmen säger han att dom utvecklat en helt ny motor speciellt till FC 2


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av save:

I det långa loppet så kommer antagligen FC2 att vara bättre än Crysis, men det är svårt att växa i skuggan av ett spel med redan etablerad stark PR.

För mig känns det mkt osannolikt att ett IP som bröderna Yerli släppt - dvs FarCry - och som nu utvecklas av en studio som ägs av förläggaren kommer att bli ett bra spel. I min bok finns det alltså ingenting som talar för att FarCry2 skulle ens vara nära att konkurrera med Crysis.

Medlem

Tråååkigt...

Medlem

Tycker det låter som om motorn påminner otroligt mycket om CryEngine 2, det här med att allt är dynamiskt, så som moln och träd/buskar.

Kunde han inte tagit med något som Crysis inte har?

Medlem

låter som om att motorn är väldigt bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

Absolut, motorn låter helt otrolig, så detta blir något av en upplevelse senare antar jag. Motorn har redan många saker som CryEngine 2 inte har i dagsläget. Mer kan man läsa här: http://www.farcry2forums.com/information.php


signatur
Medlem
Skrivet av save:

Absolut, motorn låter helt otrolig, så detta blir något av en upplevelse senare antar jag. Motorn har redan många saker som CryEngine 2 inte har i dagsläget. Mer kan man läsa här: http://www.farcry2forums.com/information.php

det verkar bli extremt bra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

"För lite drygt en vecka sedan publicerade vi den första delen i utvecklardagboken för Far Cry 2. Då handlade filmen om de sprutor som de var tvungna att ta innan de åkte till Afrika, något som inte alla tyckte var så intressant."

Nää, den här var fan sämre. Kan knappt vänta till del 3 kommer....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Tycker det låter som om motorn påminner otroligt mycket om CryEngine 2, det här med att allt är dynamiskt, så som moln och träd/buskar.

Kunde han inte tagit med något som Crysis inte har?

Tycker du det är dåligt på nått sett eller? Crysis innehåller ju ändå så pass mycket som ett spel kan innehålla så det är ju svårt att komma på något utöver det. Nu talar jag om själva grafikmotorn dåra. Jag tycker själv att alla dessa element är mer eller mindre ett krav idag.

Medlem

Är det inte crytec som både gör FC2 och Crysis? Varför ska det vara två olika motorer då för.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Night Hawk:

Är det inte crytec som både gör FC2 och Crysis? Varför ska det vara två olika motorer då för.

Crytek har inget med Far Cry 2 att göra... Ubisoft äger alla rättigheter till det namnet

Medlem

om jag hör orden dynamic och extremely en gång till idag så spyr jag nog. länge leve carmack, en halvtimmes genomgång av tech 5 var mindre uttråkande än det här.

snacka kan alla, visa nåt som är extremt istället.

Medlem
Skrivet av Birchoff:
Skrivet av Eschricht:

Tycker det låter som om motorn påminner otroligt mycket om CryEngine 2, det här med att allt är dynamiskt, så som moln och träd/buskar.

Kunde han inte tagit med något som Crysis inte har?

Tycker du det är dåligt på nått sett eller? Crysis innehåller ju ändå så pass mycket som ett spel kan innehålla så det är ju svårt att komma på något utöver det. Nu talar jag om själva grafikmotorn dåra. Jag tycker själv att alla dessa element är mer eller mindre ett krav idag.

Nej, självklart tycker jag inte att det är dåligt, då själva grafiken i Crysis är helt otrolig. Men jag är lite smått orolig att EA kommer sno ganska mycket från Cryteks idéer

Medlem

" There is a dynamic weather system that adapts to how well you are currently doing. If you're shooting everything in site, and well too, the skies will be clear and sunny, but if you start getting owned, the sky will darken and become overcast."

Det där låter skoj. Fast jag tror man blir sur nog ändå om man suger på spelet...

1
Skriv svar