Gamespy-teknologi i Unreal Engine 3

Medlem
Gamespy-teknologi i Unreal Engine 3

Är de helt blåsta?
Epics egna serverbrowser har alltid varit 10 gånger bättre än vad gamespy åstakommit...

Titta bara på vad som hände med Battlefield 2.

Medlem

Gah :/ Ingen rolig nyhet...

Flakmonkey
Skrivet av MaXMC:

Är de helt blåsta?
Epics egna serverbrowser har alltid varit 10 gånger bättre än vad gamespy åstakommit...

Titta bara på vad som hände med Battlefield 2.

Tja, gamespys serverbrowsers är troligtvis bra mycket bättre än alla som släpps till konsolspel... de är verkligen en styggelse... kan inte ens se pingen... är ju ett bra alternativ för de utvecklare som inte kan göra en egen imo... Sen så vet man ju inte hur mycket av tekniken man måste använda, är det integrerat i motorn så kan du väl välja de funktioner du vill använda.

Jag tror inte heller att Epic kommer använda gamespys serverbrowser om den är lika kass som den har varit tidigare... jag menar de tyckte ju att den i gears of war var en styggelse jämfört med det som de själva kan skapa.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av MaXMC:

Är de helt blåsta?
Epics egna serverbrowser har alltid varit 10 gånger bättre än vad gamespy åstakommit...

Titta bara på vad som hände med Battlefield 2.

Tja, gamespys serverbrowsers är troligtvis bra mycket bättre än alla som släpps till konsolspel... de är verkligen en styggelse... kan inte ens se pingen... är ju ett bra alternativ för de utvecklare som inte kan göra en egen imo... Sen så vet man ju inte hur mycket av tekniken man måste använda, är det integrerat i motorn så kan du väl välja de funktioner du vill använda.

Jag tror inte heller att Epic kommer använda gamespys serverbrowser om den är lika kass som den har varit tidigare... jag menar de tyckte ju att den i gears of war var en styggelse jämfört med det som de själva kan skapa.

Så sant som det är skrivet


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

PC/PS3 - Gratis

PC/360 - Betala för Live. Eller Live för spel på PC är väl gratis?

Från Mark Rein via Evil Avatar:

"During E3 this year we announced Games for Windows Live support (which we using in Gears of War for Windows) and now Gamespy is also going to be available. This means that Unreal Engine 3 licensees will have access to both Games for Windows Live (which supports PC and Xbox 360) and GameSpy (which supports PC and PS3). This provides more choices and more flexibility for cross-platform online play which is a huge benefit to our licensees."


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Billen:

PC/360 - Betala för Live. Eller Live för spel på PC är väl gratis?

Live för att spela på PC är gratis, ja. Betalar du för live på xboxen, så får du Guld för PC gratis.

Medlem

Vore sketnice om man kunde lira mot varandra, det finns ju tbord/mus på PS3 sås :3


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]PC/PS3 - Gratis

PC/360 - Betala för Live. Eller Live för spel på PC är väl gratis?

Från Mark Rein via Evil Avatar:

"During E3 this year we announced Games for Windows Live support (which we using in Gears of War for Windows) and now Gamespy is also going to be available. This means that Unreal Engine 3 licensees will have access to both Games for Windows Live (which supports PC and Xbox 360) and GameSpy (which supports PC and PS3). This provides more choices and more flexibility for cross-platform online play which is a huge benefit to our licensees."

Har faktiskt för mig att PC nissar måste även de betala för att använda Live, dock kan du använda ditt Live konto som du har på Xbox:en. Har du ingen... betala


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Att Live kostar pengar medför att fler spel har onlinemöjligheter. Eller? Det är väl därför det kostar pengar så att speltillverkarna inte behöver stå för serverkostnaderna?

Inaktiv

ARGL, gamespy, nooooooo!

Medlem

Jag har inte sett hur gamespy är just nu, men fy fan om jag ska behöva gå igenom den skiten igen :/

Medlem

uch håller med, gamespy är ju crap.
Epic server browser har altid varit bra...

Medlem

Gamespy ger mig kalla kårar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Gamespy är ett skämt.


signatur

War never changes.

Inaktiv

Haha, det är synd om Epic nu

Inaktiv

hatet... mot gamespy.. grrrr


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Flakmonkey

Crysis ska använda Gamespy... oh noes... det är dödsdömt!

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Crysis ska använda Gamespy... oh noes... det är dödsdömt!

Har du använt gamespy?

Flakmonkey
Skrivet av dosman:
Skrivet av Nosnos:

Crysis ska använda Gamespy... oh noes... det är dödsdömt!

Har du använt gamespy?

Självklart, är svårt att lira PC-spel och aldrig ha använt det. Visst ligger det i lä mot vissa titlar som utvecklas av företag som vet vad de gör, men jag tycker ändå att det är ett bra alternativ för de som inte gör det och bara för att det implementeras i UE3 så innebär ju inte det att alla som har en UE3-licens måste använda det... Det är ett alternativ och jag förstår inte riktigt hur det skulle vara en nackdel.

Inaktiv

Jag betalar gärna för att Inte behöva använda gaymespie.

1
Skriv svar