World in Conflict

Robot
World in Conflict

Du kommer inte att köpa World in Conflict för att spela ensam. Det var min inställning inför testet av en handfull banor från singleplayerdelen - kan de få mig att ändra uppfattning?


Medlem
Provspelat - World in Conflict

hm skulle dom inte släppa en publik demo nu när betan är slut?

Medlem

Trevligt att svenska utvecklare blir fler och fler...

Medlem

Förbokade spelet länge sedan :D, blev rank ~100 på betan

Inaktiv

Ser mycket bra ut, kan inte vänta. :up::\


signatur

dudeldiduedldededldeududlddiididiiiii <- mitt gitarr solo.

Medlem

Jag förstod det! Singleplayer är också kul!

Tur det... för jag har redan förhandsbokat och betalt. ^^

Medlem

Kul att höra singleplayer delen är kul den med.

Inte för jag bryr mig egentligen, det här för mig är ett multiplayer spel. Betan var otroligt rolig, tror multiplayern kommer hålla riktigt länge.

Medlem

Hoppas det går bra för detta spel, RTS-genren behöver verkligen förnyas.


signatur

yolo

Medlem

Ser ut som att Massive Entertainment har hottat upp sin GC-motor en aning. Skulle gissa på att det här kommer att sälja bättre än GC2 vilket, enligt min mening, var lite av en besvikelse.

Kan fan inte vänta längre, vill spela!

Ska bli kul att piska kommunister. Ser bra ut!


signatur
Medlem

skönt spel, men blir tråkigt efter ett tag med sitt "sten, sax och påse"

Medlem

Singleplayer delen är faktiskt jävligt kul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

LÄNGTAR! Jag står inte ut längre!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

collectors är bokad , jag längtar!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Så vänta du har demot, eftersom du har spelat det nyss ? bara lägg de i fil arkivet


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Så vänta du har demot, eftersom du har spelat det nyss ? bara lägg de i fil arkivet

Var en hel del som spelade Betan och fick smaka på multiplayerdelen där.

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Så vänta du har demot, eftersom du har spelat det nyss ? bara lägg de i fil arkivet

Jag lirade inte demot - jag var med och speltestade singleplayer delen också


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

skönt spel, men blir tråkigt efter ett tag med sitt "sten, sax och påse"

syftar du på WiC egna "sten sax påse" system eller på sten sax påse systemet rent allmänt?

det som jag saknar i wic som GC2 hade (lirade inte ettan) är att alla länder har "samma" enheter. eller iallfall väldigt små skillnader. alla har light, medium, heavy tank. och alla enheter har amma off/deff specials. till skillnad från gc2 där alla enheter var olika och hade olika för/nackdelar. inget lag hade likadana tanks eller inf eller flyg eller TA.
upplägget är lite annorlunda i WiC eftersom det återspeglar 1988 och de fordon som fanns då men lite mer påhittiga kunde dom vara, tex så kunde ryssarnas medium tank ha en .50 cal istället för fosfor granater (eller vad det nu är) som istället sitter på jänkarnas.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hm skulle dom inte släppa en publik demo nu när betan är slut?

Innan slutet av augusti har jag läst. Sen har jag sett nån tomte skriva i ett forum att det var en vecka kvar, men jag litar inte helt på det Undrar om demon blir single- elle multiplayer... vågar man hoppas på både och?

Inaktiv

Mycket bra spel. Fast min åsikt väger nog inte riktigt lika tungt när det gäller detta av olika anledningar.

Medlem

Jag är faktiskt förvånad över den uppmärksamhet spelet fått. Jag spelade betan, men tröttnade efter 2 timmar. Tanken var bra. Grafiken helt okej.

Men spelet är gjort för arkadälskare (missförstå mig rätt). Det är ju inte särskilt autentiskt med tanke på den hastighet striderna utspelar sig i, och den masslakt som sker utan en märkbar taktik. Jag vet att många av er inte håller med mig. Men det gör ingenting.

Jag tycker att det är synd att man, åtminstone i multiplayer, inte har tid att zooma in och dregla över graffen. Man har ju fullt sjå att boka date med nya trupper kontinuerligt, och skicka fram dessa till fronten (till en säker död).

Nää... tacka vet jag ett spel som kombinerar detta spels stora kartor med Company of heroes mer autentiska och mer lugnare stridsstil. Skulle passa mig utmärkt!

Tack för ordet and good night

- Robban


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Temat på spelet gör att jag kommer att sitta och skrika "wolverines!" en gång i timmen;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Jag är faktiskt förvånad över den uppmärksamhet spelet fått. Jag spelade betan, men tröttnade efter 2 timmar. Tanken var bra. Grafiken helt okej.

Men spelet är gjort för arkadälskare (missförstå mig rätt). Det är ju inte särskilt autentiskt med tanke på den hastighet striderna utspelar sig i, och den masslakt som sker utan en märkbar taktik. Jag vet att många av er inte håller med mig. Men det gör ingenting.

Jag tycker att det är synd att man, åtminstone i multiplayer, inte har tid att zooma in och dregla över graffen. Man har ju fullt sjå att boka date med nya trupper kontinuerligt, och skicka fram dessa till fronten (till en säker död).

Nää... tacka vet jag ett spel som kombinerar detta spels stora kartor med Company of heroes mer autentiska och mer lugnare stridsstil. Skulle passa mig utmärkt!

Tack för ordet and good night

- Robban

Jag hoppas du har fel i really do, för det du säger är det jag fruktar.

Nu har jag inte spelat WIC men jag vad jag har sett på gameplayfilmer och liknande så ser det rättså "hetsigt" ut om man jämför med COH som i min mening är det bästa RTS liret som finns just nu.

Blir lite smått orolig när man ser pansarvagnarna dundrar fram i 100 blås :/

Någon som kan berätta hur det är så slipper jag oroa mig

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tomzi:

Så vänta du har demot, eftersom du har spelat det nyss ? bara lägg de i fil arkivet

Jag lirade inte demot - jag var med och speltestade singleplayer delen också

menade inte dig hehe, utan FZ. Och Spelade Betan med sjukt kul.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av Deathwisher:

Jag är faktiskt förvånad över den uppmärksamhet spelet fått. Jag spelade betan, men tröttnade efter 2 timmar. Tanken var bra. Grafiken helt okej.

Men spelet är gjort för arkadälskare (missförstå mig rätt). Det är ju inte särskilt autentiskt med tanke på den hastighet striderna utspelar sig i, och den masslakt som sker utan en märkbar taktik. Jag vet att många av er inte håller med mig. Men det gör ingenting.

Jag tycker att det är synd att man, åtminstone i multiplayer, inte har tid att zooma in och dregla över graffen. Man har ju fullt sjå att boka date med nya trupper kontinuerligt, och skicka fram dessa till fronten (till en säker död).

Nää... tacka vet jag ett spel som kombinerar detta spels stora kartor med Company of heroes mer autentiska och mer lugnare stridsstil. Skulle passa mig utmärkt!

Tack för ordet and good night

- Robban

Jag hoppas du har fel i really do, för det du säger är det jag fruktar.

Nu har jag inte spelat WIC men jag vad jag har sett på gameplayfilmer och liknande så ser det rättså "hetsigt" ut om man jämför med COH som i min mening är det bästa RTS liret som finns just nu.

Blir lite smått orolig när man ser pansarvagnarna dundrar fram i 100 blås :/

Någon som kan berätta hur det är så slipper jag oroa mig

WiC är ett snabbt spel där det är action från första minuten därav är det väldigt lite resurs hantering medan CoH är ett renodlat RTS där det är resurs hantering innan man kommer in i action.

WiC= Fast
CoH= Slow

Jag tycker om båda men i längden är nog WiC vinnare för jag har för dåligt tålamod att hålla på med resurser


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag tycker GC2 var enormt roligt. Så det här blir spännande. Redan förbokat såklart

Inaktiv

Ett mycket bra spel som ger en en kul upplevelse. Bara man tog bort Nuken för den förstör spelet då folk bara sitter o samlar points o skiter i folk som vill ha support!
Är ända nackdelen med spelet.
Har bokat o längtar.


signatur

Bättre gammal o bra än ung o dålig!

Medlem

Vad jag blir mer och mer intresserad av är hur bra spelet rullar på testburken. Med ett vitt fält under systemkravs rubriken så finns det mycket att önska. Trodde detta spelet skulle kräva en hel del, och testsystemet är väldigt, nästintill identiskt, med mitt egna. Förhoppningsvis kan även jag få njuta av det här vid release.

Medlem
Skrivet av redmac:

...från första menuten....
WiC= Fast paste
CoH= Slow paste

VADFAN? Detta borde vara olagligt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

12
Skriv svar