Texas Flood är här (plus självberöm)

Medlem
Texas Flood är här (plus självberöm)

Ja! Äntligen! En av de skönaste låtarna i första Guitar Hero var Stevie Ray Vaughans bluesdänga Texas Flood från 1983. Men eftersom Guitar Hero nummer ett inte har någon kalibreringsfunktion för hdtv-apparater (det blir ofta osynkat mellan ljud och bild på hdtv) så har den varit typ ospelbar ända sedan jag köpte ny tv.

Nu gör äntligen Texas Flood comeback, till Rock Band. Den här gången i originalversion, dessutom. Och om man vill kan man köpa hela albumet för 1 280 points. Jag nöjde mig med just Texas Flood. Och kände mig lite dum som trummade igenom den istället för att ta gitarren, men jag kan inte släppa trumpinnarna.

Satte förresten mina första guldstjärnor idag på trummor! För att göra det måste man spela fem stjärnor och ännu lite bättre på expert. Först tog jag det på Live Forever och sen på Beetlebum (okej, fegt låtval, men jag ville ta mig igenom en setlist lite snabbt). På sistnämnda satte jag 100 procent -- 1 154 i note streak! Yay för mig. \o/

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Medlem
Texas Flood är här (plus självberöm)

Äntligen äntligen äntligen! Sa jag äntligen? Fan, ÄNTLIGEN! Bästa låten i något musikspel någonsin.

1
Skriv svar