Shuttle-tävlingen klar!

Robot
Medlem
Shuttle-tävlingen klar!

Grattis


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Får grattulera då

Medlem

grattis grattis! kan man få reda på om man var en av de tio för jag är 90% att jag hade alla rätt


signatur

tjenare!

Inaktiv

Grattis.

Skulle vara intressant att se vad de andra finalisterna skrev i sina utslagsfrågor... för dom där svaren sög ju riktigt hårt.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Redaktör

Du var inte en av de tio, niSs.

Uppdatering: frågorna och de rätta svaren:

Citat:

Del 1 (FZ)

1. Shuttle-burkarna vi tävlar ut är små - men hur mycket minne kan man klämma in?
- 2 GB
- 4 GB
- 8 GB

2. FZ är i dag Sveriges mest väletablerade spelsajt och det gamla namnet - FragZone - lever fortfarande kvar i mångas medvetande. Vilken adress knappade du in i webbläsaren för att nå FragZone anno 1996?
- fragzone.torget.se
- quake.torget.se
- torget.se/fragzone

3. 1999 stod kampen hård mellan onlinepangarna Quake III och Unreal Tournament. Hur många spelformer ingick i demoversionen av den senare?
- Tre
- Fyra
- Fem

Del 2 (Sweclockers)

1. SweClockers startade innan år 2000 och är idag Svergies största webbtidning om datorer. SweClockers har funnits på nätet sedan december...?
- 1996
- 1998
- 1999

2. SweClockers brukar av läsarna också förkortas med fyra bokstäver, varav vi också registrerad en sådan .com-domän. Vilken är förkortningen?

- SWES
- SCRS
- SWEC

3. I maj 2007 recenserade SweClockers en extern hårddisk kallad Western Digital My Book. Vad fick den för utmärkelse av recensenten, som tyckte att hårddisken var...?

- Rekommenderas
- Prisvärd
- Bäst i test

Del 3 (FZ)

1. Vilket material är Shuttle-lådorna vi tävlar ut gjorda av?
- Stål
- Pulverlackad plast
- Aluminium

2. Produkter som får högsta betyg av FZ:s testpanel kan stoltsera med en guldmedalj och omdömet "Fulländat". Hur många spel förärades denna eftertraktade utmärkelse under teståret 2006?
- Sex
- Åtta
- Tio

3. I somras gjorde FZ en spelarkeologisk insats - vi skrev en artikel om tio spel du garanterat aldrig hört talas om. Vilken av följande doldisar ingick inte i artikeln?
- Racing Destruction Set
- Emanuelle: A Game of Eroticism
- Monty Python's Flying Circus

4. När FZ recenserade World of Warcraft blev betyget "bara" en fyra. En av recensenterna skrev i sin sammanfattning att en av spelets största brister var...
- För ful och "pluttinuttig" grafik
- För mycket "grindande" och "levlande"
- För svårt

Del 4 (Sweclockers)

1. SweClockers galleri innehåller hundratals modifierade datorchassin och även byggloggar kring dessa. Vad heter medlemmen som byggde datorn U-Machine i SweClockers galleri?

- Gotall
- Wolverine
- Illuwatar

2. Nyligen rapporterade SweClockers att AMD jobbar på nya strömsnåla versioner av deras Athlon 64 X2-processorer. De nuvarande modellerna drar idag 65 W, men hur mycket ström beräknas de nya versionerna, AMD Phenom, att dra?

- 45 W
- 60 W
- 85 W

3. SweClockers forum har under en längre period varit helt datorrelaterat, men nyligen lanserades en diskussionsdel där läsarna, som delar samma intressen med datorer i grund, kan diskutera mer fritt. För att göra detta skall man ha varit medlem i minst 3 månader, men vad heter forumdelen?

- Övriga diskussioner
- Övriga ämnen
- Allmänt övrigt


signatur
Medlem
Medlem
Inaktiv
Inaktiv

Grattis! Eller GZ som kidsen säger nu för tiden.

Medlem

Grattis!

Jag orkade inte delta i den här massiva tävlingen. Det är ändå så liten chans att vinna när så många deltar och så få vinner.

Inaktiv

Kan ni inte skriva vilka 10 som hade alla rätt? Vore intressant och se om man hade MVG

Medlem
Redaktör
Skrivet av inzani:

Kan ni inte skriva vilka 10 som hade alla rätt? Vore intressant och se om man hade MVG

David Andersson, Ludvig Nybogård, Carl Cedergren, Filip Nilsson, Marcus Bäcklund, Oscar Andren, Per Holmström, Ronny Adolfsson, Pojan Shahrivar, Stefan Frisk.


signatur
Medlem

Grattis!


signatur

Freshly dared, the half won.

Medlem

fan jag trodde verkligen jag hade alla rätt. aja nästa gång kanske. grattis alla!


signatur

tjenare!

Medlem

Stort grattis till vinnarna!

Få höra vad ni andra ville döpa FZ till.
Mitt förslag var GamingSkillz (GS).

Edit* Såg precis att jag var en av dem som hade alla rätt... aja bättre lycka nästa gång

Medlem

Man får gratulera vinnarna! Trodde att jag hade en stor chans (var ganska säker på mina svar och mycket nöjd med mina svar på utslagsfrågorna), men ser nu att jag hade fel på antaler spelformer i UT-demot. Jag hittade en gammal recension där det klart och tydligt stod att spelet hade 4 spelformer, men demot bara 3... Men det är väl inget att hänga allt för mycket läpp för...

Medlem

stort grattis


signatur

-Talyren

Tror nog också att de flesta fick fel på antalet spelformer. I FZs recension kan man utläsa tre flerspelarlägen. Jag svarade tre. Men det går också att spela mot botar både själv och i teamplay. Alltså fem lägen totalt. Kanske en aning missvisande att beskriva spelet som en onlinepangare i frågan fastän det går att spela i single player, och att de lägena också räknades in? Kanske bara jag som är sur för att jag inte fick alla rätt...

Där gick man bet, alltså. Aja, man får försöka igen nästa gång. Grattis till vinnarna!

Edit: jag föreslog GO.se, "Gamers Online." Plus att det låter catchy att säga go!

Dock så låter adressen kanske lite för likt en viss konkurrent...

Medlem

Grattis till vinnarna!

Måste dock klämma in mitt förslag på namnbyte - zagfrone.se


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Medlem

Dom flesta lär ju filtrerats bort vid första deltävlingen och sista frågan, nämligen hur många spelformer som ingick i UT demot.
Kan vara den mest luddiga och luriga frågan i någon tävling någonsin, även fast man letade upp FZ review på just det demot gav det inget vettigt svar.

Jag tror visserligen jag svarade fem, men efter den frågan tappade jag intresse för tävlingen.

Men grattis till vinnarna!

Medlem

Stort GRATTIS till er!

och

Stort SCHEISSE! till mig själv som förlorade..


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Kan ni tänka er... man vann liksom.

Tack för att congratz.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Medlem

grats till er som vann kan inte sura själv för har redan vunnit ett par tävlingar

Inaktiv

Ooh ser att jag hade alla rätt. Synd att det inte gick hela vägen
Grattis till vinnarna dock!

Robostar fyndigt namnförslag

MFC
Medlem

kul kul grattis grattis


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Kan ni tänka er... man vann liksom.
http://i77.photobucket.com/albums/j80/foxgrl06/ist2_437828_gi...

Tack för att congratz.

höhö, grattis!

(man bara måste quota en fet smiley )


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

12
Skriv svar