Space Siege bjuder på premiärtrailer

Robot
Inaktiv
Space Siege bjuder på premiärtrailer

Haha, trailern kändes väldigt tidigt 90-tal.

Medlem
Skrivet av 46and2:

Haha, trailern kändes väldigt tidigt 90-tal.

Skitballt


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

men herregud vad orginellt

Inaktiv

Jag gillade Dungeon Siege, och om det här är samma fast i SF-miljö och med uppdaterad grafik så kommer jag nog gilla det också.

Trailern var ok, hoppas de visar lite gameplay snart.

Medlem

Dungeon Siege var ganska skönt i coop, hoppas detta har lite mer variation och balanserade skills bara


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Medlem

Space siege kan vara 2007s fulaste spelnamn, även om det är dungeon siege i SF miljö


signatur

I'm the best around...

Medlem

Det kan bli riktigt roligt

Medlem

Tror det kan bli skoj


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Dungeon siege var ett spel jag borde älskat men inte fastnade för. Vet inte riktigt varför. Kanske detta är roligare?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Nämen? Utomjordingar som anfaller och vill utplåna oss? En hjälte som själv kommer att rädda oss? Sprudlande originalitet.

Visst är det mycket att begära av ett hack n' slash-spel att vara originellt, men det där är nästan att ta i med löjligheter. Särskilt då sci-fi har så mycket mer att erbjuda känns en plot där man räddar mänskligheten bara tragiskt. Varför ska allt vara så episkt för?

@Tybalt, troligen för att Dungeon Siege även med hack n' slash-mått mätt var bland de mest enformiga upplevelser som någonsin skapats Håll dig till strategispel, Taylor!

Medlem

Så kommer peak igen och drar ner allting till atom-nivå

Skrivet av the wookiee:

Så kommer peak igen och drar ner allting till atom-nivå

Givetvis. Jag är för garvad för att tycka att ren skit är okej nuförtiden.

Dessutom var det säkert en månad sedan vi bråkade senast! :heart:

Medlem

Peak_Performance, föddes du negativ till allt eller?

Ser fram emot detta liret, DS2+Exp var jävligt skoj i coop.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av Ankh:

Peak_Performance, föddes du negativ till allt eller?

Nädå, jag har formats till det efter några års mer djup observation av spelindustrin. Förut var jag naiv och svalde det mesta som erbjöds. Ah, det var trevliga tider, det ... Men det är ändå roligare på sitt sätt att inte nöja sig med det som erbjuds utan kräva lite tanke bakom spelen. Definitivt att rekommendera.

Medlem

Ja, man får vara bra naiv för att finna Dungeon Siege i rymden intressant. Alla spel i rymden är oorginella, eftersom det har gjorts innan. Om ni andra bara hade observerat (djupt också) spelindustrin i några år som jag, så hade ni förstått.

Ni får gärna tycka DS i rymden är hur intressant som helst - mig kvittar det fullständigt. Men en plot som, kan det vara för femhundrade gången, går ut på att mänskligheten hotas av utomjordingar är bara latmanstakter från utvecklarens sida. Kan verkligen inte spel sälja utan att dess story (som i HnS-spel ändå är nästan oexisterande inne i spelet) handlar om så här episka saker?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Ni får gärna tycka DS i rymden är hur intressant som helst - mig kvittar det fullständigt. Men en plot som, kan det vara för femhundrade gången, går ut på att mänskligheten hotas av utomjordingar är bara latmanstakter från utvecklarens sida. Kan verkligen inte spel sälja utan att dess story (som i HnS-spel ändå är nästan oexisterande inne i spelet) handlar om så här episka saker?

Rädda mänskligheten från rymden är GRUNDEN för storyn. Det är "the basics". Bourne Ultimatum handlar i grunden om en man som vill ta reda på sitt förflutna, inte speciellt unikt, men det är SÄTTET, HUR man kommer från A till B som spelar roll. Och A till B är inte exakt likadant i varenda bred definition av en story du har

Givetvis inte, men själva premissen av storyn är det som stinker av lathet. HnS-spel brukar heller inte utvecklas långt bortom premissen heller och oavsett, att rädda mänskligheten-biten är fortfarande det jag vill klaga på. Av alla tusentals sätt att välja A och B på väljer de det absolut enklaste, vanligaste och tråkigaste. Återigen, måste det vara något så episkt i varenda spel som görs? Kommer inte spelaren att känna sig motiverad annars, eller vad?

Hur många vändningar kan komma i storyn, förresten? Att en människa i hemlighet styr utomjordingarna och är ute efter hämnd på hela mänskligheten efter att ha mobbats som tonåring?

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Givetvis inte, men själva premissen av storyn är det som stinker av lathet. HnS-spel brukar heller inte utvecklas långt bortom premissen heller och oavsett, att rädda mänskligheten-biten är fortfarande det jag vill klaga på. Av alla tusentals sätt att välja A och B på väljer de det absolut enklaste, vanligaste och tråkigaste. Återigen, måste det vara något så episkt i varenda spel som görs? Kommer inte spelaren att känna sig motiverad annars, eller vad?

Tydligen måste det vara något episkt i varenda spel som görs, för att slippa höra ditt gnäll.

Vad är så fel med ett spel som inte är mer än vad det utlovar? Hack & Slash i rymden, Dungeon Siege-style.

Skrivet av peak_performance:

Hur många vändningar kan komma i storyn, förresten? Att en människa i hemlighet styr utomjordingarna och är ute efter hämnd på hela mänskligheten efter att ha mobbats som tonåring?

Okej, det blir nog svårt för Space Siege att toppa Bourne Ultimatum, och kanske var det en dålig jämförelse. Men vad du gör, att ta premissen och avfärda det som en lat mans verk, baserat på en cinematisk filmsnutt, säga att du kan komma fram till det med hjälp av års "djup observation" verkar lite... "Jag vet bäst". Och jag vet bäst, för jag tror mig själv veta bättre än de flesta...

Skrivet av the wookiee:

Tydligen måste det vara något episkt i varenda spel som görs, för att slippa höra ditt gnäll.

Vad är så fel med ett spel som inte är mer än vad det utlovar? Hack & Slash i rymden, Dungeon Siege-style.

Kom igen nu, jag sade ju aldrig något om att det är fel med det. (Jag antar också att du menade att det inte får vara något episkt i spel för att slippa mitt gnällande )

Skrivet av the wookiee:

Okej, det blir nog svårt för Space Siege att toppa Bourne Ultimatum, och kanske var det en dålig jämförelse. Men vad du gör, att ta premissen och avfärda det som en lat mans verk, baserat på en cinematisk filmsnutt, säga att du kan komma fram till det med hjälp av års "djup observation" verkar lite... "Jag vet bäst". Och jag vet bäst, för jag tror mig själv veta bättre än de flesta...

Det med "djup observation" och dylikt var mest ett lite skämtsamt sätt att uttrycka mig på. (Jo, jag funderade i efterhand på att slänga in en smiley i inlägget men struntade i det.) Sant är dock att jag sedan ett par år tillbaka ögnat spel lite mer djupgående och blivit mer kritisk, men det är mest en följd av att jag tycker att spelbranschen blivit så jäkla fantasilös. Jag bör väl också påpeka att den troligen alltid varit i stort sett lika fantasilös men att jag började tänka på det först då.

Vad gäller resten, ja, jag tycker att det är väldigt lat av utvecklarna att köra in på det där spåret. Vi har faktiskt tidigare sett hur utomjordingar anfaller i syfte att utrota oss. Du kan väl inte med gott samvete påstå att det är det minsta kreativt att sätta upp premissen på så sätt? Det följer helt standardmallen att vi utforskar rymden lite grann och blir anfallna av utomjordingar. Finns det nyanser så ger trailern inget sken av dem.

Det är klart att i spelet så kanske spelhistoriens djupaste och mest originella story finns begraven (Vilket vore skitbra!), men som sagt ger trailern isåfall inget sken av den. Och det är händelsevis vad jag sett i trailern som jag kommenterat i tråden - en helt ooriginell premiss.

1
Skriv svar