Home-missbrukare straffas hårt

Robot
Medlem
Home-missbrukare straffas hårt

Helt rätt. Hoppas fler kan bli lika hårda

Medlem

Alla andra spelföretag med liknande problem med att folk "missbrukar" spelet borde göra precis likadant...

Medlem

Så jävla rätt!

Medlem

Låter lite överdrivete att bli bannad från hela playstation network.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad avses med "missbruk"?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hmm kanse lite hårty att bli bannad från internet med en PS3a i livstid ... Visst ska det finnas någe men kanse inte livstid .. Men missbruk borde iaf ge en typ 3 - 6månader bannad ... Borde lära folk att hålla sig i skinnet ...


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

kul för den som köper en bannad ps3 då


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Haha, jag trodde de menade missbruk på samma sätt som spelmissbruk, ergo att de skulle straffa alla som spelade Home för mycket.

Inaktiv

Ja vad då missbruk? Att om man är otrevlig eller liknande? Jag förstår inte riktigt.

Eller menar han om man inte har något liv, och använder Home 23 timmar / dygn?

Medlem
Skrivet av Mysli:

Haha, jag trodde de menade missbruk på samma sätt som spelmissbruk, ergo att de skulle straffa alla som spelade Home för mycket.

Hehe det vore ju ganska kul. "Du har spelat Home för mycket och kommer nu att stängas av helt från PSN!".

Nej men det är ju bra att dom tar hårda tag. Det borde Blizzard också göra.

Inaktiv

Vad är "Home"? :/

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Vad är "Home"? :/

ps3: s online community, likt xbox live..fast i 3d och mmo stuk över det hela..grovt sammanfattat


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är inte detta samma som att bli bannad ifrån Live då? Dvs ditt konto blir avstängt ?

Han säger ju bara att man kan vara så drastisk som att spärra hela maskinen.
Men det skulle ju MS också kunna göra, då alla maskiner har en unik ID.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Låter skönt. Undra bara vad dom klassar som missbruk. Det handlar väl iof bara om sunt förnuft.

Antagligen vet dom inte ens själva än vad för missbruk som kommer förekomma. Så dom dömer väl det efter hand att dom upptäcker larverier.

Inaktiv

Samma hårda tag mot fildelare? Helt rätt då

Medlem
Skrivet av Therradon:

Samma hårda tag mot fildelare? Helt rätt då

Är väl ganska självklart att chippade konsoler kommer bli bannade? Det är ju samma på xbox live.

Medlem

crap, jag som ville dra några linor charlie och röka majja precis som HEMMA. :/

Medlem
Skrivet av simulacra:

Vad avses med "missbruk"?

Hade för mig att man ska kunna lägga upp bilder/filmer i "sitt rum" från konsolen/datorn. Då är det mycket möjligt att några missbrukar Home genom att t.ex lägga upp porr bilder/filmer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Den där Sony-snubben kunde ju vara lite mer specifik. "Den som missbrukar...".

Du kan ju passa på att förklara vad du menar med "missbrukar" också. Väldigt IQ fiskmås att säga att det är hårda straff om man missbrukar det, men inte förklara vad det är man inte får göra.

Medlem

Skaffar jag ps3 kommer jag inte ens använda Home överhuvudtaget, skräp.

Medlem
Medlem
Skrivet av Gaara:

Skaffar jag ps3 kommer jag inte ens använda Home överhuvudtaget, skräp.

Väldigt informativt...tack.

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Gaara:

Skaffar jag ps3 kommer jag inte ens använda Home överhuvudtaget, skräp.

Väldigt informativt...tack.

Va så lite så...

Inaktiv

Jaha... Och på vilket sätt kan man missbruka det här då? Det verkar ju inte vara ngt speciellt egentligen heller... Habbo hotell i 3D.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Går det att använda internet/nätverk funktionen utan att använda home? Är riktigt n00big på ps3 så uräskta om det är en dum fråga.

Medlem
Skrivet av Hypnosos:

Den där Sony-snubben kunde ju vara lite mer specifik. "Den som missbrukar...".

Du kan ju passa på att förklara vad du menar med "missbrukar" också. Väldigt IQ fiskmås att säga att det är hårda straff om man missbrukar det, men inte förklara vad det är man inte får göra.

Anledningen till att man inte förklarar vad man menar med missbruk är att det kan vara likadant som att ge "instruktioner" till hur du gör det, det kommer finnas regler när du köper/laddar ner Home om hur du ska uppföra dig när du spelar, så du måste själv insee vad som är missbruk.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Jag skulle tro förutom det som redan står är väl om dom upptäcker att du "moddat" din PS3:a eller att du kör piratspel

Medlem
Skrivet av Kame_boy:

Går det att använda internet/nätverk funktionen utan att använda home? Är riktigt n00big på ps3 så uräskta om det är en dum fråga.

Det ska gå alldeles utmärkt. Home är bara en applikation som knyter samman onlinefunktionerna i en 3D-miljö.

Längtar efter att få testa Home

Edit: Hoppas att man får specifika varningar i god tid innan man bannas. Och jag hoppas de sköter "felaktiga" banningar på ett bra sätt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Skaffar jag ps3 kommer jag inte ens använda Home överhuvudtaget, skräp.

Du kanske ska skaffa en och testa det innan du kallar det för skräp?

(Nä jag har ingen PS3)

12
Skriv svar