Det är synd om Chun-Li

Medlem
Det är synd om Chun-Li

Visst är det det. Synd om Chun-Li. Inte nog med att Capcom dekat ned henne i Street Fighter IV - jag orkar knappt spela med henne längre - något ljushuvud bestämde sig för att göra en film med henne i huvudrollen.

Street Fighter: The Legend of Chun-Li är regisserad av Andrzej Bartkowiak, en kille som ursprungligen är filmfotograf, men som börjat regissera halvruttna rullar som Romeo Must Die och Doom på sistone.

Idéen att följa en enda karaktär från tv-spelet är givetvis bättre än att försöka hålla koll på alla men sättet firma Bartkowiak/Justin Marks (manus) gjort det på lämnar en hel del att önska. Ta en titt på affischen:

Jag undrar stillsamt om en enda person som spelat något av Street Fighter-spelen frestas att se den här filmen, baserad på postern? "Some fight for power, some fight for us"? Vad tusan ska det mena? Jävla Mel Gibson-propaganda.

Okej, jag har inte sett den än. Men det vill jag verkligen inte heller. För även om Jean-Claude Van Damme-filmen sög så försökte de i alla fall efterlikna spelets universum till någon grad där. Medan det här skulle kunna vara vilken billig skitthriller som helst. Ken och Ryu är inte ens med.

Nej, vill man ha lite Street Fighter-magi så är det här fortfarande den överlägset bästa tolkningen:

Chun-Li har inga som helst problem med sina upprepade huvudstampningar här.

#blogg

Medlem
Det är synd om Chun-Li

Posen i slutet av Van Damme-filmen kan du väl ändå inte säga är dålig. Jävlar vilken tight uppställning de gör.

Nej, nej, självklart inte. Macho macho man, liksom. Great stuff.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Sjukaste klippet ever, från vilken film är det?


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Älskar det där klassiska klippet. Musiken är från SNES-utgåvan också.

Men wtf, E. HondE?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Filmen: City Hunter. Rätt kass egentligen, bara det där klippet som är värt att se. Kom mitt under Street Fighter 2-hypen, 1993.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar