Bioshock - så spånades det fram

Medlem
Skrivet av Dvorak:
Skrivet av HoloDuke:

Finns det ingen direktlänk till PDF-dokumentet? Jag såg bara zipfiler.

I annat fall kanske någon kan hosta den och posta en länk här? Det skulle vara trevligt, för då kan jag läsa här på jobbet.

(Det är lugnt, jag är statligt anställd )

Citat:

NOTE: These are PDF files that I zipped up to make your download a little bit faster.

Jag såg att det stod så på sidan, men jag är inte hjälpt av det. Jag kan öppna och läsa PDF-filer, men inte någonting som är packat på något sätt. Det var därför jag frågade efter PDF-dokumentet istället för den nedpackade varianten.

Inaktiv
Skrivet av HoloDuke:

Jag såg att det stod så på sidan, men jag är inte hjälpt av det. Jag kan öppna och läsa PDF-filer, men inte någonting som är packat på något sätt. Det var därför jag frågade efter PDF-dokumentet istället för den nedpackade varianten.

Uppfattat. Svar: nej.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Det här är ytterligare ett exempel på spelsidors brist på kritiskt synsätt på spel. Redan innan spelet är släppt så har jag läst minst 10 gånger på den här sidan vilken revolution detta spel ska bli och att det ska bli årets actionlir. Spelsidor hjälper till att hypa sönder spel, när ska speljournalistik växa upp undrar man.

Men gnällspik? Har Du kommit hit från IDG eller? Stanna där och sprid din pinsamt trista misär någon annanstans -- tveksamt att den kommer långt här. Klagomur får din mamma vara *nypa i kinden*


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Deadflag:

Det här är ytterligare ett exempel på spelsidors brist på kritiskt synsätt på spel. Redan innan spelet är släppt så har jag läst minst 10 gånger på den här sidan vilken revolution detta spel ska bli och att det ska bli årets actionlir. Spelsidor hjälper till att hypa sönder spel, när ska speljournalistik växa upp undrar man.

Men gnällspik? Har Du kommit hit från IDG eller? Stanna där och sprid din pinsamt trista misär någon annanstans -- tveksamt att den kommer långt här. Klagomur får din mamma vara *nypa i kinden*

Det han säger är ju rätt.

Tror att du ska växa upp och fatta att folk har andra åsikter än du.

X9
Medlem

Jag blev inte särskillt imponerad av demot faktiskt.
F.ö. så håller jag med Deadflag, seriös speljournalistik sökes.
Jag ogillar starkt när spel hypas sönder innan dom ens har släppts.

Inaktiv

överhype... det verkar inte alls vara något som ska "redefina fpsgenren"... *suck*

pr är magiskt, eftersom människor är så korkade ^^.. speciellt amerikaner...


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av gryzor:

Men gnällspik? Har Du kommit hit från IDG eller? Stanna där och sprid din pinsamt trista misär någon annanstans -- tveksamt att den kommer långt här. Klagomur får din mamma vara *nypa i kinden*

Nej jag kommer inte från IDG för jag vet inte ens vad IDG är. Vad är det som är pinsamt trist misär i att ha en åsikt om speljournalistik? Jag är med på att speljournalister absolut kan skriva om "att det här är imponerande" eller "det här tror vi kan bli bra". Men att redan innan ett spel ens ha släppts utnämna det till årets spel och så vidare är väldigt tröttsamt. Speljournalister har ett ansvar om man vill driva en seriös spelsida gentemot sina besökare eftersom det är vi som gör deras sida möjlig att driva genom reklamintäkter. Då är väl det minsta man kan begära att speljournalisten i fråga har spelat spelet han utnämner till årets spel innan han uttalar sig om det? Jag tycker det är ganska lite begärt.

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av gryzor:

Men gnällspik? Har Du kommit hit från IDG eller? Stanna där och sprid din pinsamt trista misär någon annanstans -- tveksamt att den kommer långt här. Klagomur får din mamma vara *nypa i kinden*

Nej jag kommer inte från IDG för jag vet inte ens vad IDG är. Vad är det som är pinsamt trist misär i att ha en åsikt om speljournalistik? Jag är med på att speljournalister absolut kan skriva om "att det här är imponerande" eller "det här tror vi kan bli bra". Men att redan innan ett spel ens ha släppts utnämna det till årets spel och så vidare är väldigt tröttsamt. Speljournalister har ett ansvar om man vill driva en seriös spelsida gentemot sina besökare eftersom det är vi som gör deras sida möjlig att driva genom reklamintäkter. Då är väl det minsta man kan begära att speljournalisten i fråga har spelat spelet han utnämner till årets spel innan han uttalar sig om det? Jag tycker det är ganska lite begärt.

Håller mad om vad du säger i det att journalismen måste hålla en viss nivå av trovärdighet och proffesionalism men faktum är ju att de flesta journalister som faktiskt testat spelet skriver en massa superlativ just eftersom de är frälsta i det, inte för att göra sig märkvärdiga eller sälja bättre själva. Någonstans måste man ju kunna lita på att den nyhet/preview man läser är någorlunda representativt för vad du som konsument också tycker om spelet, annars kan man ju lika gärna sluta läsa intryck alls och köpa alla spel själv.

Den svåra balansen för en journalist i spelvärlden (och i film- och musikvärlden) är ju att vända sig till rätt målgrupp utan att trampa på tår. Att träffa rätt för rätt publik bör ju alltid vara mottot. Ett bilspel ska jämföras med andra bilspel. Ett fantasy-RPG ska jämföras med andra fantasy-RPG. I denna jämförelse ska sedan vågskålen avgöra vart ett spel hamnar och vad det tillför genren. Alla håller inte med om att vissa saker är mer viktiga än andra och det gör att inte alla håller med.

Att använda fraser som "kan bli årets spel" eller "kommer få många priser" kan journalisterna faktiskt fritt göra, då de faktiskt själva gör just dessa utnämningar för sin egna tidning eller sida. Om en journalist däremot skulle slänga sig med dessa ord ett otal gånger under samma spelår så har jag svårt att ta den personen seriöst.

Ska man hårdra det lite så kandiderar ju faktiskt alla spel för titeln "Årets spel". De kommer bara mer eller mindre nära pallen....


signatur

- r4z0r -

Medlem

undra bara... de stod iaf på fz när man kollar att det ska komma till ps3

Redaktör
Skrivet av Deadflag:

Men att redan innan ett spel ens ha släppts utnämna det till årets spel och så vidare är väldigt tröttsamt. Speljournalister har ett ansvar om man vill driva en seriös spelsida gentemot sina besökare eftersom det är vi som gör deras sida möjlig att driva genom reklamintäkter. Då är väl det minsta man kan begära att speljournalisten i fråga har spelat spelet han utnämner till årets spel innan han uttalar sig om det? Jag tycker det är ganska lite begärt.

Jag utser det inte till "Årets spel". Däremot antyder jag att det mycket väl kan komma att bli det på sina håll. Vad jag baserar det på? Dels på de betyg jag vet att diverse spelmedier har satt, dels på omdömen från folk som testat demoversionen (se länken till vår forumdiskussion, finns i nyheten). Jag har också förstahandsuppgifter från folk som spelat hela fullversionen flera gånger. Och jag har testat demon.

Efter drygt tio år i etern tycker jag FZ borde ha tillräckligt stort förtroende hos läsarna för att vi ska kunna släppa ur oss dylikt "skvaller" någon enstaka gång. Vi vet helt enkelt att Bioshock är jäkligt bra.


signatur
Medlem

Ja jag måste då säga att det var en av dom bästa DEMOS som jag har kört på länge!
Gillar man System Shock 2 så gillar man detta!
Gillar man FPS så gillar man detta!
För er som inte kan testa det DEMOT p g a saknaden av en 360.
Leta rätt på en granne eller nått som har en:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

12
Skriv svar