Indiesoundtracks

Medlem
Indiesoundtracks

Efter att ha kollat trailern på Cave Story (gamla PC-versionen, mind you) ungefär trehundra gånger idag, enkom för att lyssna på musiken tog jag mig i kragen och laddade ner hela soundtracket här.

Någon minut senare var det dags för samma treatment för World of Goo. Kyle Gabler's eminenta soundtrack hittar ni här.

Underbart. Helt enkelt underbart. Mer skönsång! Mer indiebit! Några tips? (Och Tommy P, om du ska svara så får du begränsa dig till de typ hundra bästa eller så.)

#blogg

Inaktiv
Indiesoundtracks

Musiken till Konjak-spelen Noitu Love 2 och senaste Legend of Princess (Zelda som sidscrollande arkadspel!) är särdeles fin, och går att hitta via några välriktade knapptryck på den här sidan.

Cave Story-musiken är det fasen klass på. Favoriten (förutom ledmotivet) är nog Moonsong, och att få höra Toroko's Theme på startmenyn känns också riktigt bra.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Just det, glömde Konjak. Grym kille.

Ja, Cave Story-musiken regerar verkligen. Hoppas Nicalis lyckas med remixandet till Wiiware-versionen (men som tur är så ska man kunna välja det gamla soundet om man vill).


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar