Ninja Gaiden Sigma

Robot
Ninja Gaiden Sigma

En remake låter kanske inte så roligt, men Ninja Gaiden Sigma är inte en nyversion av vilket spel som helst. Ninja Gaiden var i mångas mening det bästa spelet till Xbox och uppiffad grafik, nytt innehåll och allehanda förbättringar har gjort Playstation 3-versionen ännu ett snäpp bättre.


Medlem
PS3-test - Ninja Gaiden Sigma

Jag vet med mig att tålamod inte är min starka sida och att jag inte gillar att spela om samma sekvens flera gånger bara för att jag inte klarar av den.

Åtminstone de spel där man inte får feedback på vad det är för fel man gör, vilket tyder på dålig spelmekanik. Framgår inte riktigt vad som gäller för det här spelet.

Flakmonkey
Skrivet av Frux:

Jag vet med mig att tålamod inte är min starka sida och att jag inte gillar att spela om samma sekvens flera gånger bara för att jag inte klarar av den.

Åtminstone de spel där man inte får feedback på vad det är för fel man gör, vilket tyder på dålig spelmekanik. Framgår inte riktigt vad som gäller för det här spelet.

Tja, felet man gör är att man helt enkelt är för dålig... som när man dör i super mario bros ^^

Medlem

Försökte mig på xbox-versionen. Mitt tålamod räkte inte till. Dessutom tycker jag det urartade lite när man fick börja slåss mot zombies, demoner och sånt tjafs.

Medlem

Kommer ihåg hur sjukt kul jag hade med Xbox versionen. Finns alltför få riktigt svåra spel i dagsläget.

Medlem

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Flakmonkey
Skrivet av Fraizer:

Kommer ihåg hur sjukt kul jag hade med Xbox versionen. Finns alltför få riktigt svåra spel i dagsläget.

Mjo, något av det bästa med Ninja Gaiden är ju att man är stolt när man väl klarar det... istället för att vara sur för att det tog slut för fort som brukar vara fallet med dagens spel

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.

Du ska bara veta hur bra det ser ut i 1080p


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

är lite sugen på det här faktiskt..mjo mjo..

Medlem

Ska köpa så fort lönen kommer.


signatur
Inaktiv

Blir nog ett köp för mig med, tålamod är inte min starka sida men ska maddrasera huset innan jag sätter mig ner med det

Ska bara få tvn lagad först


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Tyckte det var askul på xboxen... dock kom jag aslångt men hade för lite "liv" kvar... så man orkade liksom inte köra om.

Ungefär samma hände i dead rising. Jag råkade sava lite försent så jag hann inte tillbaka och få "the true ending"... kul, tack!


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Night Hawk:

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.

Du ska bara veta hur bra det ser ut i 1080p

ja snälla tala om det eftersom spelet inte stödjer det? SÅ JÄVLA FAIL

Medlem
Skrivet av xhosa:

ja snälla tala om det eftersom spelet inte stödjer det? SÅ JÄVLA FAIL

Sigma stödjer visst 1080p, eller så ljuger ett antal recensioner runt om på nätet.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hmm... Ska nog skaffa detta ändå. Demot var ju bara hur kul som helst, och jag har hört mycket bra saker om det på många olika sidor.

Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Night Hawk:

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.

Du ska bara veta hur bra det ser ut i 1080p

ja snälla tala om det eftersom spelet inte stödjer det? SÅ JÄVLA FAIL

OoOo, har så många kommentarer jag kan lägga men jag väljer:

Gör om gör rätt


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Inte för att vara petig men man kan springa på vatten i xbox versionen med. Helt klart bästa spelet xbox.

Medlem

Underbart spel, kan inte tänka mig att det skiljer sig så mycket från ninja gaiden black. Och sen extra kontent kan ju inte göra spelet sämre, så det förtjänar säkerligen det betyg det fick.

Inaktiv

Enligt iaf en återförsäljare så stöds 1080p. Vet inte hur pålitliga de är, men verkar stämma bra på en del andra titlar (dvs som inte är 1080p).

Medlem
Skrivet av mill:

Enligt iaf en återförsäljare så stöds 1080p. Vet inte hur pålitliga de är, men verkar stämma bra på en del andra titlar (dvs som inte är 1080p).

Det står 1080p på baksidan av omslaget oxå, har inte fått testat det än hehe kärringen har lagt beslag på det.

Inaktiv

jag har aldrig lirat Ninja gaiden så jag vet inte hur det är, men alla verkar ju tycka att det e skit bra så kanske något jag köper "om det kommer te X360"

Seb
Medlem
Skrivet av xhosa:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Night Hawk:

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.

Du ska bara veta hur bra det ser ut i 1080p

ja snälla tala om det eftersom spelet inte stödjer det? SÅ JÄVLA FAIL

LOL XD

Flakmonkey
Skrivet av Aggressiva_albert:

jag har aldrig lirat Ninja gaiden så jag vet inte hur det är, men alla verkar ju tycka att det e skit bra så kanske något jag köper "om det kommer te X360"

Köp #Ninja Gaiden Black och lira på din 360?

Medlem

Måste ju säga att Ruy är en väldigt säker ninja...
Dock inte lika bra som Pirater


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Jävligt märkligt att mitt skalades ned till 1080i , såg ut som skit och jag fick välja bprt 1080i som stöd på ps3;an varje gång jag skulle spela sigma .

Medlem

Frågar sig:
Varför springer han omkring i en dräkt med högglans lack och design från år 2100? (känns VÄLDIGT ninjaaktigt).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:

http://copwatch.net/forums/images/smilies/anarchist.bmp

Frågar sig:
Varför springer han omkring i en dräkt med högglans lack och design från år 2100? (känns VÄLDIGT ninjaaktigt).

Därför att han kan blända sina motståndare med att vrida sin dräkt på ett speciellt sätt mot solljuset fattar du väl! Kan du inget om ninjor eller? ! Läs mer om ninjor här och lär dig!
:evil:


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av redhawk911:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av fanboy:
Skrivet av Night Hawk:

Ett måste om man har en PS3. Ser extremt bra ut på 1080i uplösning.

Du ska bara veta hur bra det ser ut i 1080p

ja snälla tala om det eftersom spelet inte stödjer det? SÅ JÄVLA FAIL

LOL XD

Har spelat igenom Ninja Gaiden Sigma och upplösningen är 1080P. Om allt funkar som det ska... Kör på en Sony LCD

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Fraizer:

Kommer ihåg hur sjukt kul jag hade med Xbox versionen. Finns alltför få riktigt svåra spel i dagsläget.

Mjo, något av det bästa med Ninja Gaiden är ju att man är stolt när man väl klarar det... istället för att vara sur för att det tog slut för fort som brukar vara fallet med dagens spel

Precis min känsla! TYckte det var jäkligt skoj att ha klarat det, precis som du sa, till skilnad från andra spel som är alldeles för korta och enkla, då blir man faktiskt sur istället.

Och visst kunde man springa på vatten på xboxen med, men långt ifrån alla viste om det, eftersom det var hyffsat svårt.

Jäkligt skoj spel. Man känner sig så j*vla duktig efter 2,5 timmar, diverse fula ord och bankningar på sista bossen

Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Tobbe:

http://copwatch.net/forums/images/smilies/anarchist.bmp

Frågar sig:
Varför springer han omkring i en dräkt med högglans lack och design från år 2100? (känns VÄLDIGT ninjaaktigt).

Därför att han kan blända sina motståndare med att vrida sin dräkt på ett speciellt sätt mot solljuset fattar du väl! Kan du inget om ninjor eller? ! Läs mer om ninjor här och lär dig!
:evil:

Learn to use the REAL ULTIMATE POWER !!

Scene script from "Ninja, Please"

Scene 1:

Ninjas walk down street to go eat some food. Ninjas are all wearing black and looking totally sweet. There is some awesome music playing in the background to get the audience really pumped. Then some dude jumps out of nowhere. The ninjas start beating this guy's ass bad. Then the dude starts trying to run away, but one ninja pulls out a ninja star (ninja weapon) and throws it at the dude. The ninja star cuts the guy's head totally off. The head rolls over near this old dog that looks at the head and barfs all over the place, including the camera, which is awesome. The ninjas start flying and everybody starts screaming. Then the scene ends.

Scene 2:

A ninja is sleeping at his house. Some idiot walks by singing a super annoying song. Then the ninja wakes up super pissed and ready to rock. The guy just keeps walking and singing, while the ninja starts cutting down a building. When the guy walks by the building, it falls on him. (When the building is falling, a guitar will be wailing hard in the background.) There will be a close up of the dude's feet sticking out from under the building. The feet explode all over the place, because of blood pressure. Then we see that the ninja was playing the guitar. Then all these babes start coming out of nowhere and the ninja starts wailing ever harder (if that's even possible). Then the camera starts fading out and then explodes.

"Ninja, Please" :beatup: ..comming up in no theaters what so ever..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar