Riddick-remake släpps först 2008

Medlem
Riddick-remake släpps först 2008

men om vi ska tro CVG kan det bero på att Starbreeze tagit till sig av de klagomål som har handlat om remakens brist på nytt innehåll.

Låter inte så tokigt ändå.

De pratade väl om endast lite nytt i spelet, +multiplayer då, men det känns jäkligt klent för de som kört ettan.

Inaktiv

tänkte skriva innan när jag såg topic att det lär floppa men om de nu försenar det för att lägga in fler saker så kanske det inte gör det


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

vad är detsom är nytt? ny grafikmotor eller?

Medlem

nu har jag nog missat något. Remake på vaddå? alltså vad heter orginal spelet? plattform?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

PC: Chronicles of Riddick.
Va nog många som missade detta guldkorn, jag gjorde det iaf.
Helskön action.

Skrivet av James Fjong:

PC: Chronicles of Riddick.
Va nog många som missade detta guldkorn, jag gjorde det iaf.
Helskön action.

Xbox var orginalplattform.

Medlem

Efter att ha spånat runt lite så, om jag nu fattat det rätt så är det en remake på Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay?

Det i så fall låter väl lite överambitiöst, orginalet är ju knappt 3 år gammalt lixom!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Efter att ha spånat runt lite så, om jag nu fattat det rätt så är det en remake på Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay?

Det i så fall låter väl lite överambitiöst, orginalet är ju knappt 3 år gammalt lixom!

Det kanske har några år på nacken men det var/är ett såpass bra spel att en remake sitter på sin plats... Ninja Gaiden Sigma är ju faktiskt också en remake på ett tre år gammalt spel och det kommer nog sälja bra på PS3:an...


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Flakmonkey
Skrivet av NiXPhoenix:

men om vi ska tro CVG kan det bero på att Starbreeze tagit till sig av de klagomål som har handlat om remakens brist på nytt innehåll.

Låter inte så tokigt ändå.

De pratade väl om endast lite nytt i spelet, +multiplayer då, men det känns jäkligt klent för de som kört ettan.

Nja ska visst vara en liten "expansion" också om man vill kalla det för det.

Och apropå remakes så är ju, som någon tidigare nämnt, #Ninja Gaiden Sigma ett utmärkt exempel på hur en remake kan och ska göras. Känns som om rätt få har spelat Riddick ändå och de får ju en ny chans nu, vilket bara är bra... har man redan lirat igenom det så är det ju bara att inte köpa ^^

Medlem

Riddick var ett riktigt bra spel, konstigt att det inte sålde så bra men jag tror det beror pga xbox var det inte många som hade och till PC så laddar ju dom flesta ner Singleplayer-spel.

å folk frågar sig varför många utvecklare inte koncentrerar sig på PC i första hand.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Riddick var ett riktigt bra spel, konstigt att det inte sålde så bra men jag tror det beror pga xbox var det inte många som hade och till PC så laddar ju dom flesta ner Singleplayer-spel.

å folk frågar sig varför många utvecklare inte koncentrerar sig på PC i första hand.

Alla jag känner som äger någon form av consol har moddat den främst då ps2 xbox oxh wii, känner ingen som har 360, men jag antar att den går att modda med...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

orka vill ha i år!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

1
Skriv svar