Who watches the Watchmen? David Hayter does!

Medlem
Who watches the Watchmen? David Hayter does!

Nu är det äntligen bara två veckor kvar tills filmatiseringen av tidernas bästa seriealbum har premiär. Av recensionerna att döma så har regissören Zack Snyder (Dawn of the Dead, 300) varit trogen förlagan, även om han har skippat den poetiska serietidningen i serietidningen (som handlar om den skeppsbrutne galningen) och ändrat slutet. I flera intervjuer har stackars Snyder gråtit blod över att Alan Moore, skaparen av Watchmen, säger sig hata filmen redan. Och han har inte ens sett den, det är en ren principsak.

Det roliga med Watchmen är att det finns en tv-spelskoppling till filmen. Förutom det med största sannolikhet kassa Xbox Live Arcade-spelet som släpps i samband med releasen alltså. Vill ni ha en ledtråd?

Solid Snake?

Ja. Eller rättare sagt:

WTF?

Kuriöst nog har David Hayter, Solid Snakes engelske röstskådespelare, skrivit manus till filmen. Det stämmer, mannen vi alla älskar att hata, spelvärldens egen Clint Eastwood-wannabe, snubben med den kargaste whiskey-rösten sedan George C. Scott, är manusförfattare vid sidan av.

Hayter har bland annat skrivit manus till de två första X-men-filmerna och den förfärliga soppan som är The Scorpion King. Och det var nära att Watchmen hade blivit en soppa också. Hayters första draft placerade nämligen historien i nutid istället för ett alternativt åttiotal. När Snyder läste manuset gick han med på att regissera om han fick kalla in en annan manusförfattare som skulle städa upp en aning. Sagt och gjort, Alex Tsee gjorde entré och tillsammans med Hayter finslipade de manuset.

Om två veckor vet vi hur det gick.

#blogg

Inaktiv
Who watches the Watchmen? David Hayter does!

Vilka recensioner? Länka!

Medlem

Så jävla old men!


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Inaktiv

Man kan påpeka att han skrev The Scorpion King också, om man nu ser en poäng i att skrämma folk vettlösa såhär inför premiären.

Man kan också påpeka att du inte läste hela blogginlägget...


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Omg. Jag svär - det där stycket fanns inte där när jag läste första gången. Du måste ha fuskuppdaterat inlägget.

Hur var det nu: man ser det man vill se? Och ibland ser man uppenbarligen inget alls...

Tsk, tsk.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Blir det premiärkväll för er grabbar då?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Medlem

OK, det här hade jag fan ingen aning om - bra funnet Jonas!

Jag litar på att Mats fixar biljetter åt mig... eller hur, Mats?


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

för övrigt skrev jag ett blogginlägg om det här för (exakt) tusen år sedan.

Trevligt. Länka.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

http://www.superplay.se/forum/thread.php?id=46567&page=1#post...

In your faeces, som man säger på engelska.

Lite fel på tidsaspekten. Jag var bara lite mer än ett halvår före dig.

Äsch.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Cluedo: Vem cosplayar Silk Spectre bland redaktionen på premiären? - edition.


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Inaktiv

Mats! Han är den enda som är bekväm i tajt latex.

Ja... nästan för bekväm...


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Kan man bli för bekväm i latex?

Anyhow är jag sjukt hyped up about Watchmen.

Medlem

Nä, jag är för fan Nite Owl - lönnfet, geekig och medelålders med en massa coola gadgets!

Medlem

F ö har pressvisningarna av filmen redan varit, har en liten fågel viskat i mitt öra. Om vi nu skrev om film - varför gör vi inte det förresten? Får ta upp det på nästa redmöte :).

Wink, wink.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar