Första intrycket: Fear 2

Medlem
Första intrycket: Fear 2

Jag har spelat rätt mycket Fear 2 nu. Det är mindre läskigt än ettan. Kanske för att man fattade grejen redan efter en timme i ettan. Arg liten flicka slafsar ihjäl folk och gillar att mindfuckas, liksom. Men Fear 2 är också tajtare regisserat, har högre tempo, schysst bandesign och är allmänt fritt från trams. Det är fortfarande -- förstås -- inte i närheten av samma företags fantastiska skräckdräpare Condemned (ettan). Men hittills har Fear 2 varit en positiv överraskning. En natts mangel till så ska nog allt vara över. På ett eller annat sätt.

Sluta skrika. Jag har en schysst hudkräm du kan få låna.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Första intrycket: Fear 2

Dåligt spel, annars. Sjukt oinspirerat, så himla oläskigt (ÅH NEJ KOMMANDOSOLDATER VS MUTANTER OCH RINGBARN RÄDDA MIG SNAKEFIST) och så töntigt att man dör. Okej strider (om än väldigt enahanda), kass bandesign, trista miljöer. Fail.

Medlem

Det känns även väldigt märkligt att fröken Alma av någon anledning inte kan döda lilla mig. När man sett vad hon är kapabel till i övrigt, liksom. Jag trycker bara på B så boxar jag bort henne.


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv

Ja, skräckinjagande värre med en ärkefiende som bara är en hägring, typ. I skräckspel måste man vara rädd för att dö. Det är man inte i Fear 2.

Ditt inlägg ser förresten mycket bättre ut utan bild! Bildtexten är ju en klockren avslutning på resonemanget i första stycket.

Medlem

Du gillar alltså första timmarna Tommy? Jag tyckte det var trist som fan i början, fick lite dåliga vibbar från de (fantastiskt trista) expansionerna till ettan, men några timmar in var det helt plötsligt skitkul action i slow motion och obehagliga småbarn igen! Fear är tillbaka!

Medlem

Alfred: Faktiskt! Alla borde läsa det här inlägget utan bild.

Ha ha, ja, skicka in dem till kommentarsraden direkt.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

=D
Nu har jag spelat klart.
Andra intrycket kommer i Svenskan i övermorgon.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Synd att FEAR aldrig blir lika läskigt som alla gånger man sket ner sig när man spelade condemned


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

1
Skriv svar